logo

ISSN 0137-2971, e-ISSN 2449-951X

100 punktów za artykuły naukowe!

Zgodnie z Komunikatem Ministra Nauki z 5 stycznia 2024 r. w sprawie wykazu czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych, autorzy za publikację artykułów naukowych w miesięczniku „Materiały Budowlane” z dyscyplin: inżynieria lądowa, geodezja i transport; architektura i urbanistyka; inżynieriamateriałowa; inżynieria chemiczna; inżynieria mechaniczna, a także inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka, otrzymują 100 pkt.

W I półroczu 2015 r. spółka Libet wypracowała 127,2 mln zł przychodów, tym samym zwiększając sprzedaż swoich produktów o 8 proc. w skali roku. Udział produktów Premium w przychodach ogółem wzrósł do 45 proc.

Wzrost przychodów to przede wszystkim efekt akwizycji zakładu w Toruniu oraz konsekwentnej realizacji strategii Grupy. - Biorąc pod uwagę, że w ubiegłym – rekordowym – roku sprzedaż napędzały nam wybory samorządowe, obserwowana dynamika wzrostu obrotów przy tak wysokiej bazie jest dla nas satysfakcjonująca. Tym bardziej, że kolejne kwartały powinny być dla nas sprzyjające dzięki ożywieniu w segmencie budowlano-mieszkaniowym oraz środkom z nowej perspektywy unijnej – komentuje Thomas Lehmann, Prezes Zarządu Libet S.A.

Grupa wypracowała w I półroczu 2015 r. 17,6 mln zł zysku EBITDA z czego ponad 90 proc. w samym II kwartale. Czysty zysk wyniósł 1,4 mln zł - w samym II kwartale Spółka osiągnęła 5,4 mln zł zysku netto. Libet po raz kolejny odnotował wzrost marży brutto na sprzedaży, która wyniosła w omawianym okresie 20,2 proc.

- Wyniki wypracowane w pierwszym półroczu były determinowane poczynionymi inwestycjami. Dynamicznie rozwijamy sieć sprzedaży Platinium – na terenie całej Polski mamy już 63 punkty, w samym tylko II kwartale ich liczba wzrosła o 13. Na terenie większości z nich budujemy ogrody Libet Design. Zbudowaliśmy również rekordową w skali kraju liczbę ogrodów wystawowych przy sklepach DIY, promując w ten sposób markę BaumaBrick. Udostępniliśmy naszym klientom i parterom szeroki wachlarz materiałów informacyjnych i promocyjnych, m.in. w związku z wprowadzeniem do sprzedaży nowej ekskluzywnej kolekcji gresów porcelanowych evo_2/e z linii Libet Ceramic. Jesteśmy przekonani, że starania te przełożą się na sukcesywną wzrost wyników Grupy w kolejnych okresach - tłumaczy Thomas Lehmann, Prezes Zarządu Libet S.A. - Intensywnie pracujemy nad budową relacji z wykonawcami. Organizujemy szkolenia i stworzyliśmy bardzo atrakcyjny program premiowy. Docenili oni nasze starania, przyznając nam prestiżową nagrodę „Złotej budowlanej marki roku” w kategorii „Kostka brukowa” - dodaje.

Libet niezmiennie realizuje strategię koncentracji na sprzedaży wysokomarżowych produktów Premium i umacniania się na pozycji krajowego lidera w tym segmencie. Wśród nowości na rok 2015 produkty Premium stanowią ok. 90 proc. Efektem prowadzonych działań jest wzrost udziału produktów Premium w sprzedaży ogółem do 45 proc.

- Nieustannie dążymy do tego, aby sprzedaż produktów Premium odpowiadała za połowę przychodów firmy. Widzimy, że rozwój sieci sprzedaży Platinium oraz naszej oferty przybliża nas do osiągnięcia tego celu. Wśród zrealizowanych w tym roku działań na szczególną uwagę zasługuje rozwój submarki Libet Ceramic, pozycjonowanej w segmencie Top Premium i generującej zdecydowanie najwyższe marże. W samym tylko I półroczu 2015 r. sprzedaż produktów z linii Ceramic wzrosła o 130 proc. w porównaniu z całym 2014 rokiem - wyjaśnia Thomas Lehmann.

Źródło: Libet S.A.