logo

ISSN 0137-2971, e-ISSN 2449-951X

100 punktów za artykuły naukowe!

Zgodnie z Komunikatem Ministra Nauki z 5 stycznia 2024 r. w sprawie wykazu czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych, autorzy za publikację artykułów naukowych w miesięczniku „Materiały Budowlane” z dyscyplin: inżynieria lądowa, geodezja i transport; architektura i urbanistyka; inżynieriamateriałowa; inżynieria chemiczna; inżynieria mechaniczna, a także inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka, otrzymują 100 pkt.

Branżowy Program Promocji - drzwi i oknaOficjalnie wystartował (27 czerwca 2012 r.) I Branżowy Program Promocji eksportu polskich okien i drzwi. Producenci stolarki budowalnej, którzy do niego przystąpią, mogą liczyć na konkretne pieniądze na reklamę swojej oferty na rynkach zagranicznych. Ministerstwo Gospodarki zwróci nawet 75% wydatków na promocję.

Branżowy Program Promocji (BPP) polskiej stolarki budowlanej to przedsięwzięcie przygotowane przez Ministerstwo Gospodarki we współpracy z firmami produkującymi okna i drzwi. Jego celem jest wsparcie rodzimych przedsiębiorców w konkretnych działaniach promocyjnych na rynkach zagranicznych (w ramach BPP będą to Niemcy, Włochy, Francja, Czechy i Szwecja). Na dofinansowanie dla branży okiennej Ministerstwo Gospodarki przeznaczyło ponad 70 mln złotych. Akcja została zaplanowana na ponad dwa lata (32 miesiące od czerwca 2012 roku).
BPP jest częścią realizowanego od kilku lat przez Ministerstwo Gospodarki projektu systemowego „Promocja polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych” (poddziałania 6.5.1. PO IG).

Realizacją pierwszej edycji programu zajmie się konsorcjum Polskie Okna i Drzwi utworzone przez Związek Polskie Okna i Drzwi, ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. oraz firmę wystawienniczą Eltar.

Jak będą promowane polskie okna i drzwi?

W trakcie trwania BPP zaplanowano łącznie 18 działań promocyjnych, w których mogą brać udział producenci okien i drzwi. Z tym, że warunkiem uzyskania dofinasowania z Ministerstwa Gospodarki (zwrot 75%. kosztów) jest udział w minimum połowie działań zaplanowanych przez organizatorów. Firmy z programu mogą więc uczestniczyć w:
- budowlanych targach zagranicznych: Made Expo w Mediolanie (2012, 2014), Equipbaie Metalexpo w Paryżu (2012), BAU w Monachium (2013, 2015), BATIMAT w Paryżu (2013) i Fensterbau Frontale w Norymberdze (2014),
- krajowych targach BUDMA w Poznaniu (2013, 2015),
- szkoleniach dla działów eksportu (2013, 2014),
- misjach gospodarczych do Czech (kwiecień 2013), Włoch (czerwiec 2013), Niemiec (wrzesień 2013), Szwecji (kwiecień 2014) i Francji (listopad 2014),

Refundacji podlegać będzie również przygotowanie we współpracy z konsorcjum Polskie Okna i Drzwi, min. 500 sztuk materiałów informacyjno–promocyjnych, które dystrybuowane będą podczas targów i misji gospodarczych oraz reklama firmy w specjalnym katalogu dotyczącym polskiej branży stolarki okiennej i drzwiowej. Maksymalne dofinansowanie dla firmy zakwalifikowanej do programu nie może przekroczyć 200 tys. euro.

Dodatkowe pieniądze z Ministerstwa Gospodarki na promocję polskich okien i drzwi trafią do konsorcjum Polskie Okna i Drzwi. Konsorcjum ma je spożytkować na zorganizowanie konferencji (w każdym z krajów objętych BPP) dla przedstawicieli zagranicznych środowisk kupieckich i dziennikarskich związanych z branżą stolarki okiennej i drzwiowej oraz wizyty studyjne połączone ze zwiedzaniem polskich fabryk dla dziennikarzy z Niemiec, Włoch, Francji i Czech lub Szwecji. Planowane są stoiska wystawiennicze promujące polskie okna i drzwi na targach budowlanych w Paryżu, Mediolanie, Poznaniu, Monachium, Brnie, Norymberdze oraz Sztokholmie. Konsorcjum przygotuje też film reklamowy pokazujący osiągnięcia i perspektywy rozwoju branży polskiej stolarki okiennej i drzwiowej.

Kto może przystąpić do BPP?

Uczestnikiem programu mogą być polskie firmy związane z szeroko pojętą branżą okienną (wg kodów PKD poniżej), które eksportowały już swoje wyroby za granicę.

Kody PKD dla uczestników Branżowego Programu Promocji okien i drzwi:
01623 - Produkcja pozostałych wyrobów stolarskich i ciesielskich dla budownictwa
02221 - Produkcja płyt, arkuszy, rur i kształtowników z tworzyw sztucznych
02223 - Produkcja wyrobów dla budownictwa z tworzyw sztucznych
02311 - Produkcja szkła płaskiego
02312- Kształtowanie i obróbka szkła płaskiego
02512 – Produkcja metalowych elementów stolarki budowlanej
04332 - Zakładanie stolarki budowlanej

Do pierwszej edycji Branżowego Programu Promocji eksportu polskich okien i drzwi przystąpiło jak na razie 18 firm. Są wśród na przykład firmy Bertrand, Dako, Fakro, Invado, M&S, Oknoplast, Wiśniowski.