logo

ISSN 0137-2971, e-ISSN 2449-951X

100 punktów za artykuły naukowe!

Zgodnie z Komunikatem Ministra Nauki z 5 stycznia 2024 r. w sprawie wykazu czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych, autorzy za publikację artykułów naukowych w miesięczniku „Materiały Budowlane” z dyscyplin: inżynieria lądowa, geodezja i transport; architektura i urbanistyka; inżynieriamateriałowa; inżynieria chemiczna; inżynieria mechaniczna, a także inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka, otrzymują 100 pkt.

Nowe aranżacje warszawskiego biura PwC powstały w pracowni Massive Design. We wnętrzach zamontowano w sumie ponad 10 tys. mkw. płyt sufitowych Armstrong.

Biura firmy PwC zajmują ponad 3 tys. mkw. powierzchni w budynku International Business Center zlokalizowanym w centrum Warszawy. Wiosną 2015 roku został w nich przeprowadzony generalny remont. Nowe aranżacje wnętrz przygotowała pracownia Massive Design. Projektanci wykorzystali w nich m.in. sufity podwieszane Armstrong.

Remont biur PwC w Warszawie to pierwszy o tak ogromnej skali projekt w Polsce, w którym wykorzystano możliwości jakie daje program recyklingu starych sufitów prowadzony przez Armstrong. Firma jako jedyny producent sufitów powieszanych od kilku lat głównie w krajach zachodniej Europy prowadzi upcykling sufitów podwieszanych. Stare płyty sufitowe są przez firmę odbierane i wykorzystywane w nowym cyklu produkcyjnym.

W nowym biurze PwC zamontowano w sumie ponad 10 tys. mkw. płyt sufitowych Armstrong, które zawierają aż 64 proc. surowca z odzysku i są w 100 proc. przydatne do ponownego wykorzystania w przyszłości. Jednocześnie w ramach programu recyklingu wszystkie stare sufity podwieszane z siedziby PwC – zostały przez Armstrong bezpłatnie odebrane i przekazane do recyklingu. Czy taka skala działań ma znaczenie? Ogromne! 1 tys. mkw. sufitu to aż 3,8 tony odpadów budowlanych, które nie trafiły na składowisko i 7 tys. kWh zaoszczędzonej energii przy produkcji nowych sufitów. Dodatkowo sufity Armstrong zastosowane w warszawskiej siedzibie PwC posiadają Certyfikat Cradle to Cradle®, to symbol jednej z najbardziej zaawansowanych ogólnoświatowych idei zrównoważonego wytwarzania, czyli produkcji w formie „od kołyski z powrotem do kołyski”.  

W pomieszczeniach biurowych zastosowano białe płyty sufitowe z linii Ultima+ o wysokim współczynniku odbicia światła (87 proc.). Zadbano też o komfort akustyczny montując płyty akustyczne Ultima+OP m.in. pozwalające na lepsze rozumienie mowy. Wybrane płyty sufitowe mają też swój udział w jakości powietrza w pomieszczeniach PwC. Charakteryzują się bowiem niskim lub zerowym poziomem emisji lotnych związków organicznych (VOC) oraz formaldehydu. Płyty posiadają klasę A/A+ według francuskiego systemu oceny VOC oraz kategorię M1 w klasyfikacji opracowanej w Finlandii.

Nowe wnętrza biur zaaranżowano zgodnie z ideą tzw. activity based working. Przykładem takich przestrzeni jest kantyna pracownicza oraz liczne miejsca spotkań w mniejszych grupach. Tu Massive Design postawił na wyraźne akcenty aranżacyjne, żywą kolorystykę i ciekawe w formie meble np. fotele przypominające kształtem podkowę. W kantynie znalazły się rozpoznawalne w świecie designu krzesła Vitra Eames Plastic Side Chair ustawione przy stołach. Z kolei wzdłuż blatu przy oknie pracownicy mogą usiąść na krzesłach barowych projektu Jaspera Morrisona.

Elementy wyposażenie wnętrza stołówki wyróżnia prostota i czystość. Projektanci postawili na zabawę geometrią. Stoły według projektu założyciela Massive Design – Przemysława „Maca” Stopy mają kształt nawiązujący do trójkątów, rombów. Z kolei umieszczone na suficie wyspy akustyczne Optima L Canopy to ułożone w ciągu prostokątne panele, z których co drugi został wzdłuż krawędzi uzupełniony listwą z oświetleniem. Jasne powierzchnie wysp akustycznych kontrastują z przebijającą pomiędzy nimi ciemną kolorystyką stropu i instalacji technicznych. Natomiast w pozostałych pomieszczenia nieformalnych spotkań zdecydowano się na białe okrągłe wyspy sufitowe Optima L Canopy Circles. W sumie w nowych wnętrzach siedziby PwC do stropu podwieszono 90 wysp akustycznych marki Armstrong.

Źródło: Armstrong
Fotografie: Szymon Polański - Armstrong

15.01.2016 r.