logo

ISSN 0137-2971, e-ISSN 2449-951X

100 punktów za artykuły naukowe!

Zgodnie z Komunikatem Ministra Nauki z 5 stycznia 2024 r. w sprawie wykazu czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych, autorzy za publikację artykułów naukowych w miesięczniku „Materiały Budowlane” z dyscyplin: inżynieria lądowa, geodezja i transport; architektura i urbanistyka; inżynieriamateriałowa; inżynieria chemiczna; inżynieria mechaniczna, a także inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka, otrzymują 100 pkt.

Przetargi te obejmują łącznie zaprojektowanie i budowę ponad 150 km dróg ekspresowych w ciągu tras S6 i S3 – wynika z komunikatu prasowego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Pierwszy z tych przetargów, ogłoszony 14 sierpnia br., obejmuje zaprojektowanie i budowę trzech odcinków S6 w województwie zachodniopomorskim – od Goleniowa do początku obwodnicy Nowogardu, od końca obwodnicy Nowogardu do końca obwodnicy miejscowości Płoty i od węzła Ustronie Morskie do początku obwodnicy Koszalina i Sianowa. Łączna długość odcinków to 63,4 km. Tydzień później, czyli 21 sierpnia br. ogłoszono drugi przetarg na zaprojektowanie i budowę kolejnych trzech odcinków drogi ekspresowej S6 – od końca obwodnicy miejscowości Płoty do węzła Kiełpino długości 14,6 km, od węzła Kiełpino do węzła Kołobrzeg Zachód długości 24 km i od węzła Kołobrzeg Zachód do węzła Ustronie Morskie o długości 14,7 km. Łącznie więc w ciągu trasy S6 ma powstać ok. 117 km nowych dróg ekspresowych – od Goleniowa do początku obwodnicy Koszalina i Sianowa. Obydwa postępowania przetargowe będą się składać z dwóch etapów. W pierwszym zamawiający będzie przyjmował wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a w drugim zaprosi wykonawców, którzy spełnią warunki uczestnictwa w przetargu, do składania ofert cenowych. Kryteriami wyboru ofert ma być w 90% cena i po 5% termin realizacji i gwarancja (od 5 do 10 lat). Zadaniem zwycięzców przetargów będzie budowa dwóch jezdni z dwoma pasa ruchu w każdą stronę, a także m.in. węzłów drogowych, miejsc obsługi podróżnych i przejść dla zwierząt. Termin zaś zaprojektowania i realizacji tych inwestycji określono na 34-37 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca).
Kolejne przetargi, ogłoszone 14 sierpnia br., dotyczą zaprojektowania i budowy dwóch odcinków nowej trasy S3 z Legnicy do Bolkowa o łącznej długości prawie 36 km. Pierwszy odcinek poprowadzi od węzła Legnica II do węzła Jawor II, a drugi od węzła Jawor II do węzła Bolków. W ramach obydwu inwestycji ma powstać dwujezdniowa droga spełniająca parametry trasy ekspresowej oraz m.in. cztery 4 węzły drogowe („Jawor”, „Jawor II”, „Paszowice” i „Bolków”), 25 obiektów inżynierskich (wiadukty i mosty), miejsca obsługi podróżnych i urządzenia ochrony środowiska. Podobnie jak w poprzednich przetargach, postępowanie będzie dwuetapowe, a termin realizacji określono na 30-33 miesięcy od daty podpisania umów (z wyłączeniem okresów zimowych). Podpisanie zaś umów zaplanowano w 2015 roku.
28.08.2014 r.