Władze Małopolski podpisały z tarnowskim magistratem wstępną umowę na realizację projektu budowy węzła przesiadkowego typu Park & Ride (Parkuj i Jedź). Inwestycja ta pozwoli na lepsze skomunikowanie centrum miasta oraz zintegrowanie systemu komunikacji publicznej na terenie Małopolski i Tarnowa – podał serwis malopolska.pl. Projekt zakłada m.in. budowę z południowej strony dworca kolejowego trzypoziomowego parkingu, który pomieści 340 samochodów, oraz 210 miejsc postojowych wokół budynku garażu. Przewiduje również wydzielenie miejsc postojowych dla osób niepełnosprawnych oraz dla motocyklistów i rowerzystów. W ramach inwestycji wyremontowane zostaną także drogi w tym rejonie miasta, a w pobliżu parkingu powstanie zajezdnia autobusowa, która będzie końcowym przystankiem miejskich autobusów. Całkowity koszt inwestycji to 24 mln zł, w tym ponad 16,5 mln zł to dotacja unijna. Budowa ma ruszyć na wiosnę 2014 r. i zakończyć się w połowie 2015 r.
19.12.2013 r.
W pobliżu mostu Milenijnego na Odrze, w miejscu dawnego zimowiska barek, powstaną dwie duże nowoczesne przystanie żeglarskie – marina Topacz 2. Będą mogły w nich cumować nie tylko jachty, motorówki, ale i duże pływające hotele. Do wodowania większych jednostek posłuży specjalny dźwig. Inwestorem projektu jest wrocławski producent telewizyjny, Tomasz Kurzewski, który wcześniej wybudował m.in. marinę Topacz w centrum Wrocławia, naprzeciwko gmachu głównego Uniwersytetu Wrocławskiego. Port ma pomieścić około stu jednostek i kilka domów na wodzie. Inwestor zamierza też wybudować przy nabrzeżu hotel, stację benzynową i basen. Zakończenie całej inwestycji zaplanowano za dwa lata, ale pierwsze jednostki będą mogły zacumować w porcie już wiosną 2014 r. – informuje gazeta.pl.
19.12.2013 r.
Pierwszy dotyczy budowy obwodnicy na odcinku od połączenia się jej z istniejącą DK 16 w okolicy Kudyp do węzła Olsztyn Południe włącznie. Długość trasy to ok. 10 km. Natomiast drugi przetarg obejmuje budowę odcinka obwodnicy długości ok. 14,7 km, od węzła Olsztyn Południe do węzła Olsztyn Wschód – podała GDDKiA. Obwodnica, która ominie miasto od południa, ma mieć dwie jezdnie, a do zadań wybranych w przetargach wykonawców będzie też należało zbudowanie dróg serwisowych, 32 obiektów inżynierskich, urządzeń ochrony środowiska oraz remont wybranych dróg lokalnych. W ramach inwestycji ma też powstać pięć węzłów drogowych: Olsztyn Zachód, Olsztyn Południe, Olsztyn Jaroty, Olsztyn Pieczewo, Olsztyn Wschód. Postępowanie przetargowe będzie przebiegało w dwóch etapach: w pierwszym będą przyjmowane do 20 stycznia 2014 r. wnioski o dopuszczenie do udziału w przetargu, a do drugiego zostanie zaproszonych maksymalnie 20 wykonawców, „których wiedza i doświadczenie, potencjał kadrowy oraz zdolność ekonomiczna i finansowa będzie spełniała warunki określone w treści ogłoszenia o zamówieniu” – czytamy w komunikacie GDDKiA. Przy ocenie zgłoszonych ofert będą stosowane trzy kryteria: cena, termin wykonania i okres gwarancji. Podpisanie umów z wykonawcami obwodnicy Olsztyna zaplanowano na drugą połowę 2014 r.
19.12.2013 r.
Hotel ten zakończył działalność w kwietniu 2012 r. i od tamtej pory stał pusty. Były nawet plany jego wyburzenia, ale znalazł się inwestor, który zamierza przebudować go na dom akademicki. Inwestorem tym jest firma Griffn Group, która już podpisała umowę z Bankiem Gospodarstwa Krajowego na finansowanie projektu. Środki będą pochodziły z inicjatywy JESSICA, która jest częścią programu „Rewitalizacja obszarów miejskich” Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013 – informują lokalne media. Zgodnie z planami, przyszły akademik ma służyć studentom ze wszystkich poznańskich uczelni. W budynku – poza pokojami mieszkalnymi – będzie też studencka stołówka, a także znajdą tu dla siebie miejsce kluby studenckie. Akademik przy al. Niepodległości ma też oferować pokoje dla turystów oraz powierzchnie handlowo-usługowe i miejsca parkingowe. Zmodernizowany budynek ma zostać oddany do użytku w drugiej połowie 2014 r. Koszt inwestycji to prawie 47 mln zł.
19.12.2013 r.
Takie plany ma Urząd Miasta Łodzi, który chce stworzyć w liczącej ponad sto lat zajezdni tramwajowej Laboratorium Transportu – LaboT, gromadzące eksponaty z historii komunikacji miejskiej, lotnictwa i transportu drogowego. Nie ma to jednak być tradycyjne muzeum, ale rodzaj interaktywnego laboratorium, gdzie zostaną zaprogramowane liczne ścieżki edukacyjne dla pasjonatów lotnictwa, zabytkowych tramwajów i autobusów, oprowadzające ich po zgromadzonych zbiorach. LaboT zaprojektowano bowiem jako miejsce edukacji i rozrywki dla dzieci, młodzieży oraz dorosłych. Projekt powstał na podstawie analizy innowacyjnych rozwiązań stosowanych w muzeach transportu oraz centrach techniki i nauki w ponad 50 miastach, m.in. w Monachium, Dreźnie, Krakowie, Wiedniu, Waszyngtonie i w Paryżu. Władze Łodzi chcą, aby Laboratorium Transportu powstało do 2018 r. Potrzebują jednak na ten cel ok. 42 mln zł, ale liczą na dofinansowanie z unijnych środków z perspektywy finansowej 2014-2020 oraz z Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju i Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
19.12.2013 r.
Kompleks, o nazwie Fabryka Wołomin, zostanie zbudowany na 10-hektarowej działce położonej przy ulicy Geodetów, obok drogi wojewódzkiej nr 635 do Radzymina. Będzie to pierwsze nowoczesne centrum handlowo-usługowo-rozrywkowe w mieście. W Fabryce Wołomin znajdzie się hipermarket, około 80 sklepów z markami odzieżowymi, liczne punkty usługowe, a także pierwsze w mieście multikino. Obok obiektu powstanie też parking na tysiąc samochodów. Budowa centrum handlowego rozpocznie się na początku 2014 r., a jego otwarcie zaplanowano w 2015 r.
19.12.3013 r.
Do przebudowy dworca kolejowego w Sopocie miasto i PKP przymierzały się od kilku lat, ale dopiero kilka miesięcy temu ruszyły prace przy porządkowaniu przylegającego terenu i kładzeniu fundamentów pod główny budynek. W ramach inwestycji oprócz samego budynku dworca powstanie też hotel, kameralne centrum handlowo-usługowe, parking i dwupoziomowy plac, który połączy się z sopockim deptakiem – ulicą Bohaterów Monte Cassino, popularnie nazywaną Monciakiem. Partnerem miasta w tym przedsięwzięciu jest trójmiejska firma Bałtycka Grupa Inwestycyjna – podało trojmiasto.pl. Koszt inwestycji wyniesie ok. 100 mln zł, a budowa ma się zakończyć w 2014 r.
19.12.2013 r.
Przedsięwzięcie to, ze względu na jego skalę i zastosowanie innowacyjnych technologii, jest jedną z najważniejszych inwestycji polskiego i europejskiego przemysłu chemicznego. Zakład będzie wytwarzał kwas monochlorooctowy, którego pochodne wykorzystywane są w wielu branżach, m.in. w przemyśle spożywczym, kosmetycznym i farmakologicznym. Inwestorem przedsięwzięcia jest spółka PCC P4 należąca do holdingu PCC Rokita. Budowany zakład ma produkować rocznie 42 tys. ton tego kwasu. Obecnie prowadzone są prace ziemne związane z budową fundamentów pod przyszły obiekt. Koszt nowej inwestycji oszacowano na 270 mln zł, z czego prawie 67 mln zł stanowi dotacja przyznana przez Ministerstwo Gospodarki.
19.12.2013 r.