logo

ISSN 0137-2971, e-ISSN 2449-951X

100 punktów za artykuły naukowe!

Zgodnie z Komunikatem Ministra Nauki z 5 stycznia 2024 r. w sprawie wykazu czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych, autorzy za publikację artykułów naukowych w miesięczniku „Materiały Budowlane” z dyscyplin: inżynieria lądowa, geodezja i transport; architektura i urbanistyka; inżynieriamateriałowa; inżynieria chemiczna; inżynieria mechaniczna, a także inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka, otrzymują 100 pkt.

Dla autorów

ZASADY PUBLIKACJI ARTYKUŁÓW TECHNICZNYCH - PRAKTYCZNYCH

Do publikacji przyjmowane są wyłącznie artykuły oryginalne, dotychczas niepublikowane w tej samej formie oraz niezgłoszone równocześnie do innych redakcji.

PRAWA AUTORSKIE i ODPOWIEDZIALNOŚĆ

  1. Autor lub zespół autorów muszą mieć pełne prawa autorskie do artykułu zgłoszonego do publikacji, w tym materiału graficznego: zdjęć, rysunków, itp.
  2. W przypadku wykorzystania w artykule cudzego dorobku chronionego prawem autorskim, autor lub zespół autorów muszą posiadać stosowne zgody lub licencje i przesłać je redakcji lub wykazać, że tekst, zdjęcia, rysunki itp. są wolne od praw autorskich.
  3.  W przypadku, gdy opublikowany artykuł naruszy prawa autorskie osób trzecich, wyłączną odpowiedzialność prawną i finansową ponosi autor lub zespół autorów. 
  4.  Wszelkie wykryte przypadki nierzetelności w postaci plagiatów będą demaskowane, włącznie z powiadomieniem odpowiednich podmiotów.

 

ZASADY DOTYCZĄCE PRZYGOTOWANIA ARTYKUŁÓW

1. Strona tytułowa:

  • tytuł w języku polskim
  • tytuł naukowy, imię i nazwisko autora/autorów, afiliacja oraz adres korespondencyjny do autora zgłaszającego.

 

2. Text artykułu:

  • tekst powinien zawierać śródtytuły (np. wprowadzenie, analiza zagadnienia, wnioski);
  • objętość tekstu na 1 str. A4 w numerze – 5 500 znaków ze spacjami i ilustracjami;
  • tekst należy przygotować w postaci dokumentu MS Word i zaznaczyć w nim miejsca przywołania ilustracji (rysunki, fotografie, tabele);
  • kolejne strony artykułu powinny  być ponumerowane.

 

3. Materiały graficzne:

  • rysunki, fotografie należy dodatkowo dołączyć i ponumerować w osobnych plikach typu TIFF, JPG albo PDF (rozdzielczość min. 300 dpi);
  • tabele, rysunki, wzory i fotografie należy numerować. Wymagane są tytuły tabel oraz podpisy rysunków i fotografii w języku polskim;
  • w przypadku fotografii przedstawiających osoby należy dołączyć oświadczenia tych osób wyrażające zgodę na publikację ich wizerunku.

 

4. Spis literatury:

  • literaturę, na którą autor się powołuje, należy zestawić na końcu artykułu w następujący sposób (system IEEE):
  • pozycje literaturowe powinny być numerowane zgodnie z kolejnością ich cytowania w tekście za pomocą numeracji w nawiasie kwadratowym, np. [1], [3-7];

 

Formy zapisu literatury wg systemu IEEE::

Artykuł w czasopiśmie (nr DOI nieznany):

Smith JJ. The world of science. Am J Sci. 1999;36:234–5.

Artykuł w czasopiśmie (wraz z nr DOI):

Slifka MK, Whitton JL. Clinical implications of dysregulated cytokine production. J Mol Med. 2000; https://doi.org/10.1007/s001090000086

Książka:

Blenkinsopp A, Paxton P. Symptoms in the pharmacy: a guide to the management of common illness. 3rd ed. Oxford: Blackwell Science; 1998.

Normy: numer normy, rok wydania, tytuł;

Publikacja online: dokładny adres strony www, do której autor(rzy) się odwołuje oraz data dostępu;

Ważne: Autocytowania nie powinny przekraczać 20% wykazu literatury. W przypadku cytowania pracy doktorskiej lub patentu należy podać nazwisko autora, tytuł pracy, nazwę instytucji lub firmy, którą autor reprezentuje, datę i numer patentu.

 

Redakcja nie zwraca materiałów niezamówionych, a także zastrzega sobie prawo redagowania i skracania tekstów oraz dokonywania streszczeń.

dla autorów test

ZASADY PUBLIKACJI ARTYKUŁÓW NAUKOWYCH W 2023 R.

 

 

 

ZASADY PUBLIKACJI ARTYKUŁÓW NAUKOWYCH W MIESIĘCZNIKU MATERIAŁY BUDOWLANE

 

INFORMACJE OGÓLNE

1. Materiały Budowlane są wydawane od 1946 r. W grudniu 2021 r. czasopismu przypisano następujące dyscypliny naukowe: inżynieria lądowa i transport; architektura i urbanistyka; inżynieria środowiska; inżynieria materiałowa; inżynieria mechaniczna; inżynieria chemiczna oraz górnictwo i energetyka. Artykuły publikowane w czasopiśmie prezentują problemy naukowe dotyczące technologii, konstrukcji, wykonawstwa i użytkowania obiektów budowlanych. Decyzją Ministra Edukacji i Nauki z 21 grudnia 2021 r. artykuł naukowy opublikowany w „Materiałach Budowlanych” uzyskuje 100 punktów.

2. Artykuły naukowe opublikowane w miesięczniku „Materiały Budowlane” są indeksowane w następujących bazach referencyjnych:

• BazTech;

Index Copernicus International ICI Journals Master List / ICI World of Journals;

• PBN – Polska Bibliografia Naukowa (Polish Scientific Biblioraphy);

POL-Index – Polska Baza Cytowań (Polish Citation Database);

• Google Scholar.

Liczba baz referencyjnych jest stale rozszerzana.

3. Artykuły naukowe są publikowane w wersji papierowej miesięcznika „Materiały Budowlane” w języku polskim , natomiast na stronie internetowej czasopisma science.materialybudowlane.info.pl w wersji polskiej i/lub angielskiej w otwartym dostępie.

4. Miesięcznik „Materiały Budowlane” działa w zgodzie z Kodeksem Postępowania Komitetu ds. Etyki Wydawniczej. Wszystkie strony zaangażowane w proces publikacji (redaktor czasopisma, autor, recenzent i wydawca) powinny zapoznać się ze stosowanymi standardami zachowań etycznych i ich przestrzegać.

 

RODZAJE ARTYKUŁÓW NAUKOWYCH PUBLIKOWANYCH W MATERIAŁACH BUDOWLANYCH

1. Oryginalny artykuł naukowy – prezentuje oryginalne wyniki badań empirycznych lub studiów.

2. Artykuł przeglądowy – prezentuje stan wiedzy i techniki, a także nowe zagadnienia lub nowe ujęcie znanego tematu. Może mieć charakter monograficzny lub formę eseju naukowego.

3. Doniesienie naukowe – krótko prezentuje wyniki badań w toku, o szczególnym znaczeniu dla rozwoju nauki.

4. Studium przypadku (case study) – prezentuje opis zdarzenia, analizę jego przyczyn i rezultatów oraz wnioski.

5. Recenzja naukowa – opinia krytyczna dotycząca dzieła innego autora/autorów.

 

WARUNKI MERYTORYCZNE I FORMALNE PUBLIKACJI ARTYKUŁÓW

1. Do publikacji przyjmowane są wyłącznie artykuły oryginalne, dotychczas niepublikowane w tej samej formie oraz niezgłoszone równocześnie do innych redakcji.

2. Artykuły opublikowane w materiałach konferencyjnych mogą być pozytywnie zaopiniowane pod warunkiem, że:

• nie są identyczne z poprzednią prezentacją (wskaźnik podobieństwa poniżej 50%);

• artykuł konferencyjny jest przywołany w wykazie literatury;

• artykuł przeznaczony do czasopisma odznacza się elementami nowości, np. bardziej kompleksowy program badawczy.

3. Wraz ze zgłoszeniem artykułu (załącznik) autor składa stosowne oświadczenie, w szczególności o:

• oryginalności tekstu i nienaruszaniu praw autorskich;

• udziale merytorycznym współautorów;

• przeniesieniu praw autorskich na wydawcę z chwilą publikacji artykułu.

 

PRAWA AUTORSKIE i ODPOWIEDZIALNOŚĆ

  1. Autor lub zespół autorów muszą mieć pełne prawa autorskie do zgłoszonego do publikacji artykułu, w tym materiału graficznego: zdjęć, rysunków, itp.

  2. W przypadku wykorzystania w artykule cudzego dorobku chronionego prawem autorskim, autor lub zespół autorów muszą posiadać stosowne zgody lub licencje i przesłać je redakcji lub wykazać, że tekst, zdjęcia, rysunki itp. są wolne od praw autorskich.

  3. W przypadku, gdy opublikowany artykuł naruszy prawa autorskie osób trzecich, wyłączną odpowiedzialność prawną i finansową ponosi autor lub zespół autorów. 

  4. Wszelkie wykryte przypadki nierzetelności naukowej w postaci plagiatów, praktyk ghostwriting oraz guest authorship będą demaskowane , włącznie z powiadomieniem odpowiednich podmiotów.

 

ZASADY DOTYCZĄCE PRZYGOTOWANIA ARTYKUŁÓW

1. Strona tytułowa:

• tytuł w języku polskim i angielskim – tytuł w j. angielskim musi być tożsamy z polskim;

• tytuł naukowy, imię i nazwisko autora/autorów, afiliacja, numer ORCID każdego z autorów oraz adres korespondencyjny do autora zgłaszającego.

2. Tekst artykułu:

• tekst powinien zawierać śródtytuły (np. wprowadzenie, metoda badań, omówienie wyników, wnioski);

• objętość tekstu na 1 str. A4 w numerze – 5 500 znaków ze spacjami i ilustracjami;

• streszczenie w języku polskim i angielskim (streszczenie w j. angielskim musi być dokładnym tłumaczeniem tekstu polskiego; do 500 znaków ze spacjami) musi zawierać: cel pracy, wyniki oraz wnioski;

• słowa kluczowe w języku polskim i angielskim: 4-5 słów;

• tekst należy przygotować w postaci dokumentu MS Word i zaznaczyć w nim miejsca przywołania ilustracji (rysunki, fotografie, tabele);

• kolejne strony artykułu powinny  być ponumerowane.

3. Materiały graficzne:

• rysunki, fotografie należy dodatkowo dołączyć i ponumerować w osobnych plikach typu TIFF, JPG albo PDF (rozdzielczość min. 300 dpi);

• tabele, rysunki, wzory i fotografie należy numerować. Wymagane są tytuły tabel oraz podpisy rysunków i fotografii w języku polskim i angielskim (wersja angielska musi być dosłownym tłumaczeniem tekstu polskiego);

• w przypadku fotografii przedstawiających osoby należy dołączyć oświadczenia tych osób wyrażające zgodę na publikację ich wizerunku.

4. Informacja o finansowaniu badań:

w przypadku, gdy artykuł prezentuje badania realizowane np. w ramach programów UE, grantów i dotacji NCBiR bądź finansowanych przez inne instytucje naukowo-badawcze, stowarzyszenia itp., informacja na ten temat powinna pojawić się przed spisem literatury, podobnie jak podziękowania.

5. Spis literatury:

literaturę, na którą autor się powołuje, należy zestawić na końcu artykułu

w następujący sposób (system IEEE):

• pozycje literaturowe powinny być numerowane zgodnie z kolejnością ich cytowania w tekście za pomocą numeracji w nawiasie kwadratowym, np. [1], [3-7];

Formy zapisu literatury wg systemu IEEE::

Artykuł w czasopiśmie (nr DOI nieznany):

Smith JJ. The world of science. Am J Sci. 1999;36:234–5.

Artykuł w czasopiśmie (wraz z nr DOI):

Slifka MK, Whitton JL. Clinical implications of dysregulated cytokine production. J Mol Med. 2000; https://doi.org/10.1007/s001090000086

Książka:

Blenkinsopp A, Paxton P. Symptoms in the pharmacy: a guide to the management of common illness. 3rd ed. Oxford: Blackwell Science; 1998.

Rozdział w książce:

Wyllie AH, Kerr JFR, Currie AR. Cell death: the significance of apoptosis. In: Bourne GH, Danielli JF, Jeon KW, editors. International review of cytology. London: Academic; 1980. pp. 251–306.

Normy: numer normy, rok wydania, tytuł;

Publikacja online: dokładny adres strony www, do której autor(rzy) się odwołuje oraz data dostępu;

Ważne: Autocytowania nie powinny przekraczać 20% wykazu literatury. W przypadku cytowania pracy doktorskiej lub patentu należy podać nazwisko autora, tytuł pracy, nazwę instytucji lub firmy, którą autor reprezentuje, datę i numer patentu.

 

PROCEDURA KWALIFIKACYJNA I ZASADY RECENZOWANIA

1. Wszystkie nadesłane artykuły przechodzą procedurę selekcji. O zakwalifikowaniu lub niezakwalifikowaniu artykułu do procesu weryfikacji i recenzji decyduje redakcja.

2. Artykuł jest recenzowany anonimowo przez dwóch niezależnych recenzentów spoza jednostki, którą reprezentuje autor lub poszczególni członkowie zespołu autorskiego (double blind review). Recenzja ma formę pisemną i może zawierać sugestię wprowadzenia zmian, uzupełnień lub dodatkowych wyjaśnień.

3. O wyniku recenzji autorzy są informowani drogą elektroniczną.

4. Ostateczną decyzję o skierowaniu artykułu do publikacji podejmuje redakcja.

5. Redakcja nie zwraca materiałów niezamówionych, a także zastrzega sobie prawo redagowania i skracania tekstów, zmiany tytułu i śródtytułów oraz dokonywania skrótów.

 

WARUNKI FINANSOWE

Artykuły zgłoszone przez autora/autorów podlegają opłatom, których wysokość wynosi: artykuł 3 strony w numerze – 2 900 zł netto / 3 567 zł brutto, a każda kolejna strona 1000 zł netto/1230 zł brutto.  Artykuł należy dostarczyć  także w wersji angielskiej, do zamieszczenia w otwartym dostępie na stronie internetowej www.materialybudowlane.info.pl/science.

Wydawca wystawia fakturę VAT.

Do każdego artykułu naukowego przesłanego do redakcji (e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.) należy dołączyć formularz „Zgłoszenie artykułu naukowego do publikacji w miesięczniku Materiały Budowlane” - ZGŁOSZENIE ARTYKUŁU NAUKOWEGO (pobierz .DOC ) >>

 

Redakcja nie zwraca materiałów niezamówionych, a także zastrzega sobie prawo redagowania i skracania tekstów oraz dokonywania streszczeń.

 

ZASADY PUBLIKACJI ARTYKUŁÓW NAUKOWYCH W 2024 R.

INFORMACJE OGÓLNE

  1. Materiały Budowlane są wydawane od 1946 r. W grudniu 2021 r. czasopismu przypisano następujące dyscypliny naukowe: inżynieria lądowa, geodezja i transport, architektura i urbanistyka, inżynieria materiałowa, inżynieria chemiczna, inżynieria mechaniczna, a także inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka. Artykuły publikowane w czasopiśmie prezentują problemy naukowe dotyczące technologii, konstrukcji, wykonawstwa i użytkowania obiektów budowlanych. Zgodnie z komunikatem Ministra Edukacji i Nauki z 5 stycznia 2024 r. w sprawie wykazu czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych, autorzy za publikację artykułu naukowego w miesięczniku MATERIAŁY BUDOWLANE otrzymują 100 pkt.
  2. Artykuły naukowe opublikowane w miesięczniku „Materiały Budowlane” są indeksowane w następujących bazach referencyjnych:
  • BazTech;
  • Index Copernicus International ICI Journals Master List / ICI World of Journals;
  • PBN – Polska Bibliografia Naukowa (Polish Scientific Biblioraphy);
  • POL-Index – Polska Baza Cytowań (Polish Citation Database);
  • Google Scholar.

Liczba baz referencyjnych jest stale rozszerzana.

  1. Artykuły naukowe są publikowane w wersji papierowej miesięcznika „Materiały Budowlane” w języku polskim w przypadku autorów z polską afiliacją, natomiast na stronach internetowych czasopisma materialybudowlane.info.pl oraz science.materialybudowlane.info.pl w wersji polskiej i/lub angielskiej w otwartym dostępie.
  1. Miesięcznik „Materiały Budowlane” działa w zgodzie z Kodeksem Postępowania Komitetu ds. Etyki Wydawniczej. Wszystkie strony zaangażowane w proces publikacji (redaktor czasopisma, autor, recenzent i wydawca) powinny zapoznać się ze stosowanymi standardami zachowań etycznych i ich przestrzegać.

 

RODZAJE ARTYKUŁÓW NAUKOWYCH PUBLIKOWANYCH W MATERIAŁACH BUDOWLANYCH

  1. Oryginalny artykuł naukowy– prezentuje oryginalne wyniki badań empirycznych lub studiów.
  2. Artykuł przeglądowy– prezentuje stan wiedzy i techniki, a także nowe zagadnienia lub nowe ujęcie znanego tematu. Może mieć charakter monograficzny lub formę eseju naukowego.
  3. Doniesienie naukowe– krótko prezentuje wyniki badań w toku, o szczególnym znaczeniu dla rozwoju nauki.
  4. Studium przypadku (case study)– prezentuje opis zdarzenia, analizę jego przyczyn i rezultatów oraz wnioski.
  5. Recenzja naukowa– opinia krytyczna dotycząca dzieła innego autora/autorów.

 

WARUNKI MERYTORYCZNE I FORMALNE PUBLIKACJI ARTYKUŁÓW

  1. Do publikacji przyjmowane są wyłącznie artykuły oryginalne, dotychczas niepublikowane w tej samej formie oraz niezgłoszone równocześnie do innych redakcji. Artykuł powinien być zgodny z aktualną polityką wydawniczą czasopisma.
  2. Artykuły opublikowane w materiałach konferencyjnych mogą być pozytywnie zaopiniowane pod warunkiem, że:
  • nie są identyczne z poprzednią prezentacją (wskaźnik podobieństwa poniżej 50%);
  • artykuł konferencyjny jest przywołany w wykazie literatury;
  • artykuł przeznaczony do czasopisma odznacza się elementami nowości, np. bardziej kompleksowy program badawczy.
  1. Wraz ze zgłoszeniem artykułu (załącznik) autor składa stosowne oświadczenie, w szczególności o:
  • oryginalności tekstu i nienaruszaniu praw autorskich;
  • udziale merytorycznym współautorów;
  • przeniesieniu praw autorskich na wydawcę z chwilą publikacji artykułu.

 

PRAWA AUTORSKIE i ODPOWIEDZIALNOŚĆ

  1. Autor lub zespół autorów muszą mieć pełne prawa autorskie do zgłoszonego do publikacji artykułu, w tym materiału graficznego: zdjęć, rysunków, itp.
  2. W przypadku wykorzystania w artykule cudzego dorobku chronionego prawem autorskim, autor lub zespół autorów muszą posiadać stosowne zgody lub licencje i przesłać je redakcji lub wykazać, że tekst, zdjęcia, rysunki itp. są wolne od praw autorskich.
  3. W przypadku, gdy opublikowany artykuł naruszy prawa autorskie osób trzecich, wyłączną odpowiedzialność prawną i finansową ponosi autor lub zespół autorów. 
  4. Wszelkie wykryte przypadki nierzetelności naukowej w postaci plagiatów, praktyk ghostwriting oraz guest authorship będą demaskowane , włącznie z powiadomieniem odpowiednich podmiotów.

 

ZASADY DOTYCZĄCE PRZYGOTOWANIA ARTYKUŁÓW

  1. MINIMALNA OBJĘTOŚĆ ARTYKUŁU NAUKOWEGO – 4 STR. A4 W NUMERZE (objętość tekstu 22 000 znaków ze spacjami i ilustracjami).
  2. Strona tytułowa:
  • tytuł w języku polskim i angielskim – tytuł w j. angielskim musi być tożsamy z polskim;
  • tytuł naukowy, imię i nazwisko autora/autorów, afiliacja, numer ORCID każdego z autorów oraz adres korespondencyjny do autora zgłaszającego.
  1. Tekst artykułu:
  • tekst powinien zawierać śródtytuły (np. wprowadzenie, metoda badań, omówienie wyników, wnioski);
  • objętość tekstu na 1 str. A4 w numerze – 5 500 znaków ze spacjami i ilustracjami;
  • streszczenie w języku polskim i angielskim (streszczenie w j. angielskim musi być dokładnym tłumaczeniem tekstu polskiego; do 500 znaków ze spacjami) musi zawierać: cel pracy, wyniki oraz wnioski;
  • słowa kluczowe w języku polskim i angielskim: 4-5 słów;
  • tekst należy przygotować w postaci dokumentu MS Word i zaznaczyć w nim miejsca przywołania ilustracji (rysunki, fotografie, tabele);
  • kolejne strony artykułu powinny  być ponumerowane.
  1. Materiały graficzne:
  • rysunki, fotografie należy dodatkowo dołączyć i ponumerować w osobnych plikach typu TIFF, JPG albo PDF (rozdzielczość min. 300 dpi);
  • tabele, rysunki, wzory i fotografie należy numerować. Wymagane są tytuły tabel oraz podpisy rysunków i fotografii w języku polskim i angielskim (wersja angielska musi być dosłownym tłumaczeniem tekstu polskiego);
  • w przypadku fotografii przedstawiających osoby należy dołączyć oświadczenia tych osób wyrażające zgodę na publikację ich wizerunku.
  1. Informacja o finansowaniu badań:

w przypadku, gdy artykuł prezentuje badania realizowane np. w ramach programów UE, grantów i dotacji NCBiR bądź finansowanych przez inne instytucje naukowo-badawcze, stowarzyszenia itp., informacja na ten temat powinna pojawić się przed spisem literatury, podobnie jak podziękowania.

  1. Spis literatury:

literaturę, na którą autor się powołuje, należy zestawić na końcu artykułu

w następujący sposób (system IEEE):

  • pozycje literaturowe powinny być numerowane zgodnie z kolejnością ich cytowania w tekście za pomocą numeracji w nawiasie kwadratowym, np. [1], [3-7];

Formy zapisu literatury wg systemu IEEE::

Artykuł w czasopiśmie (nr DOI nieznany):

Smith JJ. The world of science. Am J Sci. 1999;36:234–5.

Artykuł w czasopiśmie (wraz z nr DOI):

Slifka MK, Whitton JL. Clinical implications of dysregulated cytokine production. J Mol Med. 2000; https://doi.org/10.1007/s001090000086

Książka:

Blenkinsopp A, Paxton P. Symptoms in the pharmacy: a guide to the management of common illness. 3rd ed. Oxford: Blackwell Science; 1998.

Rozdział w książce:

Wyllie AH, Kerr JFR, Currie AR. Cell death: the significance of apoptosis. In: Bourne GH, Danielli JF, Jeon KW, editors. International review of cytology. London: Academic; 1980. pp. 251–306.

Normy: numer normy, rok wydania, tytuł;

Publikacja online: dokładny adres strony www, do której autor(rzy) się odwołuje oraz data dostępu;

Ważne: Autocytowania nie powinny przekraczać 20% wykazu literatury. W przypadku cytowania pracy doktorskiej lub patentu należy podać nazwisko autora, tytuł pracy, nazwę instytucji lub firmy, którą autor reprezentuje, datę i numer patentu.

 

PROCEDURA KWALIFIKACYJNA I ZASADY RECENZOWANIA

  1. Wszystkie nadesłane artykuły przechodzą procedurę selekcji. O zakwalifikowaniu lub niezakwalifikowaniu artykułu do procesu weryfikacji i recenzji decyduje redakcja.
  2. Artykuł jest recenzowany anonimowo przez dwóch niezależnych recenzentów spoza jednostki, którą reprezentuje autor lub poszczególni członkowie zespołu autorskiego (double blind review). Recenzja ma formę pisemną i może zawierać sugestię wprowadzenia zmian, uzupełnień lub dodatkowych wyjaśnień.
  3. O wyniku recenzji autorzy są informowani drogą elektroniczną.
  4. Ostateczną decyzję o skierowaniu artykułu do publikacji podejmuje redakcja.
  5. Redakcja nie zwraca materiałów niezamówionych, a także zastrzega sobie prawo redagowania i skracania tekstów, zmiany tytułu i śródtytułów oraz dokonywania skrótów.

 

WARUNKI FINANSOWE

UWAGA!!!!!!!! ZMIANA WARUNKÓW PUBLIKACJI OD 1 STYCZNIA 2024 R.

MINIMALNA OBJĘTOŚĆ ARTYKUŁU NAUKOWEGO – 4 STR. A4 W NUMERZE (objętość tekstu 22 000 znaków ze spacjami i ilustracjami).

Publikacja artykułów naukowych  zgłoszonych  przez autora/autorów podlega opłatom, których wysokość wynosi: artykuł 4 strony A4  w numerze (minimalna wymagana objętość) – 4 500 zł netto, a każda kolejna strona 1000 zł netto.  W wersji papierowej czasopisma  artykuły są publikowane w j. polskim, w przypadku autorów z polską afiliacją, natomiast na stronach internetowych: www.materialybudowlane.info.pl oraz www.materialybudowlane.info.pl/science w wersji polskiej i angielskiej, w otwartym dostępie. Artykuł w wersji angielskiej należy  przesłać  do redakcji  po zaakceptowaniu przez autora artykułu do druku w wersji papierowej  (UWAGA:  treść artykułu w j. angielskim powinna być tożsama z treścią  w j. polskim;  ponadto artykuł powinien zawierać tłumaczenie tytułu, streszczenia, słów kluczowych oraz podpisy do grafik/tabel w j. polskim).

WARUNKIEM PUBLIKACJI ARTYKUŁU NAUKOWEGO W WERSJI PAPIEROWEJ CZASOPISMA JEST DOSTARCZENIE  WERSJI ANGIELSKIEJ ARTYKUŁU

Wydawca wystawia fakturę VAT.

Do każdego artykułu naukowego przesłanego do redakcji (e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.) należy OBOWIĄZKOWO dołączyć formularz „Zgłoszenie artykułu naukowego do publikacji w miesięczniku Materiały Budowlane” - ZGŁOSZENIE ARTYKUŁU NAUKOWEGO (pobierz .DOC ) >>

Redakcja nie zwraca materiałów niezamówionych, a także zastrzega sobie prawo redagowania i skracania tekstów oraz dokonywania streszczeń.

Dla Recenzentów miesięcznika "Materiały Budowlane"

Każde czasopismo naukowe, w tym również "Materiały Budowlane", jest zobligowane do przestrzegania zasad etycznych w publikacjach naukowych, publikowania wysokiej jakości artykułów naukowych i zapewnienia najwyższych standardów redakcyjnych. Przestrzegania zasad etycznych, a także reagowania na wszelkie przejawy nieetycznego postępowania i nierzetelności naukowej, oczekuje się w równej mierze od wszystkich uczestników procesu publikacji: autorów, redaktorów, recenzentów oraz wydawcy.

Przeczytaj: ZASADY ETYKI w miesięczniku "Materiały Budowlane" >>

Proces recenzji artykułu naukowego ma na celu wsparcie Redakcji w podjęciu decyzji o jego publikacji w czasopiśmie oraz ewentualne wskazanie Autorom tych elementów w ich pracy, które wymagają poprawienia bądź uzupełnienia.

Obowiązki Recenzenta
1) Recenzent powinien obiektywnie ocenić, czy może podjąć się sporządzenia recenzji artykułu naukowego, uwzględniając jego zakres merytoryczny oraz wskazane przez Redakcję ramy czasowe.
2) Recenzent traktuje wszelkie materiały otrzymane od Redakcji jako poufne i bez zgody Redakcji nie może przekazać informacji na ich temat osobom trzecim oraz nie wykorzystuje ich we własnej działalności naukowej bez pisemnej zgody Autorów.
3) Recenzja powinna być przygotowana w sposób możliwie obiektywny, jasny, z jednoznaczną rekomendacją, bez odniesień personalnych, a uwagi krytyczne poparte konkretnymi argumentami.
4) W przypadku stwierdzenia w artykule obecności treści o wysokim stopniu podobieństwa do występujących w innych publikacjach, które zna, Recenzent powinien o tym fakcie poinformować Redakcję. 

 

Procedura recenzowania
materiałów autorskich
publikowanych w czasopismach Wydawnictwa SIGMA-NOT

  1. Po zakwalifikowaniu artykułu naukowego jako zgodnego z profilem czasopisma, Redakcja dokonuje wyboru dwóch Recenzentów spośród autorytetów uznanych w danej dziedzinie, przy czym Recenzent – musi być tak wybrany, aby zostały zagwarantowane:
    - niezależność opinii,
    - brak konfliktu interesów, wyrażający się w szczególności brakiem relacji osobistych bądź służbowych z Autorem artykułu,
    - zachowanie poufności co do zawartości merytorycznej materiałów, jak i opinii o nich.  
  2. Po wyborze Recenzentów, Redakcja kieruje do nich pisemną ofertę, do której dołącza opis lub streszczenie artykułu zakwalifikowanego do recenzji, określając równocześnie wymagany zakres recenzji i termin jej sporządzenia.
  3. Po przyjęciu oferty przez Recenzentów, Redakcja wysyła im pełen tekst artykułu wymagającego recenzji wraz z formularzem recenzji obowiązującym w Redakcji.
  4. Personalia Recenzenta są niejawne. Redakcja zamieszcza w czasopiśmie listę Recenzentów, z którymi współpracuje.
  5. Recenzent przekazuje sporządzoną recenzję w postaci elektronicznej na adres mailowy Redakcji podany na formularzu recenzji. Po wpłynięciu recenzji, Sekretarz Redakcji:
    - informuje Autora o jej wpłynięciu (w przypadku recenzji niewymagającej poprawek lub konieczności wprowadzenia tylko drobnych zmian o charakterze redakcyjnym),
    - kieruje recenzję zawierającą uwagi krytyczne do Autora, który dokonuje wymaganych poprawek, a w przypadku uwag, z którymi się nie zgadza – przygotowuje odpowiedź na recenzję,
    - kieruje ponownie artykuł do Recenzenta po wprowadzeniu przez Autora zmian – jeżeli Recenzent stwierdzi konieczność ponownej recenzji.
  6. Decyzję ostateczną o druku artykułu naukowego podejmuje Redakcja na podstawie analizy uwag zawartych w recenzji i ostatecznej wersji artykułu dostarczonej przez Autora.
  7. W przypadku jednej recenzji dyskwalifikującej artykuł, Redakcja podejmuje decyzję o odrzuceniu pracy bądź kieruje artykuł do innego Recenzenta. W przypadku dwóch recenzji dyskwalifikujących artykuł, Redakcja odrzuca pracę.
  8. Końcowa wersja artykułu (po złamaniu) zostaje wysłana do Autora.
  9. Teksty o charakterze nienaukowym nie wymagają recenzji i są kwalifikowane do druku bezpośrednio przez Redakcję w celu dokonania korekty autorskiej.


Dokumenty do pobrania:
 


LISTA RECENZENTÓW ZEWNĘTRZNYCH

prof. Jose Barroso de Aguiar – University of Minho (Portugalia); dr inż. Grzegorz Bajorek – Politechnika Rzeszowska (Polska); dr hab. inż. Wacław Brachaczek, prof. ATH – Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej (Polska); prof. dr ing. Luc Courard – University of Liege (Belgia); prof. dr hab. inż. Łukasz Drobiec – Politechnika Śląska (Polska); dr hab. inż. Barbara Francke, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego (Polska); prof. dr hab. inż. Jozef Jasiczak – Politechnika Poznańska (Polska); dr inż. Agnieszka Klemm – School of Engineering and Built Environment Glasgow Caledonian University (Wielka Brytania/Szkocja); dr inż. Ołeksij Kopyłow – Instytut Techniki Budowlanej (Polska); prof. dr hab. inż. Paweł Łukowski – Politechnika Warszawska (Polska); dr hab. inż. Arkadiusz Madaj – Związek Mostowców Rzeczypospolitej Polskiej (Polska); prof. dr ing. Christoph Motzko – Technische Universität Darmstadt (Niemcy); prof. dr ing. Piotr Noakowski – Exponent Industrial Structures (Niemcy/Düsseldorf); prof. dr inż. Andrzej S. Nowak – Auburn University (USA); doc. dr hab. Wojciech Roszak – emeryt, Lund University (Szwecja); dr inż. Iwona Szer – Politechnika Łódzka (Polska); prof. dr hab. inż. Adam Wysokowski – Uniwersytet Zielonogórski (Polska); dr hab. inż. Krzysztof Zieliński, prof. PP – Politechnika Poznańska (Polska). 

Zachęcamy, aby zapoznać się z broszurą MNiSW "Dobre praktyki w procedurach recenzyjnych w nauce".