Sprawdził to serwis dompress.pl, analizując własną ofertę nowych inwestycji stołecznych deweloperów, która obejmuje 490 segmentów w ponad 70 inwestycjach budowanych w czterech warszawskich dzielnicach: Białołęce, Ursynowie, Wawrze i Wilanowie. Średnia cena tych segmentów wynosi ponad 920 tys. zł, a metra kwadratowego – 5860 zł. Między analizowanymi dzielnicami występują jednak duże różnice cen, na co wpływają m.in. koszty zakupu działek budowlanych. Najtańsze segmenty oferowane są w prawobrzeżnej części stolicy – w Wawrze i na Białołęce. Tam też powstaje najwięcej domów w zabudowie szeregowej i bliźniaczej. W Wawrze średnia cena ofertowa za nowy segment wynosi ok. 710 tys. zł, a metra kwadratowego – 4220 zł. Z kolei na Białołęce średnia cena segmentu to ok. 692 tys. zł. Sporo tego typu inwestycji powstaje też na Ursynowie, ale tam ceny są znacznie wyższe. Nowy segment kosztuje bowiem średnio niespełna 1,5 mln zł, a metr kwadratowy – ponad 8600 zł. Natomiast w Wilanowie oferta takich domów jest mniejsza, ale ceny segmentów są jeszcze wyższe niż na Ursynowie. Tu bowiem za nowy segment w zabudowie szeregowej lub bliźniaczej trzeba zapłacić średnio ok. 1,77 mln zł, przy średniej cenie metra kwadratowego ok. 9320 zł (źródło: dompress.pl)
19.12.2013 r.
Mieszkania powstaną w budynku „Słodowiec City”, usytuowanym 200 m od stacji metra Słodowiec. Łączna powierzchnia mieszkań wyniesie ponad 33 tys. m2, a przeznaczona na lokale usługowe ok. 1,3 tys. m2. Bryła budynku będzie miała zróżnicowaną wysokość – od 9 do 11 kondygnacji. W części podziemnej zaprojektowano 3-poziomowy garaż na prawie 800 stanowsk. W budynku powstanie 777 mieszkań różnej wielkości, ale średni ich metraż wyniesie ok 42 m2. Wszystkie będą miały loggie lub tarasy, a te położone na parterze dostęp do ogródków, oddzielonych żywopłotami od stref ogólnych dziedzińca. Generalnym wykonawcą inwestycji jest Spółka Unibep, która podpisała umowę na jej realizację ze spółką należącą do Grupy Turret Development. Wartość umowy to ok. 134 mln zł netto. Rozpoczęcie budowy zaplanowano na pierwszy kwartał 2014 r., a jej zakończenie na początek 2016 r.
19.12.2013 r.
Władze Małopolski podpisały z tarnowskim magistratem wstępną umowę na realizację projektu budowy węzła przesiadkowego typu Park & Ride (Parkuj i Jedź). Inwestycja ta pozwoli na lepsze skomunikowanie centrum miasta oraz zintegrowanie systemu komunikacji publicznej na terenie Małopolski i Tarnowa – podał serwis malopolska.pl. Projekt zakłada m.in. budowę z południowej strony dworca kolejowego trzypoziomowego parkingu, który pomieści 340 samochodów, oraz 210 miejsc postojowych wokół budynku garażu. Przewiduje również wydzielenie miejsc postojowych dla osób niepełnosprawnych oraz dla motocyklistów i rowerzystów. W ramach inwestycji wyremontowane zostaną także drogi w tym rejonie miasta, a w pobliżu parkingu powstanie zajezdnia autobusowa, która będzie końcowym przystankiem miejskich autobusów. Całkowity koszt inwestycji to 24 mln zł, w tym ponad 16,5 mln zł to dotacja unijna. Budowa ma ruszyć na wiosnę 2014 r. i zakończyć się w połowie 2015 r.
19.12.2013 r.
W pobliżu mostu Milenijnego na Odrze, w miejscu dawnego zimowiska barek, powstaną dwie duże nowoczesne przystanie żeglarskie – marina Topacz 2. Będą mogły w nich cumować nie tylko jachty, motorówki, ale i duże pływające hotele. Do wodowania większych jednostek posłuży specjalny dźwig. Inwestorem projektu jest wrocławski producent telewizyjny, Tomasz Kurzewski, który wcześniej wybudował m.in. marinę Topacz w centrum Wrocławia, naprzeciwko gmachu głównego Uniwersytetu Wrocławskiego. Port ma pomieścić około stu jednostek i kilka domów na wodzie. Inwestor zamierza też wybudować przy nabrzeżu hotel, stację benzynową i basen. Zakończenie całej inwestycji zaplanowano za dwa lata, ale pierwsze jednostki będą mogły zacumować w porcie już wiosną 2014 r. – informuje gazeta.pl.
19.12.2013 r.
Pierwszy dotyczy budowy obwodnicy na odcinku od połączenia się jej z istniejącą DK 16 w okolicy Kudyp do węzła Olsztyn Południe włącznie. Długość trasy to ok. 10 km. Natomiast drugi przetarg obejmuje budowę odcinka obwodnicy długości ok. 14,7 km, od węzła Olsztyn Południe do węzła Olsztyn Wschód – podała GDDKiA. Obwodnica, która ominie miasto od południa, ma mieć dwie jezdnie, a do zadań wybranych w przetargach wykonawców będzie też należało zbudowanie dróg serwisowych, 32 obiektów inżynierskich, urządzeń ochrony środowiska oraz remont wybranych dróg lokalnych. W ramach inwestycji ma też powstać pięć węzłów drogowych: Olsztyn Zachód, Olsztyn Południe, Olsztyn Jaroty, Olsztyn Pieczewo, Olsztyn Wschód. Postępowanie przetargowe będzie przebiegało w dwóch etapach: w pierwszym będą przyjmowane do 20 stycznia 2014 r. wnioski o dopuszczenie do udziału w przetargu, a do drugiego zostanie zaproszonych maksymalnie 20 wykonawców, „których wiedza i doświadczenie, potencjał kadrowy oraz zdolność ekonomiczna i finansowa będzie spełniała warunki określone w treści ogłoszenia o zamówieniu” – czytamy w komunikacie GDDKiA. Przy ocenie zgłoszonych ofert będą stosowane trzy kryteria: cena, termin wykonania i okres gwarancji. Podpisanie umów z wykonawcami obwodnicy Olsztyna zaplanowano na drugą połowę 2014 r.
19.12.2013 r.
Hotel ten zakończył działalność w kwietniu 2012 r. i od tamtej pory stał pusty. Były nawet plany jego wyburzenia, ale znalazł się inwestor, który zamierza przebudować go na dom akademicki. Inwestorem tym jest firma Griffn Group, która już podpisała umowę z Bankiem Gospodarstwa Krajowego na finansowanie projektu. Środki będą pochodziły z inicjatywy JESSICA, która jest częścią programu „Rewitalizacja obszarów miejskich” Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013 – informują lokalne media. Zgodnie z planami, przyszły akademik ma służyć studentom ze wszystkich poznańskich uczelni. W budynku – poza pokojami mieszkalnymi – będzie też studencka stołówka, a także znajdą tu dla siebie miejsce kluby studenckie. Akademik przy al. Niepodległości ma też oferować pokoje dla turystów oraz powierzchnie handlowo-usługowe i miejsca parkingowe. Zmodernizowany budynek ma zostać oddany do użytku w drugiej połowie 2014 r. Koszt inwestycji to prawie 47 mln zł.
19.12.2013 r.