logo

ISSN 0137-2971, e-ISSN 2449-951X

100 punktów za artykuły naukowe!

Zgodnie z Komunikatem Ministra Nauki z 5 stycznia 2024 r. w sprawie wykazu czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych, autorzy za publikację artykułów naukowych w miesięczniku „Materiały Budowlane” z dyscyplin: inżynieria lądowa, geodezja i transport; architektura i urbanistyka; inżynieriamateriałowa; inżynieria chemiczna; inżynieria mechaniczna, a także inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka, otrzymują 100 pkt.

prof. dr inż. Włodzimierz Martinek Politechnika Warszawska,Wydział Inżynierii Lądowej
dr inż. Zbigniew Tokarski Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy, Wydział Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska
mgr inż. Karol Pietrzak Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy, Wydział Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska

Autor do korespondencji e-mail : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

DOI: 10.15199/33.2016.08.35

Problematyka ładunku powrotnego w projektowaniu procesów transportowych jest istotna ze względu na wykorzystanie materiałów alternatywnych oraz oszczędność energii związanej z pustymi przejazdami jednostek transportowych z budowy. Złożoność struktury logistycznej i realizacja procesów jest uzależniona od wielkości budowy, zastosowanej wielkości jednostek transportowych, trasy przejazdu i możliwości odbioru ładunku powrotnego.Wartykule przedstawiono wyniki pomiarów terenowych wykonanych w poligonowych wytwórniach kruszywa pozyskiwanego w procesie rozbiórki nawierzchni autostrady w Holandii. Uzyskane wyniki pozwoliły na przeprowadzenie analizy statystycznej przydatnej do projektowania transportu przetworzonego granulatu asfaltowego oraz do projektowania cykli transportowych uwzględniających transport ładunków powrotnych.

Słowa kluczowe: drogi samochodowe, budowa, transport, destrukt, pomiary.

* * *

Transport of return cargo as an element of supply chain during paving asphalt

The problem with return cargo is important in the design of transport processes, because of the use of alternative materials and energy savings related to empty transport units from construction site. The complexity of the logistics structure and implementation processes, is dependent on the size of the construction, size of used transport units, routes and the possibility of receiving the return cargo transport. This article presents the results of measurements made in the traverse factories with the process of demolition the highway in the Netherlands. The results allowed us to perform statistical analysis useful for the design of transport process with granulated asphalt and to design the whole transport cycle with recycled materials.

Keywords: roads, construction place, transport, reclaimed, measurements.

Literatura

[1] Bartelsen S., L. Koskela. 2002. Managing the theree aspects of production in construction. Proceeding of the 10th Conference of the International Group for Lean Construction.
[2] Jaśkowski Piotr, Agata Czarnigowska, Zbigniew Tokarski, Anna Sobotka. 2015. „Simulation for selecting road works equipment”. The Baltic Journal of Road and Bridge Engineering vol. 10 (3).
[3] Tokarski Z. 2005. Recykling w budownictwie drogowym. Toruń. Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
[4] Dyrektywa Rady 89/106/EWG z 12 lipca. Bruksela 1989.
[5] DyrektywaRady 96/61/EWGz 24 września 1996-IPPC.BAT,Bruksela. 1996.

Otrzymano : 24.06.2016 r.

Przeczytaj cały artykuł >>

 

Materiały Budowlane 08/2016, str. 114-115 (spis treści >>)