Projekt hotelu zanurzonego w wodzie opracowali gdańscy naukowcy. Można będzie go powielać i montować w dowolnym miejscu kuli ziemskiej. Aby jednak sprawdzić, czy ten podwodny obiekt jest całkowicie bezpieczny dla przebywających w nim osób, konieczne jest przeprowadzenie testów na prototypie. I właśnie na jego budowę gdańska spółka Deep Ocean Technology, zarządzająca projektem, ogłosiła przetarg. Hotel podwodny, nazwany przez jego twórców Water Discus Hotel, to pierwsza taka inwestycja na świecie. Będzie się składał z dwóch elementów w kształcie dysków. Jeden z nich o średnicy ok. 36 m zostanie zanurzony w wodzie na głębokość ok. 10 m, a drugi znajdzie się nad wodą. Obydwa dyski połączą pionowe podpory ukrywające schody i windy. W części zanurzonej w wodzie ma się znaleźć ok. 20 pokoi hotelowych z panoramicznymi oknami, przez które będzie można podziwiać podwodny świat. Obok zaś górnego dysku zaprojektowano kilka mniejszych, które mogą pełnić np. funkcję lądowiska dla śmigłowców. Prototyp badawczy podwodnego hotelu, zbudowany w skali 1:1, ma za rok zostać zanurzony w wodach Zatoki Gdańskiej, ok. 90 m od gdyńskiego Skweru Kościuszki. Szczegółowe informacje o podwodnym hotelu i przetargu można znaleźć na stronie Deep Ocean Technology.
4.12.2013 r.
Wmurowano już kamień węgielny pod tą inwestycję, która ma być gotowa za rok. Potem zostanie wyposażona w nowoczesny system zapewniający sprawne i bezawaryjne funkcjonowanie nadzoru lotów. Inwestycję realizuje firma Skanska na zlecenie Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej. Siedmiokondygnacyjna wieża kontroli lotów z tarasem na szczycie będzie miała 34 m wysokości, a podstawowym elementem jej konstrukcji ma być żelbetowy trzon, w którym znajdzie się centrum kontroli ruchu powietrznego. Podstawę wieży ma stanowić trzykondygnacyjny budynek techniczno-administracyjny z częścią podziemną. Łączna powierzchnia użytkowa tych obiektów wyniesie prawie 2,5 tys. m2, a kubatura części naziemnej ponad 12,5 tys. m3 i podziemnej 1,2 tys. m3. Projekt przewiduje również budowę ogrodzenia terenu, masztów flagowych, oświetlenia, instalacji telekomunikacyjnych oraz dróg wewnętrznych i parkingów o powierzchni 2,8 tys. m2. Wartość inwestycji to ponad 22 mln zł netto, ale otrzyma ona dofinansowanie z unijnego programu „Rozwój infrastruktury państwowego organu zarządzania ruchem lotniczym” – podało Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.
4.12.2013 r.
Spółka Okre Grójecka uzyskała prawomocne pozwolenie na budowę budynku biurowego klasy A przy ul. Grójeckiej 206. Zakończenie inwestycji zaplanowano wstępnie na ostatni kwartał 2015 r. Zgodnie z koncepcją architektoniczną, która powstała w pracowni Kuryłowicz & Associates, ekskluzywny biurowiec będzie miał osiem kondygnacji naziemnych i podziemny garaż z ponad 130 miejscami parkingowymi. Powierzchnia zaś najmu wyniesie 7,4 tys. m2. Biurowiec Grójecka Offices uzyskał ocenę „Excellent” w procesie certyfikacji BREEAM i jest na drugiej pozycji w Polsce w rankingu projektów biurowych budowanych zgodnie z polityką zrównoważonego budownictwa – informuje Okre Grójecka.
4.12.2013 r.
Urząd Miasta Łodzi podpisał umowę z wybraną w przetargu skierniewicką firmą Mirbud na zaprojektowanie i wybudowanie boiska piłkarskiego z trybuną zachodnią przy al. Unii Lubelskiej 2. Zgodnie z zawartym kontraktem, wykonawca na realizację inwestycji ma 20 miesięcy od dnia zawarcia umowy – podał magistrat. Zadaszona trybuna ma pomieścić ok. 5,7 tys. widzów. Pod trybuną zaś przewidziano różne pomieszczenia niezbędne do funkcjonowania obiektu, m.in. szatnie i biura. Budowa boiska piłkarskiego wraz z trybuną to pierwszy etap realizacji planowanego Centrum Sportowego, w którym ma powstać jeszcze hala sportowa z ok. trzema tysiącami miejsc siedzących.
4.12.2013 r.
Firma deweloperska Europlan podpisała umowę z generalnym wykonawcą pierwszego obiektu zespołu biurowców Sobieski Business Park przy ul. Mangalia na warszawskim Mokotowie. Została nim firma Erbud. Sobieski Business Park to nowoczesny projekt biurowy, który powstanie u zbiegu ulic Sikorskiego i Al. Sobieskiego, składający się z trzech budynków o łącznej powierzchni ok. 30 tys. m2. Pierwszy biurowiec będzie miał siedem kondygnacji naziemnych i dwie podziemne, a jego powierzchnia wyniesie ok. 8 tys. m2. Budynek zaprojektowano zgodnie z najwyższymi standardami zrównoważonego rozwoju i będzie ubiegał się o certyfikat ekologiczny BREEAM. Prace na budowie mają się rozpocząć najpóźniej w marcu 2014 r. i potrwać 16 miesięcy. Wartość kontraktu to ponad 31 mln zł.
4.12.2013 r.
Przetarg obejmuje podlaski fragment S8 – od granicy z woj. mazowieckim do istniejącej obwodnicy Zambrowa. Zadaniem wyłonionego w przetargu wykonawcy będzie budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej długości niespełna 15 km z jednym węzłem (Szumowo). W ramach inwestycji ma też powstać m.in. 14 obiektów inżynierskich, a także drogi serwisowe i urządzenia ochrony środowiska (ekrany akustyczne, przeciwolśnieniowe itp.). Jak podała GDDKiA, jest to już trzeci tej jesieni przetarg na podlaski fragment drogi ekspresowej S8, łączącej Białystok z Warszawą. Tym samym wszystkie planowane do realizacji fragmenty S8 na Podlasiu są już objęte postępowaniami przetargowymi, a ich realizacja planowana jest w latach 2014-2017. Wszystkie ogłoszone w tym roku postępowania mają tryb przetargu ograniczonego. W pierwszym etapie będą przyjmowane wnioski o dopuszczenie do udziału w przetargu. Po ocenie potencjału technicznego i kadrowego oraz zdolności ekonomicznej i finansowej firm, które złożą wnioski, do drugiego etapu przetargu zostanie zaproszonych maksymalnie 20 wykonawców. Tu z kolei kryterium oceny ofert będzie nie tylko cena, ale również termin wykonania oraz okres gwarancji.
4.12.2013 r.