logo

ISSN 0137-2971, e-ISSN 2449-951X

100 punktów za artykuły naukowe!

Zgodnie z Komunikatem Ministra Nauki z 5 stycznia 2024 r. w sprawie wykazu czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych, autorzy za publikację artykułów naukowych w miesięczniku „Materiały Budowlane” z dyscyplin: inżynieria lądowa, geodezja i transport; architektura i urbanistyka; inżynieriamateriałowa; inżynieria chemiczna; inżynieria mechaniczna, a także inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka, otrzymują 100 pkt.

Dulux na całym świecie zmienia się, by stworzyć silną, globalną markę w ramach jednej, spójnej idei – „Let’s Colour”. Przemiany obejmą także Polskę. To największy relaunch na rynku farb dekoracyjnych w naszym kraju.

Marka Dulux inspiruje konsumentów do dokonywania zmian w swoim otoczeniu, pokazując siłę koloru. Nowa identyfikacja wizualna odwołuje się do globalnej misji marki – dodawania koloru do życia ludzi. W związku z tym odświeżone logo jest bardziej energetyzujące, inspirujące i odzwierciedla potencjał tych zmian. Uniwersalnie rozumiana identyfikacja ma za zadanie wyzwalać kreatywność oraz nawoływać do działania.

W nowym logo do nazwy marki dołączyła postać, która rozwija kolorową wstęgę. Dynamiczna kompozycja pobudza, nawołuje do uwolnienia potencjału oraz twórczej ekspresji. Funkcją barwnego ozdobnika w logo jest pokazanie siły kolorów i ich energii zaś sylwetka, która rozpościera wstęgę, symbolizuje ożywcze zmiany.

Marka Dulux chce być inspiracją i motorem pozytywnych zmian. Realizowanie hasła Let’s Colour we wszystkich aspektach życia to nasz główny cel – mówi Remigiusz Traczyk, Senior Brand Manager Dulux. – Nowa identyfikacja wskazuje na radość, którą można czerpać wprowadzając kolory do swojego otoczenia.

Spójna identyfikacyjna obejmie 14 marek Akzo Nobel, występujących na ponad 50 lokalnych rynkach. Nowy system wizualny został stworzony przez grupę międzynarodowych ekspertów przy współpracy z agencją Design Bridge.

Na polskim rynku relaunch sięga dużo dalej. Zmiany dotykają właściwie każdego aspektu funkcjonowania marki, poczynając od wizerunku, poprzez produkty, na komunikacji kończąc. Wizerunek to nie tylko nowy logotyp, opakowania i materiały POS. To również opracowanie unikatowej na polskim rynku farb architektury produktowej adresującej różne potrzeby konsumenckie.

Produkty oprócz nowych opakowań, z widocznym rozróżnieniem filarów nowej architektury, zyskały bogatą paletę kolorów oraz udoskonalone formulacje, zapewniające wyższe parametry funkcjonalne. Zmiany dotyczą również punktów sprzedaży, w których umieszczane są strefy produktów Dulux, podkreślające nową architekturę marki.

Marka komunikuje łatwość dokonywania zmian za pomocą kolorów Dulux z zastosowaniem jednego z innowacyjnych narzędzi Dulux Let’s Colour Studio, dostępnych na stronie internetowej www.dulux.pl: aplikacji Colour Owner na smartfony, ramki kolorów Colour Click, a także nowej wersji aplikacji Mouse Painter.

W trosce o najbliższe otoczenie Dulux nie tylko wspiera społeczną akcję Let’s Colour. Troszczy się również o środowisko naturalne, wprowadzając opakowania wykorzystujące surowce wtórne, redukując emisję CO2 podczas produkcji wiodącego produktu Dulux Kolory Świata oraz zmniejszając emisję LZO (np. Dulux Family Zone – śladowe ilości, >1g/l).

Wszystko po to, by jeszcze pełniej odpowiadać na potrzeby konsumentów i jako marka nawołująca do zmian na lepsze, samemu być ich prekursorem.

Historia marki Dulux

Gdy dokładnie 80 lat temu, w 1932 roku w Wielkiej Brytanii Imperial Chemical Industry (ICI) wprowadziło na rynek pierwszą farbę dekoracyjną skierowaną bezpośrednio do konsumentów, było jasne, że rynek farb nigdy już nie będzie taki sam - właśnie wzbogacił się o nową kategorię produktów DIY (Do It Yourself).

Pozycja marki, jako trendsettera w dziedzinie kolorów jest budowana konsekwentnie od 1951 roku, od kiedy wydawane są tzw. Karty Kolorów, czyli przewodniki po świecie trendów i inspiracji. Na początku ukazywały się raz na kilka lat, a od 1997 corocznie, przedstawiając konkretne propozycje aranżacyjne, zastawienia kolorystyczne i edukując konsumentów w stosowaniu technik malarskich. Od lat sześćdziesiątych, kiedy po raz pierwszy sympatyczny pies Duluxa pojawił się w reklamie telewizyjnej (w dodatku czarno-białej), jest on nieodłącznym elementem wizerunku marki i najbardziej rozpoznawalnym brand hero wśród konsumentów na całym świecie.

Niewiele jest marek, które wprowadziły do swojej kategorii produktowej tyle innowacji, co Dulux. Początkiem były lata siedemdziesiąte, kiedy na rynku pojawiły się akrylowe farby wodne, które stały się alternatywą dla farb rozpuszczalnikowych – szkodliwych, łatwopalnych i uciążliwych w stosowaniu. Gdy w 1986 roku ukazała się pierwsza emulsja przeznaczona do malowania wałkiem – dotychczas wykorzystywano tylko pędzle – samodzielne malowanie stało się nie tylko bezpieczne, ale przede wszystkim łatwe.

Już w 1993 roku wprowadzono kolejną innowację – system kolorów z mieszalnika, dzięki któremu dziś można uzyskać ponad 10 000 odcieni, a możliwości kreacji połączeń kolorystycznych są praktycznie nieograniczone. Pojawienie się na polskim rynku pierwszych gotowych emulsji kolorowych Dulux Once oraz Dulux Colours of the World było już jedynie potwierdzeniem pozycji lidera na rynku.


Więcej informacji udziela:

Małgorzata Pietrucha
Ciszewski Public Relations
tel. kom.: 695 663 789
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Danuta Baprawska
AkzoNobel
tel. kom.: 605 976 886
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.