logo

ISSN 0137-2971, e-ISSN 2449-951X

100 punktów za artykuły naukowe!

Zgodnie z Komunikatem Ministra Nauki z 5 stycznia 2024 r. w sprawie wykazu czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych, autorzy za publikację artykułów naukowych w miesięczniku „Materiały Budowlane” z dyscyplin: inżynieria lądowa, geodezja i transport; architektura i urbanistyka; inżynieriamateriałowa; inżynieria chemiczna; inżynieria mechaniczna, a także inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka, otrzymują 100 pkt.

W pierwszej połowie br. spółka Libet zanotowała wyjątkowo dobre wyniki finansowe, zarówno pod względem wypracowanych przychodów, jak i zysków. Dodatkowo Libet osiągnął również dwukrotny wzrost wartości sprzedaży tegorocznych nowości z segmentu Premium. Od początku 2014 r. firma wprowadziła na rynek ponad 50 nowych produktów w tej grupie.

Pierwsze półrocze 2014 r. było najlepsze w historii spółki Libet, zarówno pod względem wypracowanych przychodów, jak i zysków. 2,4 mln zł osiągniętego zysku netto oznacza wzrost o prawie 1300%, a przychody na poziomie 117,8 mln zł, to wzrost o ok. 60% w porównaniu z analogicznym okresem 2013 r. W dotychczasowej historii firmy, lepszy wynik udało się osiągnąć tylko raz, w rekordowym 2011 r.

- Jesteśmy wyjątkowo zadowoleni z wyników w 2014 r. Są one efektem przede wszystkim konsekwentnej optymalizacji kosztów oraz dostosowania wolumenu produkcji do realizowanej sprzedaży. Dzięki temu, po najlepszym w historii firmy pierwszym kwartale 2014 r., w kolejnych trzech miesiącach również udało nam się wypracować doskonałe wyniki. – twierdzi Thomas Lehmann, Prezes Zarządu Libet S.A.

W połowie sierpnia Libet poinformował o podpisaniu umów kredytowych, które dają spółce możliwość refinansowania aktualnego zadłużenia oraz pozyskania środków na akwizycje na znacznie korzystniejszych od dotychczasowych warunkach. Zdaniem Zarządu, dzięki obniżeniu kosztów finansowych, Spółka będzie mogła zaoszczędzić ok. 800 tys. zł rocznie. Pierwsze efekty mają być widoczne już w 2014 r., ale wyraźne oszczędności wynikające z optymalizacji pojawią się w 2015 r.

Libet konsekwentnie kontynuuje strategię, której celem jest zwiększenie udziału wysokomarżowych produktów Premium w całkowitej sprzedaży do 50% na koniec 2015 r. W 2014 r. firma wprowadziła do sprzedaży ponad 50 nowych produktów, czego efektem będzie dwukrotny wzrost wartości sprzedaży nowości w stosunku do 2013 r. W ciągu najbliższych pięciu lat Spółka planuje akwizycje 3-4 zakładów produkcyjnych oraz kopalń żwiru. Pierwsze przejęcia mogą nastąpić jeszcze w tym roku.

Z szacunków PMR wynika, że w 2013 r. Libet odnotował wzrost udziału w rynku kostki Premium z 32 do 34%, co daje mu w tym segmencie pozycję niekwestionowanego lidera. Jednocześnie spółka zwiększyła udział w rynku kostki ogółem z 19 do 22% i osiągnęła tym samym poziom największego konkurenta. Badanie TNS Polska wskazuje natomiast, że Libet jest marką o największej sile wśród producentów kostki brukowej działających na terenie Polski i posiada jednocześnie największy potencjał wzrostowy. Moce produkcyjne 14 zakładów firmy Libet wynoszą 14 mln m2 rocznie (w przeliczeniu na kostkę standardową). Libet posiada również stabilną i zdywersyfikowaną sieć dystrybucji bazującą przede wszystkim na Autoryzowanych Punktach Sprzedaży (APS), najbardziej rozpoznawalną wśród producentów kostki brukowej w Polsce. Spółka prowadzi także sprzedaż bezpośrednią skierowaną do firm zajmujących się budownictwem drogowym oraz do hurtowni i firm ogólnobudowlanych.

Źródło, zdjęcie: Libet S.A.

11.09.2014 r.