logo
ISSN 0137-2971, e-ISSN 2449-951X

Firma CEMEX dostarcza wysokiej jakości materiały oraz świadczy usługi produkcji i dostawy betonu towarowego do budowy drogi ekspresowej S61 w ramach międzynarodowego szlaku transportowego Via Baltica.

W nawierzchnię na 18-kilometrowym odcinku Stawiski-Szczuczyn w województwie podlaskim zostanie wbudowane ok. 105 tys. m3 betonu. W celu sprostania wymaganiom budowy trasy oraz zapewnieniu sprawnego procesu budowlanego, CEMEX zainstalował Mobilną Wytwórnię Betonu w miejscowości Świdry-Dobrzyce.

CEMEX dostarczy także 30 tys. m3 betonu na budowę obiektów mostowych na trasie. – Uczestnictwo CEMEX Polska w budowie S61 to kolejny sukces Mobilnych Wytwórni Betonu CEMEX. Po raz kolejny zaznaczamy swoją obecność na budowie kluczowej infrastruktury drogowej w Polsce. Prace realizowane są z poszanowaniem najważniejszych zasad bezpieczeństwa, także w odniesieniu do bezpieczeństwa epidemiologicznego, w trakcie pandemii koronawirusa – mówi Michał Grys, Dyrektor Pionu Materiałów CEMEX Polska.

CEMEX jest także dostawcą cementu na pięć odcinków trasy: „Kolno – Stawiski”, „Stawiski – Szczuczyn”, „Obwodnica Szczuczyna”, „Ełk – Wysokie”, „Wysokie – Raczki”. W sumie na potrzeby budowy obiektów mostowych, nawierzchni oraz podbudowy CEMEX dostarczy ponad 160 tys. ton cementów klasy CEM I 42,5 R-NA oraz ponad 20 tys. ton cementów CEM II B-V 32.5, CEM I 42.5 R i CEM I 42.5 N-Sr3 - do stabilizacji gruntu i produkcji betonów mostowych.

Cieszymy się, że możemy uczestniczyć w realizacji tak ważnego projektu, jak droga ekspresowa S61. Cement z Cementowni Chełm dostarczamy do pięciu odbiorców, realizujących różne odcinki drogi. Potwierdzają oni, że nasze cementy doskonale sprawdzają się w tego typu realizacjach. Stawiamy na doświadczenie i bliską współpracę z naszymi klientami, która zapewniając właściwą koordynację kwestii jakościowych i logistycznych, zapewni sukces prowadzonej inwestycji – powiedział Rafał Gajewski, Dyrektor Pionu Handlowego CEMEX Polska.

Trasa ekspresowa S61 połączy Ostrów Mazowiecką z Budziskiem na granicy z Litwą, a w całości państwa Europy Wschodniej, tj. Litwę, Łotwę i Estonię z resztą kontynentu, w ramach międzynarodowej trasy Via Baltica. Jest to kluczowa trasa transeuropejskiego korytarza transportowego i jedna z czołowych inwestycji komunikacyjnych, prowadzonych na terenie Polski.