dr hab. inż. Krzysztof Żółtowski, prof. PG, Politechnika Gdańska, Wydział Inżynierii Lądowej i Środowiska
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
DOI: 10.15199/33.2015.04.18
W Polsce do połowy XX w. przęsła rozpiętości powyżej 100 m stosowano zazwyczaj w przypadku konstrukcji stalowych. Tylko nieliczne pionierskie projekty realizowano z betonu sprężonego [1]. Największe mosty drogowe przez Wisłę i Odrę projektowano jako blachownicowe lub kratownicowe. Reprezentatywnymi przykładami takich konstrukcji są:
Literatura:
[1] Szczygieł J.;Mosty betonowe,WKŁ,Warszawa. 1978 r.
[2] Rymsza J., Biliszczuk J., Zobel H., Żółtowski K., Siwowski T.;. Dzieła polskich inżynierów –Mosty III RP.Warszawa: Polska Izba Inżynierów Budownictwa, 2014 r.
Materiały Budowlane 4/2015, s. 63 - 64 (spis treści >>)