logo

ISSN 0137-2971, e-ISSN 2449-951X

100 punktów za artykuły naukowe!

Zgodnie z Komunikatem Ministra Nauki z 5 stycznia 2024 r. w sprawie wykazu czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych, autorzy za publikację artykułów naukowych w miesięczniku „Materiały Budowlane” z dyscyplin: inżynieria lądowa, geodezja i transport; architektura i urbanistyka; inżynieriamateriałowa; inżynieria chemiczna; inżynieria mechaniczna, a także inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka, otrzymują 100 pkt.

W europejskim mostownictwie, zwłaszcza drogowym, wiele prac ukierunkowanych jest na rozwój technologii i procedur odpowiedniego utrzymania obiektów mostowych. Cel można zdefiniować trzema pojęciami:
● uniknąć – np. remontów i wymian obiektów dzięki lepszym metodom oszacowania bezpieczeństwa konstrukcji;
● zapobiec – np. korozji zbrojenia w konstrukcjach betonowych za pomocą ochrony katodowej i stosowania zbrojenia z nowego, taniego, niskowęglowego stopu stali lub prętów kompozytowych;
● utrzymać – w wyniku stosowania np. zaawansowanych materiałów o bardzo niskiej wodoprzepuszczalności. W związku z tym, że samochody ciężarowe w krajach tzw. starej Unii (UE –15 i EEA– Europejski Ekonomiczny Obszar) są o ok. 20% cięższe niż w nowych krajach członkowskich (NMS – New Member State), mostowe konstrukcje autostradowe w NMS charakteryzują się dodatkowymi rezerwami bezpieczeństwa.

Zamów dostęp do artykułu >>