logo

ISSN 0137-2971, e-ISSN 2449-951X

100 punktów za artykuły naukowe!

Zgodnie z Komunikatem Ministra Nauki z 5 stycznia 2024 r. w sprawie wykazu czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych, autorzy za publikację artykułów naukowych w miesięczniku „Materiały Budowlane” z dyscyplin: inżynieria lądowa, geodezja i transport; architektura i urbanistyka; inżynieriamateriałowa; inżynieria chemiczna; inżynieria mechaniczna, a także inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka, otrzymują 100 pkt.

Jest nią odcinek drogi ekspresowej S7, zwany Trasą Nowohucką, okalający Kraków od wschodniej strony. Koszt inwestycji oszacowano na prawie 529 mln zł – poinformowała GDDKiA. Umowę na wybudowanie Trasy Nowohuckiej krakowski oddział GDDKiA podpisał 22 lipca br. z konsorcjum firm Strabag oraz Heilit+Woerner. Zgodnie z umową, przekazanie placu budowy nastąpi w sierpniu, a na przełomie sierpnia i września wykonawca ma rozpocząć prace związane z realizacją trasy. Zakończenie inwestycji zaplanowano za 27 miesięcy, licząc od daty zawarcia umowy (z wyłączeniem okresów zimowych – od 15 grudnia do 15 marca). A okres gwarancji określono w umowie na 10 lat. W ramach inwestycji we wschodniej części Krakowa, w dzielnicach Podgórze i Nowa Huta, ma powstać dwujezdniowa droga ekspresowa długości 4,5 km wraz niezbędną infrastrukturą techniczną, dwa dwupoziomowe węzły drogowe „Rybitwy” i „Igołomska” oraz 1,55 km nowej, dwujezdniowej drogi krajowej nr 79. Ponadto, umowa przewiduje budowę w ciągu drogi S7 licznych obiektów inżynierskich – m.in. wiaduktów, przepustów i murów oporowych, a także dwóch przepraw mostowych przez Wisłę. Po zakończeniu inwestycji dwujezdniowa obwodnica Krakowa będzie okalała miasto z trzech stron i liczyła prawie 35 km. Przejmie ona ruch tranzytowy z drogi krajowej nr 79 i poprowadzi go nową trasą klasy S do autostrady A4 Katowice – Kraków – Rzeszów.
28.07.2014 r.