SESJA PIERWSZA-WYNIKI I PERSPEKTYWY-Kondycja i przyszłość polskiego budownictwa na tle sytuacji społeczno-gospodarczej kraju
SESJA DRUGA – OD PRODUCENTA DO KLIENTA – Nowoczesna dystrybucja, komunikacja i sprzedaż w budownictwie.
Sesja Pierwsza konferencji prezentowana przez prelegentów ASM, dotyczyła stanu aktualnego sektora budowlanego w Polsce oraz prognoz. Pierwszą prezentację konferencyjną zatytułowaną „Diagnoza branży - budownictwo polskie w świetle wskaźników makroekonomicznych oraz mierników rozwoju” przedstawiła Joanna Jarzębowska. Prelegentka zaprezentowała kondycję polskiej gospodarki, z uwzględnieniem finansów publicznych, zatrudnienia i wynagrodzeń oraz produkcję budowlano - montażowych
Kolejnym prelegentem był Paweł Łuszcz, który wystąpił z prezentacją "Jak, gdzie i za ile budować, mieszkać, wynajmować, sprzedawać… Sektor mieszkaniowy i niemieszkalny – wczoraj, dziś i jutro." Paweł Łuszcz zarysował sytuację budownictwa mieszkaniowego, wypowiedział się na temat cen i finansowania inwestycji mieszkaniowej kondycji deweloperów a następnie przedstawił stan i przyszłość budownictwa niemieszkalnego - biurowego, magazynowego, handlowego i hotelowego.
W dalszej kolejności prowadząca konferencję Sylwia Prośniewska (Dyrektor Działu Analiz Rynku Budowlanego ASM) udzieliła głosu Marcinowi Gołębiowskiemu. Jego wystąpienie zatytułowane "Rok 2012 – cywilizacyjny skok czy kolejny etap budowy infrastruktury w Polsce? Nowa perspektywa budżetowa UE dla budownictwa inżynieryjnego po EURO 2012" dotyczyło kwestii niezwykle ważnych dla branży: stanu budownictwa drogowego, infrastruktury kolejowej, inwestycji w portach lotniczych, potrzeby inwestycyjnych w sektorze energetycznym oraz planowanych nakładów na projekty infrastrukturalne w nowym 7 letnim budżecie UE 2013-2020.
Sesję pierwsza konferencji zakończyła trzyczęściowa prezentacja Partnera Głównego konferencji - Grupy Kapitałowej Obligo. Jako pierwszy wystąpił Krzysztof Madej - Prezes Grupy, który zapoznał uczestników z misją Obligo. Następnie Agata Packa przedstawiła słuchaczom "Finansowanie bieżącej działalności w oparciu o wierzytelności". Prelegentka porównała metody faktoringu i advancingu w procesie odzyskiwania wierzytelności i odniosła je do kredytowania .
Ostatnim reprezentantem Grupy Obligo był Bogumił Sieczkowski, przedstawił On metody zapobiegania i rozwiązywania problemów związanych z wierzytelnościami w aspekcie prawnym - konstrukcji i zabezpieczenia umów; bieżącego monitoringu należności, współpracy ze specjalistami w zakresie windykacji oraz prawnikami w zakresie postępowania sądowego i egzekucyjnego.
Po przerwie kawowej, podczas której uczestnicy mogli nawzajem się przywitać, przeprowadzać dyskusje w mniejszych grupach oraz odnowić i nawiązać relacje biznesowe, rozpoczęto Sesję Drugą konferencji Panelem dyskusyjnym zatytułowanym "Zmiany i trendy zachodzące w obrębie dystrybucji materiałów budowlanych – czyli jak efektywnie wykorzystywać kanały sprzedaży produktów."
Panel otworzyła Joanna Florczak (ASM) prezentacją wprowadzającą "OD PRODUCENTA DO KLIENTA – Nowoczesna dystrybucja, komunikacja i sprzedaż w budownictwie".
Po zakończeniu panelu ponownie wystąpiła Joanna Florczak (ASM). Jej prezentacja "„Budowlańcy” ogladają, czytają, słuchają, przeglądają – ale jakie kanały telewizyjne, czasopisma, stacje radiowe, strony internetowe?" oparta na raporcie ASM - "Media na rynku budowlanym" ukazała uczestnikom najskuteczniejsze kanały dotarcia do klientów, najbardziej opiniotwórcze i wiarygodne srodki przekazu, w pływ reklamy na decyzje konsumenckie oraz rodzaje poszukiwanych informacji na temat branży.
Tematyka mediów i ich wpływu na sektor budownictwa została kontynuowana przez Edgara Trzcielińskiego (Panelbudowlany.pl), który podjął kwestię mediów społecznościowych w branży budowlanej. Prelegent wystąpił z prezentacją "Social media marketing – świeżość i pożądanie", w której zdefiniował social media marketing, przedstawił skuteczne i nieskuteczne formy aktywności w social mediach, cechy serwisu społecznościowego oraz 3 zasady social media marketingu.
Ostatnią prelegentką konferencji była Aleksandra Michnicka (Albedo Marketing). Wystąpienie "Jak przygotować program lojalnościowy w trudnych rynkowych czasach?" dotyczyło strategii kreowania i realizowania programów lojalnościowych na przykładzie kompetencji Albedo Marketing. Aleksandra Michnicka podkreśliła, że rozpoznanie potrzeb, stworzenie koncepcji, personalizacja działań oraz użycie nowoczesnych technologii to środki służące realizacji skutecznych programów.
Konferencja zakończyła się loterią wizytówek, ASM ufundował dla laureatów trzy nagrody w postaci 50-cio, 40-sto i 30-toprocentowego rabatu na dowolnie wybrany raport syndykatowy. Do każdej nagrody laureaci otrzymali Vouchery dla dwóch osób na pobyt weekendowy w Baltic Plaza Hotel Medi Spa w Kołobrzegu.
Tematykę podejmowaną podczas prezentacji i panelu uczestnicy mogli kontynuować podczas lunchu po konferencji. Rozmowy, wymiana doświadczeń, nawiązywanie kontaktów handlowych to wartość dodana konferencji. Konferencja cieszyła się ogromną frekwencją, dopisali przedstawiciele firm z branży budowlanej i inwestycyjnej, instytucji naukowych, firm zajmujących się marketingiem oraz mediów. Bardzo znaczące dla organizatorów jest to, że wśród gości znaleźli się i ci, którzy po raz kolejny uczestniczyli w konferencji, jak i reprezentanci firm, które miały okazję pierwszy raz uczestniczyć w tym wydarzeniu. Śmiało można stwierdzić, że tegoroczna edycja konferencji Monitoring Rynku Budowlanego to kolejny sukces ASM.