Powstanie on w przebudowanym budynku sanatorium uzdrowiskowego „Admirał I”, usytuowanym przy promenadzie nadmorskiej, ok. 50 m od morza. Koszt inwestycji oszacowano na 15 mln zł, ale ponad 3,5 mln zł będzie pochodziło z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013 – podał Zachodniopomorski Urząd Marszałkowski. Projekt zakłada dostosowanie ośrodka do potrzeb osób niepełnosprawnych, w tym bazy noclegowej i zabiegowej oraz zaplecza gastronomicznego. Powstanie też basen rehabilitacyjny, a teren wokół ośrodka zostanie zagospodarowany w sposób pozwalający na swobodne poruszanie się osobom niepełnosprawnym. Realizacja projektu rozpocznie się w styczniu tego roku, a jej zakończenie przewidziano na pierwszy kwartał 2015 r.
02.01.2014 r.
Wykonawcą inwestycji, która ma poprawić układ komunikacyjny miasta, jest firma Skanska. Zgodnie z umową podpisaną przez Powiatowy Zarząd Dróg w Iławie, firma ta do końca kwietnia br. przygotuje projekt wykonawczy, a do końca października br. zrealizuje całą inwestycję. W ramach inwestycji powstaną m.in. dwa ronda oraz zostanie przebudowane skrzyżowanie ulic Wojska Polskiego, Gen. Andersa i Ogrodowej. Zadaniem wykonawcy będzie też przebudowa infrastruktury podziemnej (kanalizacji) i zagospodarowanie terenu wokół pasa drogowego. Projekt, którego koszt oszacowano na ok. 6,2 mln zł netto, uzyskał dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013.
02.01.2014 r.
Budowa fabryki, w której będzie produkowana karma dla zwierząt domowych, rozpocznie się już w styczniu tego roku. Powstanie ona na ponad 13-hektarowej działce w Nowej Wsi Wrocławskiej, w pobliżu Autostradowej Obwodnicy Wrocławia. Koncern planuje zainwestować w jej budowę ok. 300 mln zł. Jak poinformował koncern, otwarcie fabryki wraz z centrum dystrybucyjnym zaplanowano na drugą połowę 2014 r. W nowym zakładzie pracę znajdzie ok. 200 osób.
02.01.2014 r.
Ogłosił go przed świętami Bożego Narodzenia rybnicki magistrat. Rewitalizacją ma zostać objęta przestrzeń publiczna na obszarze pomiędzy kościołem p.w. Matki Boskiej Bolesnej, Bazyliką Mniejszą p.w. Św. Antoniego Padewskiego i Rynkiem. Miasto zarezerwowało na ten cel ponad 12 mln zł. Na terenie objętym rewitalizacją zostanie przebudowany układ komunikacyjny i położona nowa nawierzchnia ulic. Powstaną też nowe parkingi i place z elementami małej architektury, a przebudowany plac Jana Pawła II zyska okazałą fontannę – z oświetleniem i nagłośnieniem. Według informacji Urzędu Miasta, przetarg ma zostać rozstrzygnięty już 13 stycznia 2014 r., a inwestycja zakończona 29 sierpnia tego roku.
02.01.2013 r.
Budynek ten powstaje u zbiegu ulic Wawrzyńca Surowieckiego i Eugeniusza Romera. Będzie miał zróżnicowaną wysokość – 5 lub 6 kondygnacji naziemnych. Łączna zaś powierzchnia użytkowa obiektu wyniesie ponad 9,2 tys. m2. W budynku znajdą się pomieszczenia biurowe, 106 mieszkań, sklepy i punkty usługowe, które zaprojektowano na parterze, a także prawie 180 miejsc parkingowych w dwupoziomowym garażu podziemnym. Zakończenie inwestycji zaplanowano na marzec 2015 r. Kondygnacja podziemna jest już gotowa i obecnie trwa kładzenie elementów betonowych na poziomie zero. Inwestorem budynku jest firma Matexi Polska, a generalnym wykonawcą została firma Totalbud.
02.01.2014 r.
Jak poinformowała GDDKiA, ogłoszenie tych przetargów było możliwe dzięki przyjęciu przez Radę Ministrów w listopadzie 2013 r. załącznika nr 6 do Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015, zgodnie z którym mają ruszyć budowy obwodnic 11 miast, m.in. Kłodzka, Nysy, Brodnicy i Bełchatowa.
Obwodnica Kłodzka połączy drogi krajowe nr 8 i nr 33 z drogą krajową nr 46 na kierunku północ-południe. Obwodnica i łącznik z DK 46 mają mieć długość ok. 9,2 km. Przetarg prowadzony jest w trybie ograniczonym, co oznacza, że w pierwszym etapie (do 14 lutego 2014 r.) będą przyjmowane wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Następnie wykonawcy, którzy zakwalifikują się do drugiego etapu, zostaną poproszeni o złożenie ofert cenowych, określenie terminu wykonania prac (z wyłączeniem miesięcy zimowych od 15 grudnia do 15 marca) wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie oraz okresu gwarancji.
Obwodnica zaś Nysy, długości ponad 16 km, powstanie w ciągu dróg krajowych nr 46 i 41. Do zadań wykonawcy będzie należała też m.in. budowa 14 obiektów mostowych, w tym 383-metrowego mostu nad Nysą Kłodzką, 5 skrzyżowań drogowych i 10 zbiorników retencyjnych i retencyjno-infiltracyjnych. Szacowana wartość kontraktu to 468 mln zł brutto (łącznie z kosztami odszkodowań za nieruchomości przejmowane pod pas drogowy, prac przygotowawczych oraz nadzorów inwestorskiego i laboratoryjnego). Wykonawca obwodnicy Nysy zostanie wybrany w przetargu nieograniczonym (jednoetapowym). Otwarcie zaś ofert nastąpi w lutym 2014 r., a przy wyborze zwycięscy będą uwzględniane trzy kryteria: cena ofertowa, zaproponowany termin realizacji inwestycji i proponowany okres gwarancji na wykonane prace.
Z kolei przetarg na realizację obwodnicy Brodnicy w ciągu drogi krajowej nr 15 dotyczy budowy odcinka długości 1,5 km. Pierwszy bowiem etap budowy trasy omijającej miasto od północy zrealizowano już w 2011 r. Zbudowano wówczas rondo, które połączyło ulicę Podgórną z Sądową, a nowa inwestycja ma połączyć to rondo z droga krajową nr 15. Ponadto, zadaniem wykonawcy będzie też m.in. budowa estakady nad ul. Wiejską, torami PKP i terenami zalewowymi rzeki Łacha oraz zbudowanie lub dokończenie chodników i ścieżek rowerowych, dróg dojazdowych, lokalnych i zbiorczych niezbędnych do funkcjonowania DK 15. Przetarg prowadzony jest w trybie ograniczonym, co oznacza, że w pierwszym etapie (do 20 stycznia 2014 r.) będą przyjmowane wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Do drugiego etapu zostaną zaproszeni wykonawcy, których wiedza i doświadczenie, potencjał kadrowy i techniczny oraz zdolność ekonomiczna i finansowa będzie spełniała warunki podane w ogłoszeniu przetargu.
Natomiast czwarty przetarg dotyczy budowy 11-kilometrowej obwodnicy Bełchatowa, która ma wyprowadzić ruch tranzytowy z centrum miasta i tym samym usprawnić przejazd na trasie Wrocław–Warszawa. Planowana obwodnica będzie nowoczesną trasą klasy GP (główną ruchu przyśpieszonego) z trzema pasami ruchu (po 3,5 metra szerokości każdy) – dwa w jednym kierunku i jeden w przeciwnym (naprzemiennie). Przetarg na budowę obwodnicy Bełchatowa jest dwuetapowy. Termin zaś składania wniosków o dopuszczenie do przetargu mija 20 stycznia 2014 r. Według GDDKiA, rozstrzygnięcie przetargu może nastąpić w połowie 2014 r., a zwycięska firma będzie miała maksimum 22 miesiące na zbudowanie trasy (z wyłączeniem miesięcy zimowych od 15 grudnia do 15 marca).
02.01.2014 r.
Sprawdził to serwis dompress.pl, analizując własną ofertę nowych inwestycji stołecznych deweloperów, która obejmuje 490 segmentów w ponad 70 inwestycjach budowanych w czterech warszawskich dzielnicach: Białołęce, Ursynowie, Wawrze i Wilanowie. Średnia cena tych segmentów wynosi ponad 920 tys. zł, a metra kwadratowego – 5860 zł. Między analizowanymi dzielnicami występują jednak duże różnice cen, na co wpływają m.in. koszty zakupu działek budowlanych. Najtańsze segmenty oferowane są w prawobrzeżnej części stolicy – w Wawrze i na Białołęce. Tam też powstaje najwięcej domów w zabudowie szeregowej i bliźniaczej. W Wawrze średnia cena ofertowa za nowy segment wynosi ok. 710 tys. zł, a metra kwadratowego – 4220 zł. Z kolei na Białołęce średnia cena segmentu to ok. 692 tys. zł. Sporo tego typu inwestycji powstaje też na Ursynowie, ale tam ceny są znacznie wyższe. Nowy segment kosztuje bowiem średnio niespełna 1,5 mln zł, a metr kwadratowy – ponad 8600 zł. Natomiast w Wilanowie oferta takich domów jest mniejsza, ale ceny segmentów są jeszcze wyższe niż na Ursynowie. Tu bowiem za nowy segment w zabudowie szeregowej lub bliźniaczej trzeba zapłacić średnio ok. 1,77 mln zł, przy średniej cenie metra kwadratowego ok. 9320 zł (źródło: dompress.pl)
19.12.2013 r.
Mieszkania powstaną w budynku „Słodowiec City”, usytuowanym 200 m od stacji metra Słodowiec. Łączna powierzchnia mieszkań wyniesie ponad 33 tys. m2, a przeznaczona na lokale usługowe ok. 1,3 tys. m2. Bryła budynku będzie miała zróżnicowaną wysokość – od 9 do 11 kondygnacji. W części podziemnej zaprojektowano 3-poziomowy garaż na prawie 800 stanowsk. W budynku powstanie 777 mieszkań różnej wielkości, ale średni ich metraż wyniesie ok 42 m2. Wszystkie będą miały loggie lub tarasy, a te położone na parterze dostęp do ogródków, oddzielonych żywopłotami od stref ogólnych dziedzińca. Generalnym wykonawcą inwestycji jest Spółka Unibep, która podpisała umowę na jej realizację ze spółką należącą do Grupy Turret Development. Wartość umowy to ok. 134 mln zł netto. Rozpoczęcie budowy zaplanowano na pierwszy kwartał 2014 r., a jej zakończenie na początek 2016 r.
19.12.2013 r.