logo

ISSN 0137-2971, e-ISSN 2449-951X

100 punktów za artykuły naukowe!

Zgodnie z Komunikatem Ministra Nauki z 5 stycznia 2024 r. w sprawie wykazu czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych, autorzy za publikację artykułów naukowych w miesięczniku „Materiały Budowlane” z dyscyplin: inżynieria lądowa, geodezja i transport; architektura i urbanistyka; inżynieriamateriałowa; inżynieria chemiczna; inżynieria mechaniczna, a także inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka, otrzymują 100 pkt.

Inwestycja ta ma poprawić bezpieczeństwo mieszkańców Wrocławia w razie powodzi. Jej realizacja pochłonie 84 tys. m3 kruszywa, 15 tys. m m3 betonu różnego typu i 1,3 tys. ton stali zbrojeniowej. Powstaną nowe wały przeciwpowodziowe o łącznej długości ponad 15 km, a części istniejących odcinków wałów zostaną przebudowane. Istniejący stary jaz zostanie rozebrany i w jego miejscu zbudowany nowy, w którym prawostronna część przelewu będzie stała, a lewostronną część będzie stanowił jaz klapowy 3-przęsłowy, wyposażony w zamknięcia klapowe napędzane siłownikami hydraulicznymi. Zgodnie z kontraktem podpisanym z firmą Skanska, drogowe Mosty Bolesława Krzywoustego (południowy i północny) zostaną rozebrane i w ich miejscu powstaną nowe o szerokości niemal 36,5 m. Całkowita długość tych obiektów wyniesie 132,70 m przy szerokości przęsła ponad 17,6 m. Mosty będą miały konstrukcję żelbetową na belkach prefabrykowanych, posadowioną na 17-metrowych palach betonowych o średnicy 100 cm wierconych w gruncie. Rozebrany zostanie także żelbetowy trójprzęsłowy most Swojczycki długości 53 metrów i zastąpiony nowym – dłuższym i o innym układzie podpór. Nowy most ma mieć długość ponad 96 m i szerokość ponad 15 m. Jego 4-przęsłowa żelbetowa konstrukcja zostanie posadowiona na palach o średnicy 100 cm. Plany przewidują również rozbiórkę i odbudowę wiaduktu, przez który przechodzi linia kolejowa 292 Jelcz Miłoszyce – Wrocław Osobowice. Całkowita długość nowego obiektu wyniesie ponad 106 m, a szerokość przęsła 6,36 m. Do jego budowy zostanie zużytych 228 ton konstrukcji stalowej i 26 ton szyn kolejowych. Wiadukt zostanie posadowiony na palach betonowych o średnicy 100 cm wierconych w gruncie. Ponadto, inwestycja obejmie także budowę nawierzchni drogowych, przebudowę sieci wod.-kan.-gaz. i energetyczno-teletechnicznej oraz wykonanie oznakowań pionowych. Wartość kontraktu z firmą Skanska opiewa na ponad 183 mln zł netto, a prace mają potrwać do września 2016 roku.
27.10.2014 r.