W ramach rozbudowy zajezdni przy ul. Obornickiej powstanie 89 stanowisk dla autobusów, 85 miejsc parkingowych dla samochodów, nowa hala obsługi technicznej pojazdów o powierzchni niemal 1,9 tys. m2, myjnia autobusów z systemem recyklingu wody technologicznej i stacja paliw. Natomiast ma placu postojowym zostanie zamontowana specjalna instalacja do ładowania autobusów elektrycznych. W myjni będzie wykorzystywana woda opadowa z dachu hali. Sam zaś proces mycia autobusu ma trwać zaledwie dwie minuty, co będzie jedynym takim rozwiązaniem w Polsce. Drogi, place postojowe, drogi manewrowe z betonu cementowego zajmą 19 tys. m2, chodniki, drogi manewrowe, miejsca postojowe dla pojazdów osobowych z kostki betonowej – 17,7 tys. m2, a trawniki – 7 tys. m2. Wartość inwestycji wyniesie ok. 18,4 mln zł netto, a zrealizuje ją firma Skanska. Prace mają ruszyć najpóźniej w końcu czerwca br., a ich zakończenie zaplanowano na połowę stycznia 2015 r.
16.03.2014 r.
Budowany obiekt będzie miał jedną kondygnację i 1,4 tys. m2 powierzchni użytkowej. Prace przy jego wznoszeniu ruszyły już w połowie grudnia 2013 roku, a termin oddania centrum do użytku zaplanowano na koniec lipca 2014 roku. Obecnie trwają roboty murowe, a w połowie marca br. rozpoczną prace przy budowie dachu, który będzie miał stalową konstrukcję prefabrykowaną.
16.03.2014 r.
Przetarg dotyczy odcinka autostrady A1 od Rząsawy do Pyrzowic, który połączy zrealizowane już fragmenty tej trasy w woj. łódzkim z południową granicą państwa, a także z miastami aglomeracji śląskiej, Portem Lotniczym Katowice w Pyrzowicach oraz odciąży Częstochowę z ruchu tranzytowego – czytamy w komunikacie GDDKiA. Łączna długość drogi, którą obejmuje postępowanie przetargowe, to prawie 57 km. Przy czym budowę brakującego fragmentu autostrady A1 podzielono na cztery zadania:
1. Projekt i budowa ponad 20-kilometrowego odcinka F w formule „Projektuj i Buduj” – od węzła Rząsawa (z węzłem) do węzła Blachownia (z węzłem). Termin realizacji: 33 miesiące od daty zawarcia umowy.
2. Projekt i budowa odcinka G w formule „Projektuj i Buduj” – od węzła Blachownia (bez węzła) do węzła Zawodzie (z węzłem). Długość odcinka – 4,7 km. Termin realizacji: 33 miesiące od daty zawarcia umowy.
3. Budowa odcinka H w formule „Buduj” – od węzła Zawodzie (bez węzła) do węzła Woźniki (z węzłem). Długość odcinka – 16,7 km. Termin realizacji: 30 miesięcy od daty zawarcia umowy.
4. Budowa odcinka I w formule „Buduj” – od węzła Woźniki (bez węzła) do węzła Pyrzowice (bez węzła). Długość odcinka – ok. 15,2 km. Termin realizacji: 30 miesięcy od daty zawarcia umowy.
Postępowania przetargowe na wykonanie tych zadań będą prowadzone w trybie przetargu ograniczonego. W pierwszym etapie przetargu zamawiający wybierze firmy, które dysponują odpowiednim doświadczeniem i zapleczem, i dopuści je do składania ofert w dalszym postępowaniu przetargowym, Kryterium zaś oceny ofert w drugim etapie przetargu będzie cena i okres gwarancji.
16.03.2014 r.
W miejscowości Bzianka (pow. krośnieński) na Podkarpaciu ruszają prace związane z budową nowego mostu na Wisłoku – w ciągu drogi wojewódzkiej nr 887 Brzozów – Rymanów. Most ten zastąpi obecnie istniejącą przeprawę, która jest w bardzo złym stanie technicznym. Nowy most będzie szerszy i bezpieczniejszy niż obecny, a jego nośność zwiększy się z 30 do 50 ton. Ponadto, na przeprawie zostaną ułożone chodniki i zamontowane bariery ochronne. Wartość inwestycji oszacowano na 4 mln zł brutto, a prace potrwają do października tego roku.
05.03.2014 r.
W tym roku Społeczny Komitet Odnowy Zabytków Krakowa na prace konserwatorskie i remonty zabytkowych obiektów otrzymał nieco ponad 30 mln zł, o ok. 11 mln zł mniej niż w ubiegłym roku. Wprawdzie w projekcie budżetu państwa na 2014 rok zaplanowano dotację dla Narodowego Funduszu Rewaloryzacji Zabytków Krakowa w wysokości ok. 40 mln zł, ale po pracach nad budżetem w sejmie kwotę tę obniżono do ok. 30 mln zł. Społeczny Komitet Odnowy Zabytków Krakowa, który rozdziela uzyskaną dotację, postanowił 40% tej kwoty przeznaczyć na remonty obiektów użyteczności publicznej, 38,5% na prace w budowlach sakralnych, a pozostałą część na odnowienie elewacji kamienic i nagrobków na krakowskich cmentarzach. Łącznie dofinansowanie ma otrzymać prawie 140 obiektów – informują krakowskie media. SKOZK wesprze m.in. odnowę elewacji Pałacu Krzysztofory, remont elewacji Dawnego Szpitala Ubogich oraz dokończenie remontu dachu i elewacji Collegium Novum UJ. Na Wawelu zaś dofinansuje m.in. remont Baszty Złodziejskiej, konserwację wnętrza kaplicy Potockich i remont drewnianej konstrukcji Wieży Zegarowej. Natomiast na liście zabytków sakralnych, które otrzymają dofinansowanie na prace konserwatorskie i remonty, znalazły się m.in.: kościół Bożego Ciała, klasztor o.o. Dominikanów i Bazylika Mariacka (remont wnętrza wieży hejnałowej). Z kolei dawny blask odzyska 50 elewacji zabytkowych kamienic, m.in. przy ul. Floriańskiej, Grodzkiej i Limanowskiego w Podgórzu.
05.03.2014 r.
Jest to jedna z największych w ostatnich latach legnickich inwestycji drogowych, a zrealizuje ją wyłoniona w przetargu firma Skanska. Wartość kontraktu to ponad 51 mln zł brutto – informuje portal miejski. Inwestorem jest Urząd Miasta Legnica. Zakres prac obejmie przebudowę 2,5-kilometrowego odcinka ulicy Jaworzyńskiej – od skrzyżowania z ul. Skarbka do Obwodnicy Zachodniej. Ponadto, w ramach inwestycji zostaną zbudowane m.in. dwa ronda oraz 6 km chodników, 5 km ścieżek rowerowych, 3,5 km kanalizacji deszczowej, 8 zatok autobusowych, a całość oświetli 180 latarni z energooszczędnymi oprawami typu LED. Jak wyliczyła Skanska, przy realizacji inwestycji zostanie zużytych m.in. 17 tys. ton mas bitumicznych, 22 tys. ton cementu i 26 tys. ton kruszywa kamiennego. Prace mają ruszyć w ostatnim tygodniu marca br. i będą prowadzone etapami, aby uniknąć komunikacyjnego paraliżu miasta. Umowny zaś termin zakończenia całej inwestycji przypada na maj 2017 roku.
05.03.2014 r.
Rozpoczęły się pierwsze prace fundamentowe przy budowie biurowca o nazwie Domaniewska Office Hub. Inwestycję realizuje Polski Holding Nieruchomości, który w grudniu 2013 r. uzyskał prawomocne pozwolenie na budowę obiektu – podał propertynews.pl. Biurowiec Domaniewska Office Hub klasy A, który powstaje przy ul. Domaniewskiej 37c, będzie miał siedem kondygnacji naziemnych i dwie podziemne, a powierzchnia biurowa wyniesie 27 tys. m2. Najemcy będą mieli do dyspozycji ponad 430 miejsc postojowych w dwupoziomowym parkingu podziemnym oraz wokół budynku. Oddanie obiektu do użytku planowane jest na przełomie drugiego i trzeciego kwartału 2015 roku.
05.04.2014 r.
W przetargu nieograniczonym na „Rozbudowę i modernizację infrastruktury lotniskowej i portowej w Porcie Lotniczym Szczecin – Goleniów” w grudniu 2013 roku wybrano ofertę Budimeksu, która okazała się najkorzystniejsza. Wartość oferty to ponad 87 mln netto. Inwestycja obejmuje modernizację pasa startowego, który zyska nową nawierzchnię bitumiczną, oraz dróg kołowania i płyty postojowej. Ma też zostać zbudowana równoległa droga kołowania, która będzie mogła pełnić funkcję awaryjnego pasa startowego. Dzięki temu w czasie remontu drogi startowej, który może potrwać 3-4 miesiące, nie będzie trzeba zamykać lotniska. W planach jest jeszcze przebudowa przepompowni ścieków sanitarnych, modernizacja biologicznej oczyszczalni ścieków oraz montaż nowego oświetlenie terenu i systemu nawigacji. Zgodnie z harmonogramem prac, plac budowy zostanie przekazany wykonawcy w pierwszym tygodniu marca tego roku, a inwestycja ma się zakończyć do końca czerwca 2015 roku.
05.03.2014 r.