ISSN 0137-2971, e-ISSN 2449-951X

  • Materiały Budowlane 12/2018

    Tematem grudniowego wydania miesięcznika "Materiały Budowlane" są Materiały wykończeniowe. Polecamy również blok Budownictwo energooszczędne. Zapraszamy do PRENUMERATY "Materiałów Budowlanych"!
    Czytaj więcej +
  • 1

Nowe obiekty sportowe w budowie

Przykładami takich inwestycji są m.in. basen olimpijski w Łodzi, Stadion Miejski w Tychach i wielofunkcyjna hala sportowa w Zakopanem.

Czytaj więcej...

Inwestycje drogowe w województwie zachodniopomorskim w przyszłym roku

Komisja wojewody zachodniopomorskiego zakwalifikowała do dofinansowania w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych na 2015 rok 29 inwestycji drogowych. Na realizację tego programu województwo zachodniopomorskie otrzymało prawie 55 mln zł. Samorządy zaś zgłosiły do dofinansowania 68 wniosków dotyczących budowy, przebudowy lub remontu dróg gminnych i powiatowych o łącznej długości ok. 115 km. Wartość tych inwestycji to ponad 200 mln zł. Po ocenie zgłoszonych wniosków komisja zakwalifikowała do dofinansowania 29 inwestycji. „Najwięcej punktów można było otrzymać za wpływ realizacji zadania na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz znaczenie zadania dla rozwoju spójnej, funkcjonalnej i efektywnej sieci dróg na obszarze województwa” – mówi Michał Włochal, dyrektor Wydziału Certyfikacji i Funduszy Europejskich ZUW. Na odwołanie się od decyzji komisji samorządy mają czas do 14 listopada 2014 r., a komisja rozpatrzy je w ciągu dwóch tygodni. Następnie kompletna lista inwestycji drogowych zakwalifikowanych do dofinansowania trafi do akceptacji ministra administracji i cyfryzacji. / Źródło: www.szczecin.uw.gov.pl
09.11.2014 r.

Wkrótce ruszy budowa kanału ulgi Odra-Widawa

Inwestycja ta ma poprawić bezpieczeństwo mieszkańców Wrocławia w razie powodzi. Jej realizacja pochłonie 84 tys. m3 kruszywa, 15 tys. m m3 betonu różnego typu i 1,3 tys. ton stali zbrojeniowej. Powstaną nowe wały przeciwpowodziowe o łącznej długości ponad 15 km, a części istniejących odcinków wałów zostaną przebudowane. Istniejący stary jaz zostanie rozebrany i w jego miejscu zbudowany nowy, w którym prawostronna część przelewu będzie stała, a lewostronną część będzie stanowił jaz klapowy 3-przęsłowy, wyposażony w zamknięcia klapowe napędzane siłownikami hydraulicznymi. Zgodnie z kontraktem podpisanym z firmą Skanska, drogowe Mosty Bolesława Krzywoustego (południowy i północny) zostaną rozebrane i w ich miejscu powstaną nowe o szerokości niemal 36,5 m. Całkowita długość tych obiektów wyniesie 132,70 m przy szerokości przęsła ponad 17,6 m. Mosty będą miały konstrukcję żelbetową na belkach prefabrykowanych, posadowioną na 17-metrowych palach betonowych o średnicy 100 cm wierconych w gruncie. Rozebrany zostanie także żelbetowy trójprzęsłowy most Swojczycki długości 53 metrów i zastąpiony nowym – dłuższym i o innym układzie podpór. Nowy most ma mieć długość ponad 96 m i szerokość ponad 15 m. Jego 4-przęsłowa żelbetowa konstrukcja zostanie posadowiona na palach o średnicy 100 cm. Plany przewidują również rozbiórkę i odbudowę wiaduktu, przez który przechodzi linia kolejowa 292 Jelcz Miłoszyce – Wrocław Osobowice. Całkowita długość nowego obiektu wyniesie ponad 106 m, a szerokość przęsła 6,36 m. Do jego budowy zostanie zużytych 228 ton konstrukcji stalowej i 26 ton szyn kolejowych. Wiadukt zostanie posadowiony na palach betonowych o średnicy 100 cm wierconych w gruncie. Ponadto, inwestycja obejmie także budowę nawierzchni drogowych, przebudowę sieci wod.-kan.-gaz. i energetyczno-teletechnicznej oraz wykonanie oznakowań pionowych. Wartość kontraktu z firmą Skanska opiewa na ponad 183 mln zł netto, a prace mają potrwać do września 2016 roku.
27.10.2014 r.

Rewitalizacja warszawskiej fabryki Norblina z pozwoleniem na budowę

W ostatnich dniach sierpnia br. spółka Art Norblin, należąca do Grupy Capital Park, właściciela terenu dawnej fabryki Norblina, otrzymała pozwolenie na realizację projektu zagospodarowania obszaru po dawnym Zakładzie Platerniczym Norblinów przy ul. Żelaznej. Prace mają ruszyć w pierwszym kwartale 2015 roku. Zgodnie z projektem rewitalizacji, który powstawał prawie sześć lat, ma zostać zachowany układ urbanistyczny dawnej fabryki Norblina i postindustrialny charakter budynków. Natomiast nowa zabudowa, sięgająca maksymalnie ósmego piętra, powstanie nad zabytkowymi budynkami. Centralnym punktem kompleksu będzie brukowana uliczka prowadząca wokół zabytkowych hal pofabrycznych. A przy uliczce znajdą się liczne sklepy i restauracje. Koszt rewitalizacji kompleksu usytuowanego na działce o powierzchni niemal 2 ha, na której ha powstanie 40 tys. m2 nowoczesnej powierzchni biurowej i 24 tys. m2 usługowo-handlowo-kulturalnej, oszacowano na 40 mln zł. Integralną częścią projektu ma być Otwarte Muzeum Dawnej Fabryki Norblina, składające się z 44 zabytkowych maszyn i urządzeń, które uzupełnione o interaktywne narzędzia staną się jedną z głównych atrakcji nie tylko tego miejsca, ale i stolicy. Koszt tej inwestycji to ok. 16 mln złotych – podał propertynews.pl.
03.09.2014 r.

Warszawa: wkrótce ruszy budowa obiektu tuż przy brzegu Wisły

Będzie to drugi po Centrum Nauki Kopernik obiekt, który od rzeki oddzieli tylko nadwiślański bulwar. The Tides, bo tak brzmi nazwa tego kompleksu biurowo-hotelowego, powstanie w sąsiedztwie mostu Poniatowskiego, w miejscu przedwojennej siedziby Warszawskiego Towarzystwa Wioślarskiego. Koszt inwestycji oszacowano na ok. 100 mln zł. Kompleks będzie się składał z dwóch budynków – sześciokondygnacyjnego biurowca Warszawskiego Towarzystwa Wioślarskiego oraz hotelu. Ponadto, obydwa budynki będą miały dwie kondygnacje podziemne. Od strony rzeki budynki będą miały elewacje z przezroczystego szkła, a od strony Wisłostrady zostaną obłożone panelami z tworzywa imitującego drewno. Projekt kompleksu jest jednym z ostatnich projektów tragicznie zmarłego arch. Stefana Kuryłowicza. Według zapowiedzi, prace budowlane mają się zacząć na początku września br. i zakończyć na początku 2016 roku.
28.08.2014 r.

W Krakowie powstaje zbiornik retencyjny na rzece Serafa

Zbiornik ten ma chronić przed powodziami mieszkańców krakowskich dzielnic Bieżanów i Złocień. Inwestycja powstaje przy ul. Drożdżowej w Bieżanowie i ma kosztować 23 mln zł, z czego ok. 18 mln zł będzie stanowiło dofinansowane ze środków unijnych. Zbiornik retencyjny, budowany na terenie o powierzchni 7 ha, będzie pierwszym i jednocześnie największym z pięciu planowanych tego typu urządzeń, zabezpieczających przed wylewaniem Serafy, prawego dopływu Wisły. Pomieści on 130 tys. m3 wody. Inwestorem przedsięwzięcia jest Małopolski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych, a wykonawcą została wybrana w przetargu firma Skanska. Prace przygotowawcze rozpoczęły się w połowie sierpnia br., a ich zakończenie zaplanowano na koniec sierpnia 2015 roku – podały lokalne media.
28.08.2014 r.

Nasz serwis używa plików cookies jedynie w celach statystycznych oraz zapewnienia prawidłowego funkcjonowania strony. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym użytkownika. Korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień traktowane jest jako zgoda na użycie plików cookies. Więcej w Polityce plików cookies.