Most ten będzie miał niespełna 200 m długości i połączy cześć lądową miasta położoną na południowej stronie Basenu Warsztatowego z centralną częścią wyspy, na której znajdują się m.in. nowe tereny inwestycyjne Gryfia Biznes Park. Budowę Mostu Brdowskiego oficjalnie rozpoczęto 30 maja br. symbolicznym wbiciem pierwszej łopaty m.in. przez marszałka województwa, Olgierda Geblewicza, prezydenta miasta Szczecin, Piotra Krzystka i wiceprezesa Agencji Rozwoju Przemysłu, Jerzy Górę. Zakończenie zaś tej 40-milionowej inwestycji zaplanowano na trzeci kwartał 2015 roku. Most Brdowski to obiekt trzyprzęsłowy, z dwoma pasami drogowymi – po jednym w obu kierunkach – i chodnikiem dla pieszych. Jego konstrukcję będą podtrzymywały dwa filary osadzone w nurcie rzeki oraz dwa przyczółki na lądzie o konstrukcji monolitycznej żelbetowej.
04.06.2014 r.
Fabryka firmy PRESS GLASS w Radomsku już teraz należy do największych w Europie centrów obróbki szkła dla budownictwa. Zamierza jednak jeszcze powiększyć swój potencjał, podwajając powierzchnię hal produkcyjnych. „Inwestycja związana jest z rozpoczęciem realizacji szerszego planu zwiększenia sprzedaży na rynkach zagranicznych, na które obecnie trafia już ponad 80% produkowanych przez PRESS GLASS szyb” – czytamy w komunikacie firmy. Prace przy rozbudowie zakładu mają ruszyć w najbliższym kwartale. Koszt zaś inwestycji oszacowano na ok. 50 mln zł. W nowych halach znajdą się maszyny wykorzystujące najnowocześniejsze technologie do obróbki szkła. Więcej też będzie linii do produkcji szyb zespolonych i laminowanych, pieców do produkcji szyb hartowanych oraz centrów produkcji szyb emaliowanych i szyb z kolorowymi nadrukami. Powiększy się także powierzchnia magazynów szkła. Po zakończeniu rozbudowy w fabryce będzie łącznie m.in. 15 linii do produkcji szyb zespolonych, 6 pieców do hartowania szkła, 2 linie do produkcji szyb laminowanych oraz 2 specjalistyczne centra obróbcze.
04.06.2014 r.
Będzie to luksusowe osiedle o nazwie Narutowicza Residence, które powstanie między ulicami Narutowicza i Pomorską, na działce o powierzchni prawie 25 tys. m2. Inwestorem jest firma Tree Development Group. W pierwszym etapie inwestycji deweloper wzniesie trzy ośmiopiętrowe budynki, w których będzie 207 mieszkań o podwyższonym standardzie. Ich metraż ma wynosić od 30 do 77 m2. Na ostatnich zaś kondygnacjach zaprojektowano luksusowe penthouse’y o powierzchniach od 91 i 106 m2, z tarasami wykończonymi naturalnym kamieniem, drewnem i szklanymi balustradami. Jak zapowiada inwestor, planowany termin ukończenia pierwszych budynków to przełom 2015 i 2016 roku.
04.06.2014 r.
Firma Warbud podpisała kontrakt na realizację budynków C, D, E, F i G w ramach drugiego i trzeciego etapu realizacji projektu „Browar Lubicz w Krakowie”. Inwestorem przedsięwzięcia jest Balmoral Properties. Pierwsze budynki browaru przy ul. Lubicz 15-17 wzniesiono w połowie XIX wieku na zamówienie Rudolfa Jennego, od którego nazwiska wziął pierwszą swoją nazwę. Na początku XX wieku browar przejął baron Jan Göetz-Okocimski i wraz z nowym właścicielem zmienił nazwę na Browar Krakowski i Fabryka Przetworów Słodowych J. Göetza. Teraz w miejscu niszczejących budynków zabytkowego browaru Goetzów powstaje kompleks mieszkaniowo-usługowy, nawiązujący stylem i charakterem do czasów świetności tego unikatowego obszaru. Pierwszy etap rewitalizacji tego terenu zakończono na początku tego roku. W ramach zaś drugiego i trzeciego powstaną cztery budynki mieszkalne z podziemnym garażem i jeden biurowy o powierzchni użytkowej ponad 4,2 tys. m2. W czteropiętrowych budynkach mieszkalnych o łącznej powierzchni użytkowej ponad 10,4 tys. m2 zaprojektowano 163 luksusowe apartamenty. Prace przy budowie drugiego i trzeciego etapu inwestycji potrwają 25 miesięcy, licząc od daty podpisania umowy – podała firma Warbud.
04.06.2014 r.
Centrum to powstanie przy Rondzie Rataje, u zbiegu ulic Łacina i Pleszewska. Inwestor projektu – firma Apsys Polska – przekazała już plac budowy generalnemu wykonawcy – firmie Eiffage Construction SA. Wcześniej inwestor podpisał umowy z konsorcjum trzech banków (Bank Gospodarstwa Krajowego, Berlin Hyp AG oraz ING Bank Śląski SA.) na finansowanie inwestycji. Centrum Handlowe „Łacina” będzie dysponowało powierzchnią najmu wynoszącą prawie 100 tys. m2, na której znajdzie się m.in. ok., 220 sklepów oraz 40 restauracji i kawiarni. Obiekt będzie się jednak wyróżniał nie tylko wielkością, ale też rozwiązaniami ekologicznymi i architektonicznymi, m.in. witrynami sklepowymi o wysokości 8 m. Prace przy budowie CR „Łacina” mają trwać 26 miesięcy, a otwarcie obiektu zaplanowano na 2016 rok.
04.06.2014 r.
Wojewoda mazowiecki podpisał decyzję zatwierdzającą projekt budowlany i zezwalającą na realizację inwestycji drogowej w Warszawie na odcinku od ulicy Tysiąclecia do Zabranieckiej. Decyzja ma rygor natychmiastowej wykonalności – podał Mazowiecki Urząd Wojewódzki. Zezwolenie dotyczy odcinka „B” Trasy Świętokrzyskiej, która jest częścią drogi wojewódzkiej nr 719, prowadzącej z Puszczy Mariańskiej do Warszawy. 1,3-kilometrowy odcinek będzie się zaczynał na przedłużeniu ulicy Kijowskiej. W ramach inwestycji mają zostać zbudowane m.in. dwie dwupasmowe jezdnie z miejscem na tory tramwajowe, tunele pod torami kolejowymi oraz sygnalizacja świetlna. W planach jest także budowa skrzyżowania z ul. Podlaską.
04.06.2014 r.
Prace te wykona na zlecenie powiatu raciborskiego firma Skanska za prawie 10 mln zł brutto. Inwestycja, która ma poprawić bezpieczeństwo ruchu i skrócić kierowcom czas przejazdu, zostanie zakończona w połowie maja 2015 roku. Prace będą się toczyły jednocześnie na obu odcinkach. Pierwszy odcinek to ul. Podmiejska długości prawie 1,7 km, na której zostanie wykonana nowa konstrukcja i nawierzchnia. Wzdłuż zaś tej ulicy powstaną pobocza szerokości 75 cm. Ponadto, chodnik od ul. Kwiatowej do Sempołowskiej zostanie przebudowany na 2,5-metrowy ciąg pieszo- rowerowy. Będą także dwa nowe przystanki autobusowe i nowe zjazdy do posesji. Natomiast drugi odcinek modernizowanej trasy ma długość ok. 2,6 km i prowadzi z raciborskiej dzielnicy Miedonia do Brzeźnicy. Ten fragment drogi powiatowej zostanie poszerzony do 5,5 m. Zmodernizowane będą też istniejące chodniki i pobocza.
04.06.2014 r.
Został nim Mostostal Kraków, z którym spółka samorządowa „Warmia i Mazury” podpisała kontrakt o wartości ponad 111 mln zł brutto – czytamy na stronie rynekinfrastruktury.pl. Przedmiotem zamówienia jest budowa płyty postojowej lotniska oraz pasa startowego i drogi kołowania. Umowa przewiduje również zakup i montaż wyposażenia technicznego, umożliwiającego wykonywanie bezpiecznych operacji lotniczych, a także systemu naprowadzania samolotów w trudnych warunkach atmosferycznych. Koszt budowy regionalnego portu lotniczego w Szymanach ma wynosić ok. 200 mln zł, z czego do 76% tej kwoty będzie pochodziło unijnych środków. Aby jednak dofinansowanie z UE nie przepadło, lotnisko musi zacząć funkcjonować w 2015 roku.
04.06.2014 r.