Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. podpisał umowę z wyłonioną w drodze przetargu firmą Tebodin Poland na wykonanie projektu nowego terminalu promowego przy Nabrzeżu Polskim gdyńskiego portu. Umowa obejmuje wykonanie projektu koncepcyjnego, budowlanego i wykonawczego budowy terminalu wraz z robotami towarzyszącymi oraz pełnieniem nadzoru autorskiego. Projekt terminalu ma być gotowy w grudniu 2014 r. – podał ZMPG. W ramach projektu „Budowa publicznego terminalu promowego w Porcie Gdynia”, oprócz remontu nabrzeża, ma powstać nowy dworzec promowy i magazyn dla ładunków o powierzchni ok. 450 m2 wraz z częścią biurową i socjalną dla pracowników placowych, a przy terminalu ogólnodostępny parking dla stu samochodów osobowych. Do nowego terminala mają zawijać jednostki Stena Line i ewentualnie nowego armatora, jeżeli Zarząd Gdyńskiego Portu takiego pozyska.
21.11.2013 r.
Przetarg, który ogłosił kielecki oddział GDDKiA, obejmie rozbiórkę starego mostu oraz zaprojektowanie i wybudowanie nowej przeprawy w ciągu drogi krajowej S74. Inwestycja ma być realizowana w systemie „zaprojektuj i buduj”, co oznacza, że ta sama firma opracuje projekt i zbuduje most. Nowy most będzie miał długość ok. 18 m, o ok. 10 m więcej niż stary obiekt, który na początku czerwca uszkodziły wezbrane na skutek gwałtownej ulewy wody Kokonianki. Aby nowa przeprawa była bardziej odporna na nagłe przybory wód w rzece, jej jednoprzęsłowa, betonowa konstrukcja zostanie posadowiona na palach wielkośrednicowych. Jezdnia ma mieć dwa pasy ruchu po 3,5 m szerokości, a chodniki dla pieszych po obu stronach mostu – ok. 1,5 m szerokości. Harmonogram prac zakłada, że projekt nowego mostu powinien powstać w pierwszej połowie przyszłego roku i do końca 2014 r. zostać zbudowany.
21.11.2013 r.
Rozpoczęto prace przy konstrukcji dwukomorowego tunelu, którym pociągi będą wjeżdżały na budowaną stację Łódź Fabryczna. Nowy, trzypoziomowy dworzec Łódź Fabryczna ma być jedną z najważniejszych budowli Nowego Centrum Łodzi. Poczekalnia, kasy i obiekty komercyjne zostaną ulokowane 8 m pod ziemią, a 8,5 m niżej stacja kolejowa z czterema peronami i ośmioma torami. Wjazd na podziemne perony od strony wschodniej będzie prowadził przez budowany właśnie tunel długości 1,5 km. Elementy konstrukcyjne tunelu stanowią ściany szczelinowe grubości od 0,8 m do 1 m, żelbetowa płyta denna (grubości 1,2 m) oraz 1,2-metrowa płyta stropowa górna – rozpierająca. W tunelu zaprojektowano też sześć wyjść ewakuacyjnych – po trzy klatki schodowe przy ul. Kopcińskiego i w okolicy ul. Niciarnianej. Prace przy budowie tunelu powinny zakończyć się do wiosny przyszłego roku, a sam dworzec ma być gotowy w 2015 r.
13.11.2013 r.
Most na Wiśle zbudują wspólnie woj. świętokrzyskie i małopolskie. Porozumienie w tej sprawie podpisali 31 października br. marszałkowie obu województw – poinformował serwis wrota-swietokrzyskie.pl.
Most w Nowym Korczynie, który zastąpi funkcjonujący obecnie prom, ma powstać w ramach projektu „Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 973 na odcinku Busko-Zdrój – Nowy Korczyn – Borusowa wraz z budową przeprawy mostowej na rzece Nidzie oraz rzece Wiśle”. Inwestycję podzielono na trzy etapy. Pierwszy obejmie budowę drogi od Buska Zdroju do mostu na Wiśle wraz z dojazdami po stronie świętokrzyskiej, drugi – mostu na Wiśle, a trzeci – drogi od mostu na Wiśle do Borusowej. Przy czym województwo świętokrzyskie sfinansuje w całości pierwszy etap budowy, a województwo małopolskie trzeci.
Według informacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego, ogłoszenie przetargu na wyłonienie firmy, która zajmie się przygotowaniem dokumentacji niezbędnej do rozpoczęcia inwestycji, może nastąpić już w listopadzie br. Budowa zaś dróg i mostu może ruszyć w 2015 r. i powinna zakończyć się w 2018 r. Koszt realizacji inwestycji oszacowano na około 200 mln zł, a opracowanie koncepcji na około 750 tys. zł.
13.11.2013 r.
Chodzi o ostatni podlaski fragment trasy S8, od Mężenina do Jeżewa. Zadaniem zwycięzcy przetargu będzie zbudowanie dwujezdniowej drogi ekspresowej (z rezerwą terenu pod trzeci pas ruchu) długości 14,26 km wraz z dwoma węzłami drogowymi (Sikory, Kobylin), obiektami inżynierskimi, urządzeniami ochrony środowiska oraz bezpieczeństwa ruchu, a także dróg zbiorczych i dojazdowych. Podpisanie umów z wykonawcami, którzy złożą najkorzystniejsze oferty, planowane jest w drugiej połowie 2014 r., a realizacja inwestycji w latach 2014-2017.
13.11.2013 r.
Prace przy budowie tego prestiżowego obiektu ruszyły na wiosnę br., a w ostatnich dniach października wmurowano kamień węgielny. Zgodnie z umową z wykonawcami obiektu – Mostostal Warszawa SA (lider) i Acciona Infrastructuras SA (partner) – ma być on gotowy za dwa lata. Jak podał torun.pl, obiekt realizowany na obrzeżach toruńskiego Starego Miasta, będzie pełnił kilka funkcji. Znajdą się w niej bowiem sale koncertowe z widownią na niespełna 900 i 300 miejsc oraz siedziba dla Toruńskiej Orkiestry Symfonicznej. Planuje się wystawiać tam sztuki teatralne, opery i musicale oraz organizować kongresy i konferencje. Projekt powstał w hiszpańskiej pracowni Menis Arquitectos, która w 2009 r. wygrała konkurs architektoniczny ogłoszony przez miasto. Zgodnie z przyjętą koncepcją, faktury i kolorystyka bryły budynku będą nawiązywały do gotyckiej zabudowy Torunia. Według informacji PAP, budowa obiektu ma kosztować 158 mln zł. Toruń jednak otrzymał przyrzeczenie dofinansowania z funduszy unijnych w wysokości 55 mln zł, ponieważ inwestycję zaliczono do kluczowych przedsięwzięć Regionalnego Programu Operacyjnego.
13.11.2013 r.
Jedna z nich to nowoczesna fabryka firmy Takeda Pharma w Łyszkowicach k. Łowicza. Firma zamierza produkować w niej leki i suplementy diety, które trafią zarówno na rynek polski, jak i na rynki zagraniczne. Pod koniec października br. wmurowano kamień węgielny, a niebawem zakończą się prace przy fundamentach pod cztery obiekty: halę produkcyjną, halę wejściową, bezobsługowy magazyn i łącznik. Zakończenie zaś całej inwestycji zaplanowano na rok 2014 – poinformowało propertynews.pl.
Druga inwestycja to rozbudowa fabryki leków firmy Sandoz w Strykowie. Marka ta znana jest przede wszystkim ze sprzedaży leków generycznych, czyli zamienników oryginalnych. Są wśród nich m.in. leki na schorzenia układu sercowo-naczyniowego i środki przeciwinfekcyjne. W ramach inwestycji obok istniejącego zakładu powstanie nowy, dzięki któremu produkcja leków zwiększy się nawet o 75%, a zatrudnienie znajdzie 130 osób. Budowa już trwa, a jej zakończenie zaplanowano na koniec 2014 r. Koszt inwestycji oszacowano na 125 mln zł – podała wyborcza.biz.
13.11.2013 r.
Przetarg na jego wykonanie ogłosił 31 października br. poznański oddział GDDKiA. Zakończenie budowy i oddanie do użytku 16-kilometrowego odcinka ekspresowej „piątki” przewidziano na rok 2017. Postępowanie przetargowe będzie miało tryb ograniczony, składający się z dwóch etapów. W pierwszym zainteresowani budową wykonawcy złożą wnioski o dopuszczenie do udziału w przetargu, a w drugim wybrane firmy zostaną poproszone o składanie ofert cenowych. Kolejny krok to wyłonienie wykonawcy i podpisanie z nim umowy, co ma nastąpić w trzecim kwartale 2014 r.
13.11.2013 r.