ISSN 0137-2971, e-ISSN 2449-951X
  • Materiały Budowlane 7/2018

    Tematem lipcowego wydania numeru "Materiałów Budowlanych" jest Bezpieczeństwo pożarowe w budownictwie. Polecamy również blok Budownictwo infrastrukturale. Zapraszamy do PRENUMERATY "Materiałów Budowlanych"!
    Czytaj więcej +
  • 1

SPBT: XV finał kampanii Znaku „Dobry Beton”

26 kwietnia 2018 r. Stowarzyszenie Producentów Betonu Towarowego w Polsce wręczyło certyfikaty „Dobry Beton”. Uroczysta, 15. już gala finałowa odbyła się w warszawskim Centrum Olimpijskim PKOl. Patronat honorowy nad tegoroczną kampanią Znaku „Dobry Beton” objęło Ministerstwo Infrastruktury, Stowarzyszenie Architektów Polskich oraz Polska Izba Inżynierów Budownictwa.

15. gala kampanii Znaku „Dobry Beton”
Uroczystość rozpoczęło wystąpienie Michała Daszkiewicza, Prezes Stowarzyszenia Producentów Betonu Towarowego w Polsce, który omówił kondycję polskiej branży betonu towarowego na tle ogólnej sytuacji gospodarczej w Polsce oraz sytuacji w budownictwie. Podkreślał, że branża betonu towarowego widzi szanse na rozwój w ramach sektora mieszkaniowego, w którym rok do roku wzrasta liczba rozpoczętych budów i wydanych pozwoleń na budowę. Istotnym czynnikiem jest też wdrażanie rządowego program „Mieszkanie +” oraz rosnąca liczba inwestycji infrastrukturalnych.

- Polska jest znaczącym producentem betonu w skali Unii Europejskiej. Zgodnie ze statystykami Europejskiej Organizacji Betonu Towarowego nasz kraj zajmuje piątą pozycję w Europie za takimi rynkami jak: Niemcy, Francja, Włochy, Wielka Brytania. Szacuje się, że w 2017 r. wielkość produkcji mogła wzrosnąć nawet do ponad 22 mln m3. Jako Stowarzyszenie wspieramy nie tylko wzrost wolumenu rynku w Polsce, ale przede wszystkim chcemy dbać o jakość, a także bezpieczeństwo i ochronę zdrowia. Jest to cel Znaku „Dobry Beton” – podkreślił Michał Daszkiewicz, Prezes SPBT. 

Natomiast obecny podczas Gali gość specjalny – prof. Francesco Biasioli, reprezentujący ERMCO (Europejskie Stowarzyszenie Producentów Betonu Towarowego), przedstawił kierunki rozwoju branży betonu towarowego w Europie oraz pozytywne aspekty budowy w ramach zrównoważonego rozwoju, z wykorzystaniem betonu towarowego w projektach zgodnych z wymaganiami certyfikacji LEED i BREAM.      

Podsumowanie XV kampanii „Dobry Beton” 
Podsumowania XV edycji kampanii „Dobry Beton” dokonał prof. Jan Małolepszy, przewodniczący Kapituły Znaku. W tym roku do ścisłego finału kampanii zakwalifikowało się 18 wytwórni, z czego 13 zakładów dołączyło do tego elitarnego grona po raz pierwszy. Pozostałe utrzymały dotychczasowy wysoki poziom dbałości o jakość produkcji. Kapituła Znaku „Dobry Beton” przyznała również dwie Nagrody za Innowacyjność i Osiągnięcia, dla: firmy ERBUD SA za opracowanie i wdrożenie nowatorskich rozwiązań w zakresie organizacji i logistyki dostaw betonu przy budowie Galerii MŁOCINY w Warszawie oraz dla spółki Contractor (Lafarge Cement SA) za wdrożenie autorskiej instalacji podgrzewania kruszyw z wykorzystaniem ciepła gazów spalinowych – jako krok w kierunku ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju.

 

Źródło i zdjęcia: SPBT

    

Nasz serwis używa plików cookies jedynie w celach statystycznych oraz zapewnienia prawidłowego funkcjonowania strony. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym użytkownika. Korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień traktowane jest jako zgoda na użycie plików cookies. Więcej w Polityce plików cookies.