Przetarg, który ogłosił kielecki oddział GDDKiA, obejmie rozbiórkę starego mostu oraz zaprojektowanie i wybudowanie nowej przeprawy w ciągu drogi krajowej S74. Inwestycja ma być realizowana w systemie „zaprojektuj i buduj”, co oznacza, że ta sama firma opracuje projekt i zbuduje most. Nowy most będzie miał długość ok. 18 m, o ok. 10 m więcej niż stary obiekt, który na początku czerwca uszkodziły wezbrane na skutek gwałtownej ulewy wody Kokonianki. Aby nowa przeprawa była bardziej odporna na nagłe przybory wód w rzece, jej jednoprzęsłowa, betonowa konstrukcja zostanie posadowiona na palach wielkośrednicowych. Jezdnia ma mieć dwa pasy ruchu po 3,5 m szerokości, a chodniki dla pieszych po obu stronach mostu – ok. 1,5 m szerokości. Harmonogram prac zakłada, że projekt nowego mostu powinien powstać w pierwszej połowie przyszłego roku i do końca 2014 r. zostać zbudowany.
21.11.2013 r.
100 punktów za artykuły naukowe!
Zgodnie z Komunikatem Ministra Nauki z 5 stycznia 2024 r. w sprawie wykazu czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych, autorzy za publikację artykułów naukowych w miesięczniku „Materiały Budowlane” z dyscyplin: inżynieria lądowa, geodezja i transport; architektura i urbanistyka; inżynieriamateriałowa; inżynieria chemiczna; inżynieria mechaniczna, a także inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka, otrzymują 100 pkt.