logo

ISSN 0137-2971, e-ISSN 2449-951X

100 punktów za artykuły naukowe!

Zgodnie z Komunikatem Ministra Nauki z 5 stycznia 2024 r. w sprawie wykazu czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych, autorzy za publikację artykułów naukowych w miesięczniku „Materiały Budowlane” z dyscyplin: inżynieria lądowa, geodezja i transport; architektura i urbanistyka; inżynieriamateriałowa; inżynieria chemiczna; inżynieria mechaniczna, a także inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka, otrzymują 100 pkt.

W Polsce od wielu lat znana jest technologia wykonania dróg z tzw. betonu lanego. Obecnie nikt nie zaprzecza takim zaletom nawierzchni betonowych, jak: trwałość, niskie koszty eksploatacji czy odporność na koleinowanie. Ale czy jedyną technologią wykonywania nawierzchni betonowych jest stosowanie tzw. betonu lanego? Czy możliwe jest połączenie zalet eksploatacyjnych nawierzchni betonowych z zaletami technologicznymi nawierzchni asfaltowych, takimi jak:możliwość szybkiego udostępnienia nawierzchni do ruchu, możliwość poruszania się po świeżo wykonanej nawierzchni czy brak konieczności deskowania krawędzi nawierzchni? Okazuje się, że tak! Wymienione zalety łączy w sobie mało znana w Polsce technologia wykonania nawierzchni z betonu wałowanego Roller Compacted Concrete (RCC).

Zamów dostęp do artykułu >>