logo

ISSN 0137-2971, e-ISSN 2449-951X

100 punktów za artykuły naukowe!

Zgodnie z Komunikatem Ministra Nauki z 5 stycznia 2024 r. w sprawie wykazu czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych, autorzy za publikację artykułów naukowych w miesięczniku „Materiały Budowlane” z dyscyplin: inżynieria lądowa, geodezja i transport; architektura i urbanistyka; inżynieriamateriałowa; inżynieria chemiczna; inżynieria mechaniczna, a także inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka, otrzymują 100 pkt.

Umowy te dotyczą pięciu inwestycji drogowych (w ramach dróg ekspresowych S3, S5 i S7), a łączna kwota dofinansowania ich realizacji z unijnych funduszy to ok. 3,3 mld zł. Beneficjentem tych środków będzie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Jak podało Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, najwięcej środków z UE zostanie przeznaczonych na rozwój sektora transportu – ok. 83 mld zł, w tym ok. 45 mld zł tylko na drogi. Podpisane 29 września br. umowy dotyczą budowy następujących dróg ekspresowych:
S3 Nowa Sól – Legnica, odcinek węzeł „Nowa Sól Płd.” – węzeł „Kaźmierzów” długości 33,3 km, lata realizacji – 2015-2018, koszt inwestycji – ok. 980 mln zł, dofinansowanie z UE – 570,2 mln zł,
S3 Nowa Sól – Legnica, odcinek Kaźmierzów – Legnica długości ok. 48,2 km, lata realizacji – 2015-2018, koszt inwestycji – ponad 1,9 mln zł, dofinansowanie z UE – 992 mln zł,
S5 odcinek Korzeńsko – Wrocław (węzeł „Widawa”) długości ok. 48 km, lata realizacji – 2015-2017, koszt inwestycji – ok. 1,9 mld zł, dofinansowanie z UE – ponad 911,1 mln zł,
S7 Radom (Jedlińsk) – Jędrzejów, odcinek Radom – Skarżysko-Kamienna długości ok. 19,9 km, lata realizacji – 2015-2018, koszt inwestycji – prawie 1,3 mld zł, dofinansowanie z UE – 587,2 mln zł,
S7, odcinek Jędrzejów – granica województw świętokrzyskiego i małopolskiego długości ok. 19,9 km, lata realizacji – 2015-2017, koszt inwestycji – 558 mln zł, dofinansowanie z UE – 221,5 mln zł.

Inwestycje te skrócą czas przejazdu między najważniejszymi ośrodkami w kraju, usprawnią ruch tranzytowy, podniosą poziom bezpieczeństwa ruchu drogowego i komfort podróży, wpłyną na polepszenie jakości życia lokalnych społeczności oraz przyczynią się do wzrostu liczby inwestorów i turystów – wylicza korzyści z budowy nowych dróg Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.

Źródło: MIR

01.10.2015 r.