Rozpoczęto prace przy konstrukcji dwukomorowego tunelu, którym pociągi będą wjeżdżały na budowaną stację Łódź Fabryczna. Nowy, trzypoziomowy dworzec Łódź Fabryczna ma być jedną z najważniejszych budowli Nowego Centrum Łodzi. Poczekalnia, kasy i obiekty komercyjne zostaną ulokowane 8 m pod ziemią, a 8,5 m niżej stacja kolejowa z czterema peronami i ośmioma torami. Wjazd na podziemne perony od strony wschodniej będzie prowadził przez budowany właśnie tunel długości 1,5 km. Elementy konstrukcyjne tunelu stanowią ściany szczelinowe grubości od 0,8 m do 1 m, żelbetowa płyta denna (grubości 1,2 m) oraz 1,2-metrowa płyta stropowa górna – rozpierająca. W tunelu zaprojektowano też sześć wyjść ewakuacyjnych – po trzy klatki schodowe przy ul. Kopcińskiego i w okolicy ul. Niciarnianej. Prace przy budowie tunelu powinny zakończyć się do wiosny przyszłego roku, a sam dworzec ma być gotowy w 2015 r.
13.11.2013 r.
100 punktów za artykuły naukowe!
Zgodnie z Komunikatem Ministra Nauki z 5 stycznia 2024 r. w sprawie wykazu czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych, autorzy za publikację artykułów naukowych w miesięczniku „Materiały Budowlane” z dyscyplin: inżynieria lądowa, geodezja i transport; architektura i urbanistyka; inżynieriamateriałowa; inżynieria chemiczna; inżynieria mechaniczna, a także inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka, otrzymują 100 pkt.