Przetarg ten, ogłoszony przez PKP PLK w ramach Wielkiej Ofensywy Inwestycyjnej, dotyczy linii kolejowej z Łukowa do Parczewa. Inwestycja ma m.in. zapewnić alternatywną trasę dla modernizowanej linii nr 7 Warszawa – Lublin.
Linia kolejowa nr 7 Warszawa – Lublin „spełnia istotną rolę w obsłudze ruchu krajowego w korytarzu pomiędzy Warszawą a granicą z Ukrainą i jest także istotnym elementem międzynarodowego korytarza transportowego w osi Morze Czarne - Morze Bałtyckie” – czytamy w komunikacie PKP PLK. Prace na linii Warszawa – Lublin mają się rozpocząć w 2017 roku. Aby zapewnić sprawny przejazd pociągów pasażerskich i towarowych podczas modernizacji tej trasy, PKP PLK chce wcześniej uruchomić połączenie Łuków – Lublin jako trasę objazdową długości 100 km. A ostatnim etapem przygotowania tej trasy jest odcinek Łuków - Parczew długości ok. 51 km.
Prace przy rewitalizacji obecnie nieczynnej linii kolejowej z Łukowa do Parczewa mają się rozpocząć w 2016 roku, a ich zakończenie kolej zaplanowała na początek 2017 roku. Po modernizacji całego odcinka Łuków – Lublin pociągi na tej trasie mają rozwijać prędkość do 120 km/h.
Źródło: plk-sa.pl
22.10.2015 r.