logo

ISSN 0137-2971, e-ISSN 2449-951X

100 punktów za artykuły naukowe!

Zgodnie z Komunikatem Ministra Nauki z 5 stycznia 2024 r. w sprawie wykazu czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych, autorzy za publikację artykułów naukowych w miesięczniku „Materiały Budowlane” z dyscyplin: inżynieria lądowa, geodezja i transport; architektura i urbanistyka; inżynieriamateriałowa; inżynieria chemiczna; inżynieria mechaniczna, a także inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka, otrzymują 100 pkt.

Jeszcze w tym roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosi przetargi na modernizację linii o łącznej wartości 11 mld zł – zapowiada zarządca sieci kolejowej.

W 2014 roku PKP PLK zmodernizowały 1300 km torów kolejowych za ponad 7 mld zł, a plan inwestycyjny na ten rok zakłada, że wydatki na ten cel wyniosą 8,5 mld zł – w tym ok. 6 mld zł to środki unijne z perspektywy finansowej 2007-2013.

„W latach 2016-2023 na inwestycje w sieć kolejową przeznaczymy ponad 50 mld zł. Każdego roku, wykorzystując również środki UE, będziemy wydawali średnio około 8 mld złotych. Dzięki temu zyskamy spójną sieć kolejową, usprawnimy połączenia aglomeracyjne i stworzymy lepszą ofertę dla przewoźników towarowych – mówi Marcin Mochocki pełnomocnik zarządu – dyrektor ds. inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Zarządca sieci kolejowej rozpoczął już wykorzystywać fundusze unijne z kolejnej perspektywy finansowej na lata 2014-2023. Pierwsza umowa o wartości prawie 300 mln zł na modernizację systemu sterowania ruchem na trasie Rawicz – Czempiń została podpisana w 17 kwietnia br. Wraz z przebudową ostatniej części magistrali Poznań – Wrocław zostanie zakończona modernizacja połączenia stolic województwa dolnośląskiego i wielkopolskiego. Pociągi na całej trasie pojadą z prędkością 160 km/h. 

Natomiast do końca tego roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. mają ogłosić przetargi na remonty i modernizacje sieci kolejowej na łączną kwotę ok. 11 mld zł.

Źródło: PKP PLK S.A. 

30.04.2015 r.