logo

ISSN 0137-2971, e-ISSN 2449-951X

100 punktów za artykuły naukowe!

Zgodnie z Komunikatem Ministra Nauki z 5 stycznia 2024 r. w sprawie wykazu czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych, autorzy za publikację artykułów naukowych w miesięczniku „Materiały Budowlane” z dyscyplin: inżynieria lądowa, geodezja i transport; architektura i urbanistyka; inżynieriamateriałowa; inżynieria chemiczna; inżynieria mechaniczna, a także inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka, otrzymują 100 pkt.

W ostatnich latach dużo mówi się o potrzebie modernizacji i rozwoju polskich szlaków transportowych. Projektowanie, budowa lubmodernizacja dróg i autostrad, a także linii kolejowych jest przedsięwzięciem technologicznym, dla którego należy znaleźć punkt równowagi pomiędzy szybkością wykonywania prac budowlanych, ich jakością a ekonomiczną opłacalnością. Ma to zostać osiągnięte przy jak najmniejszej ingerencji w środowisko naturalne, co dodatkowo oznacza poszukiwanie „złotego środka” pomiędzy szybkością i jakością wykonania prac budowlanych a negatywną ingerencją w naturalne środowisko. Optymalnymrozwiązaniem jest stosowanie spoiw wapiennych wszędzie tam, gdziemamy do czynienia z koniecznością posadowienia dróg lub podtorzy na gruntach spoistych. Eliminują one bowiem konieczność wymiany gruntu spoistego na nowy, co inwestorom i wykonawcom przynosi wymierne korzyści ekonomiczne.