logo

ISSN 0137-2971, e-ISSN 2449-951X

100 punktów za artykuły naukowe!

Zgodnie z Komunikatem Ministra Nauki z 5 stycznia 2024 r. w sprawie wykazu czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych, autorzy za publikację artykułów naukowych w miesięczniku „Materiały Budowlane” z dyscyplin: inżynieria lądowa, geodezja i transport; architektura i urbanistyka; inżynieriamateriałowa; inżynieria chemiczna; inżynieria mechaniczna, a także inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka, otrzymują 100 pkt.

23-24 maja 2019 r. w Hotelu Warszawianka w Jachrance odbył się jubileuszowy X Kongres Stolarki Polskiej, organizowany przez Związek POiD. Uczestnicy dyskutowali na temat najważniejszych zagadnień związanych z funkcjonowaniem rodzimych firm, a także o rozwiązania SMART, które są przyszłością branży stolarki budowlanej.

W jubileuszom X Kongresie Stolarki Polskiej udział wzięło ponad 300 osób, w tym właściciele i przedstawiciele kadry zarządzającej firm z branży stolarki budowlanej oraz sektora budowlanego, reprezentanci instytucji branżowych, świata biznesu, nauki i dziennikarze. Kongres, jako wyjątkowa platforma wymiany wiedzy i doświadczeń, był doskonałą okazją do tego, aby wraz z najlepszymi ekspertami, podjąć dyskusję na temat głównych wyzwań, jakie stoją obecnie przed reprezentowaną przez Związek POiD branżą.

Nowoczesne rozwiązania napędzają rozwój branży stolarki budowlanej
Czwarta rewolucja przemysłowa oraz elastyczne dopasowanie oferty do oczekiwań współczesnych odbiorców to zagadnienia, którymi „żyje” obecnie branża stolarki budowlanej w Polsce. Dlatego więc program merytoryczny tegorocznego Kongresu Stolarki Polskiej tworzyły bloki tematyczne z tym związane: „Przemysł 4.0 w branży stolarki budowlanej”, „Stolarka SMART – przyszłość branży. Trendy światowe, producent – punkty handlowe, montaż” oraz „Jak sprzedawać więcej i drożej, gdy Twoim handlowcem staje się SMARTfon?”.

W ramach dwóch pierwszych bloków X Kongresu Stolarki Polskiej omówiona została cyfrowa rewolucja zarówno z punktu widzenia produkcji, jak i wykorzystania nowoczesnych, SMART rozwiązań w codziennym funkcjonowaniu przedsiębiorstw. Uczestnicy zapoznali się ze znaczeniem transformacji cyfrowej dla prowadzenia biznesu i wynikającymi z niej szansami oraz barierami rozwoju, a także poznali praktyczne przykłady wdrożeń rozwiązań Przemysłu 4.0 w polskich firmach produkcyjnych. Nie zabrakło również dyskusji na temat systemów wsparcia i narzędzi finansowych, z których korzystać mogą przedsiębiorcy zainteresowani wdrażaniem innowacji. W drugim bloku eksperci zaprezentowali rolę stolarki SMART w architekturze przyszłości, światowe trendy i ich wpływ na kształt rynku smart home, a także dobre praktyki z branży stolarki budowlanej, pokazując w ten sposób, jakie są korzyści dla klientów korzystających na co dzień z nowoczesnych produktów. Prezentację zakończyła dyskusja: „Jak kreować produkty przyszłości?”, w której paneliści, prezentując swoje odmienne doświadczenia, rozmawiali m.in. o tym, jak może wyglądać inteligentne sterowanie stolarki w przyszłości, jakie są perspektywy zastosowania technologii SMART w branży deweloperskiej oraz jak ważny w kontekście użycia nowoczesnych produktów jest ich prawidłowy montaż. Konkluzją rozmów było stwierdzenie, iż jesteśmy obecnie świadkami procesu, w którym tradycyjna stolarka staje się „cyberstolarką”, coraz szerzej wykorzystującą rozwiązania SMART.

SMARTfon handlowcem współczesnego producenta
Kontynuację zagadnień omawianych podczas dwóch pierwszych paneli, a także nawiązanie do tematów marketingowych prezentowanych podczas poprzednich odsłon wydarzenia, stanowił trzeci blok tematyczny, który poprowadził dr Łukasz Srokowski z Instytutu Millenials. Jego prelekcji towarzyszyły przygotowane w formie video-wywiadów, wypowiedzi wybranych szefów sprzedaży i marketingu, a także sprzedawców znanych polskich i światowych marek z różnych branż. W ramach bloku omawiano m.in. to, jak narzędzia cyfrowe wychowały nowe pokolenia klientów, jak dopasować do nich działania sprzedażowe przedsiębiorstwa i czy w procesie sprzedaży ważniejsze są emocje czy też aspekty techniczne wyrobów.

Uroczysta Gala i Orły Polskiej Stolarki
Wieczornym punktem stolarki była uroczysta Gala, która była doskonałą okazją do uhonorowania osób i firm szczególnie zasłużonych dla funkcjonowania Związku POiD oraz rozwoju branży. Po raz siódmy w historii wręczono Orły Polskiej Stolarki. Prestiżowa nagroda „Wyróżnienie Zarządu Związku POiD” trafiła do firm: KARO OKNA DREWNIANE i Soudal. Orła Polskiej Stolarki przyznawali również Dziennikarze, w tym roku w kategorii: „Firma Zaangażowana Społecznie”. Wyróżnienia otrzymały trzy firmy: FAKRO, KRISPOL i WIŚNIOWSKI. Spośród nich, w finałowym etapie najwięcej głosów dziennikarzy zdobyła firma WIŚNIOWSKI, która odebrała statuetkę Orła Polskiej Stolarki. Podczas Gali zaszczytny tytuł Członka Honorowego Związku POiD przyznano Wojciechowi Klimasowi – twórcy sukcesu firmy Klimas Wkręt-met, wybitnemu przedstawicielowi środowiska budowlanego w Polsce.

Z okazji jubileuszowej odsłony Kongresu Stolarki Polskiej, Związek POiD uhonorował również Partnerów dotychczasowych edycji wydarzenia, którzy otrzymali specjalne statuetki Orłów Polskiej Stolarki. Tradycyjnie wręczono także certyfikaty dla firm członkowskich Związku POiD.  

Patronat Honorowy nad X Kongresem Stolarki Polskiej sprawowały: Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii. Patronami Merytorycznymi zostały: Akademia Leona Koźmińskiego, ICAN Institute, Polska Izba Gospodarcza Zaawansowanych Technologii IZTECH, Polski Związek Firm Deweloperskich oraz Stowarzyszenie Architektów Polskich SARP. Zaś Partnerem Logistycznym - Grupa Auto Wimar-Autoryzowane serwisy i salony Skody. Jednym z patronów medialnych był miesięcznik "Materiały Budowlane". 

Źródło i zdjęcia: POiD

03.06.2019 r.