Według prognoz Banku Gospodarstwa Krajowego wpływy z opłaty paliwowej w części stanowiącej środki Funduszu Kolejowego wyniosą: w 2014 r. – 996 mln zł, w 2015 r. – 1 015 mln zł, w 2016 r. – 940 mln zł, w 2017 r. – 965 mln zł, w 2018 r. – 985 mln zł, w 2019 r. – 1010 mln zł.
Na zadania ujęte w programie rzeczowo-finansowym rząd zaproponował przeznaczenie w 2014 r. ok. 978 800 tys. zł, w 2015 r. – ok. 692 476,10 tys. zł, w 2016 r. – ok. 646 774,11 tys. zł, w 2017 r. – ok. 714 439,80 tys. zł, w 2018 r. – ok. 775 719,68 tys. zł i w 2019 r. – 804 343,49 tys. zł. Podział zaś tych środków na konkretne zadania ma być następujący:
W roku 2014:
- 261 775,94 tys. zł przewidziano na przygotowanie, budowę i przebudowę linii kolejowych przez PKP PLK SA,
- 2 mln zł – na przygotowanie, budowę i przebudowę linii kolejowych przez PKP SKM w Trójmieście Sp. z o.o.,
- 70 mln zł – na remonty i utrzymanie linii kolejowych realizowane przez PKP PLK SA,
- 100 mln zł – na finansowanie/współfinansowanie przez samorządy województw zakupów, modernizacji oraz napraw pojazdów kolejowych przeznaczonych do przewozów pasażerskich wykonywanych na podstawie umów o świadczenie usług publicznych,
- 500 mln zł to limit środków FK przeznaczonych na sfinansowanie zakupu od PKP SA przez Skarb Państwa akcji PKP PLK SA,
- 35 024,06 tys. zł – na wydatki bieżące PKP PLK SA związane z zarządzaniem infrastrukturą kolejową.
W roku 2015:
- 305 456,58 tys. zł przewidziano na przygotowanie, budowę i przebudowę linii kolejowych przez PKP PLK SA,
- 5 mln zł – na przygotowanie, budowę i przebudowę linii kolejowych przez PKP SKM w Trójmieście Sp. z o.o.,
- 230 mln zł – na remonty i utrzymanie linii kolejowych realizowane przez PKP PLK SA,
- 100 mln zł – na finansowanie lub współfinansowanie przez samorządy województw zakupów, modernizacji oraz napraw pojazdów kolejowych przeznaczonych do przewozów pasażerskich wykonywanych na podstawie umów o świadczenie usług publicznych,
- 52 019,52 tys. zł – na wydatki bieżące PKP PLK SA związane z zarządzaniem infrastrukturą kolejową.
W roku 2016:
- 390 055,61 tys. zł przewidziano na przygotowanie, budowę i przebudowę linii kolejowych przez PKP PLK SA,
- 5 mln zł na przygotowanie, budowę i przebudowę linii kolejowych przez PKP SKM w Trójmieście Sp. z o.o.,
- 251 718,50 tys. zł na wydatki bieżące PKP PLK SA związane z zarządzaniem infrastrukturą kolejową.
W roku 2017:
- 404 974,71 tys. zł – na przygotowanie, budowę i przebudowę linii kolejowych przez PKP PLK SA,
- 5 mln zł – na przygotowanie, budowę i przebudowę linii kolejowych przez PKP SKM w Trójmieście Sp. z o.o.,
- 304 465,10 tys. zł – na wydatki bieżące PKP PLK SA związane z zarządzaniem infrastrukturą kolejową.
W roku 2018:
- 437 006,85 tys. zł – na przygotowanie, budowę i przebudowę linii kolejowych przez PKP PLK SA,
- 5 mln zł – na przygotowanie, budowę i przebudowę linii kolejowych przez PKP SKM w Trójmieście Sp. z o.o.,
- 333 712,83 tys. zł – na wydatki bieżące PKP PLK SA związane z zarządzaniem infrastrukturą kolejową.
W roku 2019:
- 453 932,09 tys. zł – na przygotowanie, budowę i przebudowę linii kolejowych przez PKP PLK SA,
- 5 mln zł – na przygotowanie, budowę i przebudowę linii kolejowych przez PKP SKM w Trójmieście Sp. z o.o.,
- 345 411,40 tys. zł – na wydatki bieżące PKP PLK SA związane z zarządzaniem infrastrukturą kolejową.
Źródło: premier.gov.pl
19.10.2013 r.