Libet S.A. producent kostki brukowej oraz niekwestionowany lider na polskim rynku w segmencie kostki brukowej premium, będzie koncentrował się w 2013 r. na rozszerzeniu oferty z tego segmentu oraz wprowadzaniu dodatkowych usług, m.in. związanych z projektowaniem - mówi Thomas Lehmann, Prezes Zarządu firmy. Sprzedaż wspierać będzie jeszcze silniejsza współpraca z Autoryzowanymi Punktami Sprzedaży.
W 2012 r. Libet, pomimo bardzo trudnej sytuacji w budownictwie wypracował jednostkowe przychody na poziomie 208,3 mln zł i 8,3 mln zł zysku netto. Takie wyniki Libet zawdzięcza bardzo silnej pozycji w segmencie premium, który w ub. roku stanowił 37% sprzedaży i wzrósł z 34% w 2011 r. Zarząd Spółki zapowiada, że do 2015 r. ma on osiągnąć 50% udział w sprzedaży. Istotną przewagą konkurencyjną spółki Libet jest innowacyjna technologia produkcji oraz nieustanny rozwój. Dzięki uruchomieniu w 2012 r. nowej linii do obróbki i uszlachetniania produktów premium możliwe będzie poszerzenie asortymentu i dopasowanie oferty do oczekiwań najbardziej wymagających odbiorców. Libet rozważa również ekspansję geograficzną i wyjście na inne rynki z produktami segmentu premium.
Obecnie spółka wytwarza kostkę w 14 zakładach na 24 liniach produkcyjnych. Łączne moce produkcyjne wynoszą ok. 14 mln m2 rocznie (w przeliczeniu na kostkę standardową). Libet ma stabilną i zdywersyfikowaną sieć dystrybucji opartą przede wszystkim o najbardziej rozpoznawalną, wśród producentów kostki brukowej w Polsce, sieć Autoryzowanych Punktów Sprzedaży (APS). Spółka prowadzi także sprzedaż bezpośrednią skierowaną do firm zajmujących się budownictwem drogowym oraz do hurtowni i firm ogólnobudowlanych. Większościowym akcjonariuszem Libet S.A., posiadającym 54,17% akcji, jest spółka IAB Financing S.a.r.l. z siedzibą w Luksemburgu.