Łącznie zmodernizowanych zostanie prawie 7 km tras wojewódzkich, a prace te wykona firma Skanska na zlecenie Zarządu Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze. Koszt inwestycji to 4,7 mln zł brutto. W ramach umowy wykonawca przebuduje ponad 3-kilometrowy odcinek drogi wojewódzkiej nr 296 Iłowa – Ruszów i 3,6- kilometrowy odcinek drogi wojewódzkiej nr 295 Nowogród Bobrzański – Żagań (dojazd do węzła autostrady A 18). Na remontowanym odcinku drogi nr 296 zostanie rozebrana istniejąca nawierzchnia i ułożona nowa. Przebudowane mają być także zjazdy indywidualne oraz system odwodnienia i odprowadzania wód deszczowych. Ułożonych zostanie też 2,3 tys. m2 chodników. Nową nawierzchnię zyska również modernizowany fragment drogi wojewódzkiej nr 295, która w terenie zabudowanym będzie poszerzona o 0,5 m. Ponadto, wykonawca zbuduje 1,2 km kanalizacji deszczowej, dwa mury oporowe długości 42 m i 51 m, przy których powstaną zatoki autobusowe, i ok. 5 tys. m2 chodników. Prace mają ruszyć w kwietniu i potrwać do końca września br.
11.04.2014 r.
Tradycyjną wiechę na budynku Wydziału Historycznego Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu zawieszono 2 kwietnia br. Jego konstrukcja jest już gotowa, a teraz rozpoczną się kolejne prace – podały lokalne media. Collegium Historicum powstaje w Kampusie na Morasku, gdzie już funkcjonuje sześć wydziałów UAM. Nowy obiekt będzie miał 15 tys. m2 powierzchni – dwa razy więcej niż jest w obecnej siedzibie wydziału przy ul. Święty Marcin. Studenci poza salami dydaktycznymi będą tu mieli do dyspozycji m.in. aulę na 300 osób, a także bibliotekę z ponad 300 tys. książek. W budynku znajdą się jeszcze pokoje pracowników naukowych i administracji. Nowy budynek Collegium Historicum wznoszony jest ze środków wieloletniego programu „Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu 2004-2015”. Obiekt ma być gotowy jesienią przyszłego roku, a inwestycja pochłonie 75 mln zł.
11.04.2014 r.
Obiekt ten powstaje przy ul. Kociewskiej, a jego budowę powierzono włoskim firmom Astaldi oraz Termomeccanica Ecologia, realizującym również spalarnię odpadów komunalnych w Bydgoszczy. Natomiast inwestorem projektu jest spółka ProNatura. Na początku 2016 roku stacja zacznie przyjmować pierwsze tony odpadów wytworzone przez mieszkańców Torunia oraz siedmiu okolicznych gmin. Śmieci, po zważeniu i zewidencjonowaniu, zostaną przetransportowane do zakładu termicznego przekształcania w Bydgoszczy. Docelowo, za pośrednictwem stacji, do bydgoskiej instalacji ma trafiać 60 tys. ton odpadów rocznie. Z takiej ilości śmieci w procesie termicznego przekształcania zostanie wytworzonych ok. 60 tys. MWh prądu i prawie 800 tys. GJ ciepła, czyli tyle, ile wynosi zapotrzebowanie mieszkańców kilkudziesięciotysięcznego osiedla – pisze torun.pl. Toruńska inwestycja powstaje w ramach projektu, który obejmuje także budowę zakładu termicznego przekształcania odpadów komunalnych oraz kompostowni na odpady zielone. Jego wartość wynosi nieco ponad 436 mln zł, a kwota unijnych dotacji przekracza 260 mln zł.
11.04.2014 r.
Nowy parking powstanie od strony ulicy Drewnowskiej, gdzie już teraz klienci centrum handlowego Manufaktura zostawiają swoje samochody. Dodatkowym zaś argumentem przemawiającym za taką jego lokalizacją było to, że w tym miejscu nie trzeba wycinać drzew, aby postawić budynek parkingu. Ponadto, bez problemu można połączyć go zadaszoną kładką z jednym z wejść do galerii – mówi przedstawiciel biura SUD Architekt, które projektowało Manufakturę. Parking będzie miał trzy poziomy, najniższy na poziomie gruntu, i pomieści 420 samochodów. Zgodnie z projektem, ściany parkingu mają być ażurowe i obsadzone bluszczem. Projekt parkingu nawiązuje do architektonicznej koncepcji galerii, która powstała w dawnej fabryce. Do jego budowy użyte zostaną takie materiały, jak surowy beton i stal ocynkowana. Budowa ma ruszyć jeszcze w kwietniu i zakończyć się w grudniu tego roku. Koszt inwestycji to ponad 5 mln zł.
11.04.2014 r.
Inwestycja ta zostanie zrealizowana w ramach „Narodowego programu przebudowy dróg lokalnych”. Jej koszt wyniesie 139 mln zł, z czego 67,5 mln zł to dotacja rządowa – czytamy w komunikacie Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego. Dzięki zwiększeniu rządowej dotacji (początkowo miała ono wynosić 24 mln zł) zostaną zrealizowane 22 nowe projekty, z których 10 zgłosiły powiaty (ostrowski, radomski, legionowski, warszawski zachodni, pruszkowski, miński, grójecki, ostrołęcki, płoński i grodziski) oraz 12 gminy (Jedlińsk, Miasto Przasnysz, Kozienice, Żabia Wola, Staroźreby, Miasto Radom, Miasto Pruszków, Goworowo, Boguty - Pianki, Grodzisk Mazowiecki, Miasto Płock i Myszyniec). Listę nowych projektów zatwierdził 4 kwietnia br. Minister Administracji i Cyfryzacji. Łącznie w 2014 roku w całym województwie mazowieckim ma zostać zmodernizowanych ponad 134 km dróg. Długość zaś przebudowywanych odcinków dróg powiatowych wyniesie ok. 37 km (dotacja ok. 21 mln zł), a gminnych – ok. 32 km (dotacja ok. 23,2 mln zł). Wkład własny samorządów to ok. 48 mln zł (powiatów– ok. 23,4 mln zł, gmin – ok. 24,9 mln zł).
11.04.2014 r.
Inwestycję tę sfinansuje Miasto Gdańsk, a zrealizują ją Starogardzkie Przedsiębiorstwo Budowlane S-BUD SA, które złożyło najkorzystniejszą ofertę cenową w przetargu na rozbudowę szkoły. Jak podał portal mieszkańców Osowej, osowa24.pl, Szkoła Podstawowa nr 81 przy ul. prof. Siedleckiego zyska jedną kondygnację, na której znajdą się cztery sale dydaktyczne, pokój nauczycielski oraz sanitariaty. A zaplanowany zakres prac obejmuje: budowę nowej kondygnacji wraz z przykryciem dachu, dobudowę nowej zewnętrznej klatki schodowej wraz z windą, demontaż istniejącego dachu, przedłużenie wewnętrznej klatki schodowej, wymianę stolarki okiennej oraz doprowadzenie instalacji sanitarnej i elektrycznej. Ponadto, w ramach inwestycji zostanie również wyremontowana mała sala gimnastyczna, w której zaplanowano m.in. wymianę posadzki tartanowej, likwidację starej skoczni w dal, wymianę skrzydeł pięciu drzwi, malowanie sufitów i ścian oraz renowację obudów grzejników i siedzisk. Wszystkie te prace, których koszt oszacowano na niespełna 1,5 mln zł, mają zostać wykonane do końca sierpnia br.
11.04.2014 r.
Generalnym wykonawcą projektu spółki Eureka Technology Park została firma PTB Nickel. Koszt inwestycji oszacowano na ponad 37 mln zł. Nowy park naukowo-technologiczny powstanie na działce o powierzchni ponad 11 tys. m2. W ramach umowy z inwestorem PTB Nickel wybuduje trzykondygnacyjny, niepodpiwniczony budynek wraz z całą infrastrukturą zewnętrzną. Na prawie 8,6 tys. m2 powierzchni użytkowej obiektu znajdą się biura, sale konferencyjne, zaplecze gastronomiczne i usługowe oraz pomieszczenia techniczne. Budynek będzie w pełni dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych – poinformowała spółka PTB Nickel w komunikacie prasowym. Rozpoczęcie budowy planowane jest w maju tego roku, a jej zakończenie w czerwcu 2015 roku.
11.04.2014 r.
Największe zmiany mają zajść w hali głównej dworca – podało w komunikacie PKP S.A. Pojawi się w niej bowiem antresola, a znikną szklane kubiki, dzięki czemu powiększy się przestrzeń hali. Natomiast na antresoli, na którą będą prowadziły ruchome schody, powstaną punkty gastronomiczne. Kolejne zmiany planowane są w nieremontowanej jeszcze galerii zachodniej i w części galerii północnej, których wygląd ma zostać dostosowany do pozostałych galerii podziemnych. Ponadto, galeria zachodnia zostanie przeniesiona na druga stronę dworca, co pozwoli uzyskać większą przestrzeń w podziemnych korytarzach. Prace budowlane na warszawskim Dworcu Centralnym mają się rozpocząć pod koniec 2014 roku i będą prowadzone etapami. Zakończenie zaś modernizacji obiektu zaplanowano na trzeci kwartał 2015 roku.
03.04.2014 r.