logo

ISSN 0137-2971, e-ISSN 2449-951X

100 punktów za artykuły naukowe!

Zgodnie z Komunikatem Ministra Nauki z 5 stycznia 2024 r. w sprawie wykazu czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych, autorzy za publikację artykułów naukowych w miesięczniku „Materiały Budowlane” z dyscyplin: inżynieria lądowa, geodezja i transport; architektura i urbanistyka; inżynieriamateriałowa; inżynieria chemiczna; inżynieria mechaniczna, a także inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka, otrzymują 100 pkt.

Rok spadających cen

Rok 2011 w opinii pośredników w obrocie nieruchomościami można by nazwać rokiem spadających  cen. Nie jest to spadek rzędu od 3 do 5 proc. lecz od 10 do 30. Takie wnioski wynikają z ankiety przeprowadzonej przez Polską Federację Rynku Nieruchomości. Pytania dotyczyły ruchów cen w grupie mieszkań o powierzchni do  50 mkw., ponad 50 mkw., a także domów i działek. Pytaliśmy również o porównanie liczby transakcji w roku 2011 w stosunku do roku 2010. Można powiedzieć, że spadki dotyczyły nie tylko cen ale liczby transakcji w poszczególnych grupach nieruchomości. Można zauważyć silne zróżnicowanie ruchów cen i liczby transakcji w zależności od  tego czy dotyczą one  mniejszych miast czy większych aglomeracji.

 

Czytaj więcej...

Libert Firmą Fair Play

certyfikat fair playCertyfikaty „Przedsiębiorstwa Fair Play” otrzymują firmy kierujące się zasadami uczciwego prowadzenia działalności gospodarczej. Libet – jedyny notowany na GPW producent kostki brukowej i płyt tarasowych znalazł się wśród nich po raz kolejny.

Do tegorocznej, XIV edycji programu „Przedsiębiorstwo Fair Play”, zgłosiło się prawie 630 firm z całej Polski. Jak co roku poddały się one weryfikacji, w której oceniano wszystkie aspekty działalności firmy, uwzględniające nie tylko jego wyniki ekonomiczne czy jakość produktów, ale przede wszystkim sposób i styl prowadzenia przedsiębiorstwa.


Czytaj więcej...

Lafarge cement zamknął rok 2011 rekordowym wynikiem produkcji

Każda z dwóch cementowni Lafarge w Polsce, które zlokalizowane są w Małogoszczy i na Kujawach, w ciągu minionego roku wyprodukowała po ponad 2 mln t cementu.Według Stowarzyszenia Producentów Cementu sprzedaż cementu w  2011 r.  w Polsce osiągnęła poziom 18,5 mln t. Tak dobre wyniki zaskoczyły nawet ekspertów, gdyż prognozowano wynik na poziomie 16,5-17 mln t. Z analiz SPC wynika, że  2012  r. pod względem produkcji cementu będzie podobny. Rozwój rynku materiałów budowlanych wspierają inwestycje związane z infrastrukturą oraz z Euro 2012.Lafarge Cement wyprodukował w 2011 r. ponad 4 mln t cementu.


Czytaj więcej...

Internorm z rozmachem na targach Budma 2012

Internorm budma 2012Internorm, największy producent okien w Europie, po raz kolejny będzie wystawiał się na Międzynarodowych Targach Budownictwa Budma 2012. Tegoroczne hasło imprezy „Budownictwo przyszłości” świetnie pasuje do produktów austriackiego producenta, które zaliczane są do najnowocześniejszych na świecie. Co więcej w Poznaniu po raz pierwszy zostaną zaprezentowane nowe okna Internorm.


Czytaj więcej...

Nowa gama urządzeń odsysających pył od DeWALT

DeWaltDeWALT wprowadza na rynek nową gamę urządzeń odsysających pył, powstający podczas prac remontowo-budowlanych. Jest on nie tylko uciążliwy, ale przede wszystkim groźny dla zdrowia człowieka jak i żywotności maszyn. Nowe urządzenia to wydajne i kompletne systemy skonstruowane do odsysania pyłu i czyszczenia otworów podczas wiercenia, podkuwania, a także prac wyburzeniowych.


Czytaj więcej...

Rynek nieruchomości magazynowych ma się wciąż dobrze

Duża w tym zasługa branży handlowej i logistycznej – ich przedstawiciele szukają nowych powierzchni, aby sprostać zmianom w strukturze sprzedaży detalicznej. Ten trend jest widoczny również na polskim rynku.

Londyn/Warszawa, 4 stycznia 2012 – Wielkość wynajętej powierzchni w Europie, Bliskim Wschodzie i Afryce (EMEA) wzrosła w okresie styczeń-wrzesień 2011 roku o 14% w porównaniu do analogicznego okresu w roku poprzednim. Jak informuje najnowszy raport firmy Jones Lang LaSalle, wzrost ten jest przede wszystkim efektem dostosowywania się najemców do nowych warunków dystrybucyjnych i produkcyjnych.

 

Czytaj więcej...

Naming jako element tożsamości korporacyjnej.

Zmiana nazwy to bardzo poważna decyzja biznesowa i pociągają za sobą wiele konsekwencji. Zmiana taka jest albo wynikiem rozwoju i nowej strategii firmy, albo koniecznością biznesową. Wpływ na nazewnictwo firm mają zmiany prawne lub własnościowe. Przytoczone przykłady prezentują sytuacje, w których zmiana nazwy była koniecznością.


Czytaj więcej...