logo

ISSN 0137-2971, e-ISSN 2449-951X

100 punktów za artykuły naukowe!

Zgodnie z Komunikatem Ministra Nauki z 5 stycznia 2024 r. w sprawie wykazu czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych, autorzy za publikację artykułów naukowych w miesięczniku „Materiały Budowlane” z dyscyplin: inżynieria lądowa, geodezja i transport; architektura i urbanistyka; inżynieriamateriałowa; inżynieria chemiczna; inżynieria mechaniczna, a także inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka, otrzymują 100 pkt.

Na początku marca br. w Warszawie firma Lafarge podpisała Deklarację Odpowiedzialnego Biznesu przygotowaną przez Komitet CSR działający przy Francuskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej, zobowiązując się tym samym do realizacji polityki zrównoważonego rozwoju w Polsce. W listopadzie 2013 r. Lafarge jako pierwsza firma przemysłu budowlanego podpisała Deklarację w sprawie Zrównoważonego Rozwoju Firm w Polsce, poszerzając tym samy grono firm energetycznych połączonych inicjatywą świadomego CSR.

Deklaracja Odpowiedzialnego Biznesu firm stowarzyszonych w CCIFP dotyczy wywierania trwałego i pozytywnego wpływu na otoczenie poprzez aktywne działania i realizację rozwiązań zgodnych z polityką odpowiedzialnego biznesu. Podpisując Deklarację (4 marca 2014 r.) firma Lafarge przystąpiła do grona 38 firm członkowskich Izby Francuskiej, które zobowiązują się prowadzenia zrównoważonego biznesu, opartego na rozwoju kapitału społecznego i ludzkiego, transparentności zarządzania oraz ochronie zasobów naturalnych.

Lafarge od wielu lat realizuje aktywnie strategię zrównoważonego rozwoju przekładając cele globalne na działania lokalne. Przykładem jest innowacyjna metoda rekultywacji terenów pokopalnianych w kierunku leśnym, nagrodzona przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Kruszyw z siedzibą w Brukseli. „Metoda ta zdobyła także wyróżnienie LAUR 2013 miesięcznika Builder w kategorii Nauka i Edukacja. Kolejnym obszarem działań CSR Lafarge w Polsce jest ciągłe zwiększanie udziału paliw alternatywnych w procesie produkcyjnym, które obok zróżnicowania kadry zarządzającej (35% Zarządu Lafarge w Polsce stanowią kobiety) i działań ze społecznościami lokalnymi, są tylko kilkoma z wielu przykładów odpowiedzialnej strategii naszej firmy” – powiedziała Magdalena Kicińska, Dyrektor Komunikacji i Public Affairs Lafarge w Polsce.

17.03.2014 r.