Projekt ten zakłada rewitalizację terenów pofabrycznych, wraz z dawną fabryką drutu, oraz obszaru przylegającego do Drogowej Trasy Średnicowej. Realizacja zaś tego projektu ma na celu włączenie zniszczonego i zaniedbanego rejonu Gliwic do miejskiej tkanki i jednocześnie zmianę jego pierwotnej funkcji. W przyszłości teren objęty projektem ma stać się miejscem nowych inwestycji, ale jego industrialny klimat ma zostać zachowany. Niektóre stare budynki będą odrestaurowane i wyremontowane, a w ich wnętrzach powstaną nowoczesne lokale biurowe i usługowo-handlowe. Pierwszy etap realizacji projektu obejmuje przygotowanie kompleksowej infrastruktury pod przyszłe inwestycje kubaturowe. W planach jest budowa układu drogowego, sieci wodociągowej, sanitarnej i kanalizacji deszczowej oraz montaż oświetlenia nowych ulic – informują lokalne media. Prace mają potrwać do czerwca 2015 roku, a ich koszt oszacowano na 6,8 mln zł, przy czym miasto otrzymało na ten cel 4,5 mln zł dofinansowania z funduszy unijnych.
07.02.2014 r.
Osiedle Królewskie powstaje w jednej z najbardziej prestiżowych warszawskich dzielnic – Wilanowie. Jego budowę deweloper, Grupa Robyg, podzielił na kilka etapów. Dwa pierwsze już realizuje, a na budowę trzeciego i czwartego etapu inwestycji właśnie uzyskał pozwolenie, które obejmuje zarówno budowę mieszkań i lokali użytkowych, jak i infrastruktury. Rozpoczęcie zaś prac budowlanych zaplanowano na drugi kwartał 2014 roku. Jak informuje deweloper, w pierwszym i drugim etapie budowy Osiedla Królewskiego powstanie ok. 250 mieszkań w kilkupiętrowych kamienicach, natomiast w trzecim – 99 i w czwartym – 76.
07.02.2014 r.
Stołeczna uczelnia techniczna podpisała z konsorcjum IDS-Bud umowę na budowę i wyposażenie centralnego laboratorium Centrum Zaawansowanych Materiałów i Technologii (CEZAMAT). Wartość kontraktu to ponad 372 mln zł brutto. Jak poinformowała Politechnika Warszawska, będzie to jedno z najnowocześniejszych ośrodków badawczych nanotechnologii i zaawansowanych materiałów w Europie. CEZAMAT powstanie przy ulicy Poleczki 19, między ulicami Tango i Poloneza, na działce należącej do uczelni. Centrum będzie funkcjonowało w dwóch budynkach. W jednym, o powierzchni ponad 21 tys. m2, znajdą się m.in. pomieszczenia o podwyższonej czystości, tzw. clean room'y, a drugi, o powierzchni ponad 6,4 tys. m2, będzie budynkiem administracyjnym. Ponadto, przy obiekcie zostanie zbudowany otwarty parking naziemny o powierzchni ok. 4,4 tys. m2. Prace budowlane mają ruszyć już w pierwszej dekadzie lutego br. Zakończenie zaś inwestycji zaplanowano na koniec 2015 roku.
07.02.2014 r.
Wojewoda lubuski podpisał decyzję zezwalającą na budowę drugiej jezdni obwodnicy Gorzowa Wlkp. w ciągu drogi ekspresowej S3. Oznacza to, że prace mogą się rozpocząć, ale inwestor, zielonogórski oddział GDDKiA, musi poczekać ok. miesiąca na zakończenie drugiego etapu przetargu, ogłoszonego w połowie grudnia 2013 roku. Termin bowiem składania ofert, ze względu na dużą ilość pytań dotyczących przedmiotu zamówienia, został przesunięty z końca stycznia na początek marca. W związku z tym podpisanie umowy i rozpoczęcie prac budowlanych zaplanowano na koniec drugiego kwartału br. Wybrany wykonawca na zbudowanie prawie 12-kilometrowego odcinka drogi będzie miał 25 miesięcy od podpisania umowy, z wyłączeniem okresów zimowych (od 15 grudnia do 15 marca). Realny więc termin oddania drogi do użytku to drugi kwartał 2017 roku.
02.02.2014 r.
W przetargu na budowę tego muzeum, zakończonym w października ubiegłego roku, najkorzystniejszą ofertę pod względem ceny złożyło konsorcjum Warbudu i spółek z grupy Hochtief, które wyceniło wykonanie tej inwestycji na niespełna 250 mln zł – podał portal gospodarczy wnp.pl. Muzeum II Wojny Światowej powstanie w Gdańsku przy ulicy Wałowej, blisko historycznego centrum miasta. Wybór zaś tego miejsca podyktowany był tym, że przyszłe muzeum znajdzie się w przestrzeni, w której w 1939 r. rozgrywały się ważne wydarzenia – od historycznego budynku Poczty Polskiej w Gdańsku muzeum będzie oddalone o 200 m, a od półwyspu Westerplatte – 3 km drogą wodną. Nowoczesny budynek Muzeum II Wojny Światowej, zaprojektowany przez Studio Architektonicznym Kwadrat z Gdyni, ma zajmować powierzchnię ok. 23 tys. m2. Na wystawę główną przeznaczono ok. 7 tys. m2 i będzie to jedna z największych ekspozycji prezentowanych przez muzea historyczne na świecie. Zakończenie inwestycji zaplanowano na 2015 rok – czytamy na stronie internetowej muzeum.
07.02.2014 r.
Biblioteka ta powstaje na Ostrowie Tumskim, w miejscu XVIII-wiecznego alumnatu, który pod koniec II wojny światowej został całkowicie zniszczony. Nowy gmach Biblioteki Archidiecezjalnej, zaprojektowany przez pracownię AQ7, będzie wiernym odwzorowaniem dawnej barokowej budowli. Architekci odtworzyli bowiem jego kształt, proporcje i detale na elewacji (m.in. gzymsy, pilastry, opaski okienne i portal wejściowy) na podstawie zachowanych materiałów ikonograficznych. Natomiast we wnętrzu budynku znajdą się nowoczesne pomieszczenia, służące m.in. do przechowywania historycznych dokumentów wrocławskiej kurii, liczących ok. 400 tys. woluminów. Na tyłach obiektu zostanie uporządkowany bulwar spacerowy nad Odrą, a docelowo powstanie również ogród z fontannami. Prace przy budowie Biblioteki Archidiecezjalnej, które prowadzi wrocławska spółka Wrobis, rozpoczęły się pod koniec ubiegłego roku i mają się zakończyć w 2015 roku – informują lokalne media. Koszt inwestycji, szacowany na 20 mln zł, w całości pokryje Fundacja Biblioteka Alumnat, utworzona przez Archidiecezję Wrocławską.
07.02.2014 r.
Ścisły finał przetargu na budowę nowego dworca i kompleksu biurowców wokół niego, ogłoszonego przez PKP S.A., wygrała spółka Ghelamco, którą zaproszono do dalszych negocjacji. Projekt przedstawiony przez zwycięską firmę zakłada rewolucyjne zmiany na zdewastowanym i niewykorzystanym obecnie terenie przyległym do Dworca Warszawa Gdańska. Proponuje bowiem stworzenie nowego układu urbanistycznego w tej części miasta, którego centralnym punktem ma być nowoczesny dworzec PKP. Przewiduje też budowę 10 budynków wysokości od kilku do kilkunastu pięter, a część z nich ma być usytuowana nad torami i peronami na specjalnie wzniesionej platformie, na której znajdą się też promenady połączone z wewnętrznymi ogrodami miejskimi, sąsiadującymi obiektami komercyjnymi. Sam zaś Dworzec Warszawa Gdańska ma pełnić funkcję nowoczesnego węzła komunikacyjnego, oferującego podróżnym również punkty usługowo-handlowe. Cały kompleks, zaprojektowany przez pracownię SUD Architekt Polska, będzie realizowany według wytycznych certyfikatu ekologicznego BREEAM. Na razie nie podano kosztów tej inwestycji ani też ostatecznej koncepcji projektu, bo będzie ona jeszcze przedmiotem rozmów PKP S.A. z firmą Ghelamco. Budowa kompleksu rozpocznie się najwcześniej w 2015 roku.
29.01.2014 r.
Będzie to trzeci terminal w Międzynarodowym Porcie Lotniczym Katowice, który powstanie tuż obok obecnego terminalu B. Nowy budynek przejmie wszystkie przyloty z obu istniejących terminali. Nowy obiekt będzie miał jedną kondygnację, 156 m długości, 45 m szerokości i prawie 7 tys. m2 powierzchni użytkowej. Najwięcej miejsca zajmie hol odbioru bagażu oraz stanowiska odprawy paszportowej. Na pozostałej powierzchni zostaną usytuowane pomieszczenia techniczne oraz dla celników i pograniczników. Budowę nowego terminala przylotów Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze zleciło firmie Skanska, która zajmie się także powiększeniem parkingu lotniska o prawie 400 miejsc postojowych. Zakończenie inwestycji zaplanowano na czerwiec 2015 roku, a jej wartość oszacowano na ponad 53 mln zł brutto.
29.01.2014 r.