Obwodnica Kościerzyny, która wyprowadzi ruch tranzytowy z zatłoczonego centrum miasta, powstanie w ciągu drogi krajowej nr 20 Stargard Szczeciński – Gdynia. Będzie to droga długości 7,6 km, klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) o przekroju 2+1-pasowym. W planach jest także budowa czterech węzłów drogowych, łączących główną arterię z drogami niższych kategorii: „Kościerzyna Zachód”, „Kościerzyna Południe”, „Kościerzyna Wschód” i „Wieżyca”, oraz przebudowa lub budowa dróg lokalnych i dojazdowych, obsługujących tereny przyległe do nowej trasy. W ramach inwestycji zaplanowano również budowę urządzeń ochrony środowiska, m.in. ekranów akustycznych, przejść dla zwierząt, przepustów ekologicznych, systemu odprowadzania wód opadowych, zespołów podczyszczających wody opadowe z jezdni, zbiorników retencyjnych i infiltracyjnych. Przetarg na budowę obwodnicy Kościerzyny ogłosił gdański oddział GDDKiA. Oddanie zaś drogi do ruchu zaplanowano na połowę 2017 r. Inwestycja ma być realizowana w systemie „Projektuj i Buduj”.
30.10.2013 r.
100 punktów za artykuły naukowe!
Zgodnie z Komunikatem Ministra Nauki z 5 stycznia 2024 r. w sprawie wykazu czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych, autorzy za publikację artykułów naukowych w miesięczniku „Materiały Budowlane” z dyscyplin: inżynieria lądowa, geodezja i transport; architektura i urbanistyka; inżynieriamateriałowa; inżynieria chemiczna; inżynieria mechaniczna, a także inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka, otrzymują 100 pkt.