logo

ISSN 0137-2971, e-ISSN 2449-951X

100 punktów za artykuły naukowe!

Zgodnie z Komunikatem Ministra Nauki z 5 stycznia 2024 r. w sprawie wykazu czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych, autorzy za publikację artykułów naukowych w miesięczniku „Materiały Budowlane” z dyscyplin: inżynieria lądowa, geodezja i transport; architektura i urbanistyka; inżynieriamateriałowa; inżynieria chemiczna; inżynieria mechaniczna, a także inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka, otrzymują 100 pkt.

23 czerwca 2016 r. odbyła się uroczysta gala podsumowująca 12 edycję rankingu Budowlana Marka Roku, organizowanego przez ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku. Wśród licznie zgromadzonych gości znaleźli się przedstawiciele producentów materiałów budowlanych, partnerów biznesowych ASM, organizacji zrzeszających wykonawców oraz stowarzyszeń branżowych i mediów.

Ranking Budowlana Marka Roku od 12 lat wyłania najlepsze marki materiałów budowlanych w Polsce. ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku w pierwszym kwartale 2016 r. przeprowadziło ogólnopolskie badanie ankietowe wśród wykonawców, aby poznać ich opinie na temat kilkudziesięciu grup asortymentowych materiałów budowlanych.

Wyniki badania ogłoszono 23 czerwca 2016 r. w Venecia Palace w Michałowicach k. Warszawy podczas gali wręczenia nagród Budowlana Marka Roku i Champion Roku 2016. Uroczystość prowadził Krzysztof Ibisz, oprawę muzyczną zapewnił zespół SaxAndSix zaś atrakcją wydarzenia był występ akrobatyczny Grupy Everest. 

Wyniki rankingu w kategorii Open

  • Złota Budowlana Marka Roku w kategorii Open - Grupa ATLAS Sp. z o.o.
  • Srebrna Budowlana Marka Roku 2016 w kategorii Open - MAPEI Polska Sp. z o.o.

Wyniki rankingu w kategoriach Materiałów Budowlanych

  • Złoty Champion Roku 2016:
    - bramy garażowe - WIŚNIOWSKI marka firmy WIŚNIOWSKI Sp. z o.o. S.K.A.
    - cement - GÓRAŻDŻE CEMENT marka firmy Górażdże Cement S.A. 
    - kostka brukowa - LIBET marka firmy Libet S.A. 
    - masy uszczelniające/silikony - SOUDAL marka firmy Soudal Sp. z o.o.
    - okna dachowe - FAKRO marka firmy FAKRO Sp. z o.o. 
    okna elewacyjne - OKNOPLAST marka firmy Oknoplast Sp. z o.o.
    - piany montażowe - SOUDAL marka firmy Soudal Sp. z o.o.
    profile okienne aluminiowe - ALUPROF marka firmy Aluprof S.A. 
    - zamocowania budowlane - KLIMAS WKRĘT-MET marka firmy Klimas Sp. z o.o.
  • Złota Budowlana Marka Roku 2016:
    - bramy garażowe - WIŚNIOWSKI marka firmy WIŚNIOWSKI Sp. z o.o. S.K.A.
    - cement - GÓRAŻDŻE CEMENT marka firmy Górażdże Cement S.A.
    - fugi - MAPEI marka firmy MAPEI Polska Sp. z o.o.
    - kleje do płytek - MAPEI marka firmy MAPEI Polska Sp. z o.o.
    - kleje montażowe w kartuszach - SOUDAL marka firmy Soudal Sp. z o.o.
    - kompleksowe systemy ociepleń - TERMO ORGANIKA marka firmy Termo Organika Sp. z o.o.
    kostka brukowa - LIBET marka firmy Libet S.A.
    - masy uszczelniające/silikony - SOUDAL Marka firmy Soudal Sp. z o.o.
    - materiały termoizolacyjne - styropian - TERMO ORGANIKA marka firmy Termo Organika Sp. z o.o.
    - materiały termoizolacyjne - wełna mineralna - ROCKWOOL marka firmy ROCKWOOL Polska Sp. z o.o.
    - ogrzewanie podłogowe - WAVIN marka firmy Wavin Polska S.A.
    - okna dachowe - FAKRO marka firmy FAKRO Sp. z o.o.
    - okna elewacyjne - DRUTEX marka firmy Drutex S.A.
    - piany montażowe - SOUDAL marka firmy Soudal Sp. z o.o.
    - pokrycia dachowe lekkie - BLACHY PRUSZYŃSKI marka firmy Pruszyński Sp. z o.o.
    - pokrycia dachowe ciężkie - BRAAS marka firmy Monier Braas Sp. z o.o.
    - pompy ciepła - VIESSMANN marka firmy Viessmann Sp. z o.o.
    - profile okienne aluminiowe - ALUPROF marka firmy Aluprof S.A.
    systemy roletowe - ALUPROF marka firmy Aluprof S.A.
    - systemy rynnowe - GALECO marka firmy Galeco Sp. z o.o.
    - zamocowania budowlane - KLIMAS WKRĘT-MET marka firmy Klimas Sp. z o.o.
    - taśmy malarskie i budowlane - BLUE DOLPHIN TAPES marka firmy XL TAPE INTERNATIONAL Sp. z o.o.
    - marka przyjazna fachowcom - ATLAS Marka firmy Atlas Sp. z o.o.
  • Srebrna Budowlana Marka Roku 2016:
    - bramy garażowe - HÖRMANN marka firmy Hörmann Polska Sp. z o.o.
    - farby dekoracyjne wewnętrzne – DULUX marka firmy Akzo Nobel Decorative Paints Sp. z o. o.
    - kotły grzewcze - VIESSMANN marka firmy Viessmann Sp. z o.o.
    - marka przyjazna fachowcom – MAPEI marka firmy MAPEI Polska Sp. z o.o. 
    - masy uszczelniające/silikony – MAPEI marka firmy MAPEI Polska Sp. z o.o. 
    - materiały termoizolacyjne – styropian – AUSTROTHERM marka firmy Austrotherm Sp. z o.o. 
    - materiały termoizolacyjne - wełna mineralna – ISOVER marka firmy SAINT-GOBAIN CONSTRUCTION PRODUCTS POLSKA Sp. z o.o. 
    - materiały prefabrykowane – LEIER marka firmy LEIER POLSKA S.A.
    - napędy do bram – WIŚNIOWSKI marka firmy WIŚNIOWSKI Sp. z o.o. S.K.A. 
    - okna elewacyjne – OKNOPLAST marka firmy Oknoplast Sp. z o.o.
    - płyty gipsowo-kartonowe – RIGIPS marka firmy SAINT-GOBAIN CONSTRUCTION PRODUCTS POLSKA Sp. z o.o. 
    - pokrycia dachowe lekkie – RUUKKI Marka firmy Ruukki Polska Sp. z o.o.
    - pompy ciepła VAILLANT marka firmy Vaillant Saunier Duval Sp. z o.o.
    - produkty do gładzenia i wyrównywania ścian – CEKOL marka firmy CEDAT Sp. z o.o.
  • Brązowa Budowlana Marka Roku 2016:
    - farby dekoracyjne wewnętrzne - TIKKURILA marka firmy Tikkurila Polska S.A.
    - kotły grzewcze – JUNKERS marka firmy Robert Bosch Sp. z o.o.
    - marka przyjazna fachowcom – FAKRO marka firmy FAKRO Sp. z o.o.
    - okna dachowe - ROTO OKNA DACHOWE marka firmy Roto Okna Dachowe Sp. z o.o.
    - pompy ciepła – HEWALEX marka firmy HEWALEX Sp. z o.o. Sp. K.
    - profile okienne pvc – ALUPLAST marka firmy Aluplast Sp. z o.o.
    - tynki maszynowe wewnętrzne – BAUMIT marka firmy Baumit Sp. z o.o.
  • wyróżnienia w rankingu Budowlana Marki Roku 2016:
    - drzwi zewnętrzne – HÖRMANN marka firmy Hörmann Polska Sp. z o.o.
    - kompleksowe systemy ociepleń – KREISEL marka firmy KREISEL Technika Budowlana Sp. z o.o.
    - kompleksowe systemy ociepleń – BAUMIT marka firmy Baumit Sp. z o.o.
    - marka przyjazna fachowcom - FARBY KABE marka firmy Farby KABE Polska Sp. z o.o.
    - marka przyjazna fachowcom – ISOVER marka firmy SAINT-GOBAIN CONSTRUCTION PRODUCTS POLSKA Sp. z o.o. 
    - marka przyjazna fachowcom – RIGIPS marka firmy SAINT-GOBAIN CONSTRUCTION PRODUCTS POLSKA Sp. z o.o. 
    - materiały termoizolacyjne – styropian – STYROPMIN marka firmy Styropmin Sp. z o.o.
    - materiały termoizolacyjne - wełna mineralna – CLIMOWOOL marka firmy climowool Sp. z o.o.
    - materiały wznoszeniowe - GRUPA SILIKATY marka firmy Grupa SILIKATY Sp. z o.o.
    - materiały wznoszeniowe – LEIER marka firmy LEIER POLSKA S.A.
    - napędy do bram - DTM SYSTEM marka firmy DTM System Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k.
    - pokrycia dachowe lekkie – BLACHOTRAPEZ marka firmy Blachotrapez Sp. z o.o.
    - pokrycia dachowe lekkie – PLANNJA marka firmy Ruukki Polska Sp. z o.o.
    - profile okienne pvc – REHAU marka firmy REHAU Sp. z o.o.
    - rolety/żaluzje zewnętrzne – FAKRO marka firmy FAKRO Sp. z o.o. 
     

Więcej informacji na stronie www.rankingmarekbudowlanych.pl.

Tegoroczna edycja okazała się rekordowa, jeśli chodzi o liczbę firm aplikujących o tytuł Budowlanej Marki Roku. Na czym polega wartość i siła Rankingu ogłaszanego przez ASM? O wypowiedź poprosiliśmy Joannę Florczak-Czujwid – Senior Project Managera ASM i Kierownika Projektu.

J.F-C.: Przede wszystkim jest to unikalne na polskim rynku przedsięwzięcie, ze względu na jego badawczy, niezależny charakter i ogromny zasięg. Ranking oferuje producentom trzy główne korzyści – wiedzę o pozycji własnej i konkurencji, promocję wśród klientów oraz prestiż. Wiedza o rynku to podstawa niezbędna do planowania działań strategicznych, koniecznie należy ją zdobywać i wykorzystywać. Umożliwiamy to, czy to poprzez badania udziałów rynkowych i badania satysfakcji, czy też poprzez raporty, które otrzymują uczestnicy Rankingu Budowlana Marka Roku. My pracujemy na obu ścieżkach, dzięki czemu producent ma dostęp do pełnego obrazu rynku, a dzięki takim narzędziom wspierającym może zdecydować o działaniach marketingowych. Producent biorący udział w Rankingu Budowlana Marka Roku dowiaduje się o pozycji poszczególnych marek na rynku, o ich postrzeganiu przez wykonawców. Na tej podstawie może ocenić czy jego działania, które podejmuje z firmami wykonawczymi przynoszą skutek nie tylko w aspekcie sprzedażowym, ale także - a może przede wszystkim, wizerunkowym. Po drugie, jego marka uczestniczy w szerokiej gamie działań promocyjnych zarówno w mediach, jak i wśród wykonawców, którzy otrzymują informację zwrotną na temat preferencji całego środowiska. Inwestorzy z kolei mogą się opierać na rankingu wykonawców podejmując decyzje zakupowe.

W jaki sposób można znaleźć się na najwyższych pozycjach w rankingach?

J.F-C.: Firmy często zadają nam to pytanie ale odpowiedź od dwunastu edycji jest niezmienna – „my nie mamy na to wpływu”. Ranking jest niezależny, opiera się na spontanicznych wskazaniach (bez podpowiedzi w kafeteriach – przypis red.). Dzięki temu wyniki są w pełni miarodajne i obiektywne. To wyróżnia Ranking Budowlana Marka Roku spośród wszystkich konkursów w branży. Tytuły i wyróżnienia Budowlanej Marki Roku są przyznawane wg kryteriów częstotliwości stosowania marki, najwyższej dostępnej na rynku jakości i najlepszej relacji ceny do jakości. Dla każdej kategorii produktowej niezależne badania realizowane są na reprezentatywnej próbie. Wspomnianym wyżej trzem kryteriom przypisuje się odpowiednie wagi, które zsumowane składają się na ostateczne wyniki rankingu. Na podstawie badań, przez zespół ASM przygotowywane są raporty rynkowe - opracowania dla każdej kategorii produktowej. Tytuły Championa Roku marki uzyskują dzięki wieloletniemu uznaniu użytkowników. Badani wykonawcy spontanicznie udzielają odpowiedzi. To są „ich” marki, które polecają i do których często są przywiązani bo zapewniają one określone, pozytywne doświadczenia.

Zespół ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku zaprasza do wzięcia udziału w Rankingu Budowlana Marka Roku 2017. 

Źródło i zdjęcie: ASM

05.07.2016 r.